Gå til innhold

Enslige forsørgere som eier hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir nå enslig forsørger og håper på å få tatt over boligen.

Totalt kr 2 mill.

Han er ufør og har ikke bidragsevne.

Har regnet ut at jeg får utbetalt 41000 kr med lønn og andre tilskudd som enslig forsørger.

Årsinntekt brutto på 484000kr.

Forskjellige tilskudd 106000kr pr år.

Jeg vet jeg vil klare dette økonomisk. Har 3 barn. Studielån og et lite billån.

Hvor store lån har dere fått? Hvor høy inntekt har dere?

Anonymous poster hash: c4bb6...1dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tjener rett over 500 000 i året. Får ca 39 000 utbetalt pr mnd inkl stønader og bidrag. Har gjeld på 2,1 mill pluss ca 90 000 i studielån. Er null problem! Fikk overta lånet, men de måtte fraråde meg det. Fikk lånet satt over til 30 års nedbetalingstid.

Anonymous poster hash: 68144...867

Skrevet

Jeg hadde en lønn på 1,5 millioner og lånet på 2 millioner tok jeg over uten problemer. Verdistigningen som min eksmann hadde krav på var 600.000 og det betalte jeg han kontant. Nå 6 år etter har jeg betalt ned lånet. 

Anonymous poster hash: 05651...f7a
Skrevet

Banken strekker seg gjerne langt for at man skal slippe selge bolig ved samlivsbrudd, de vet jo at det ofte er bare for noen år også kommer det ny partner inn i bildet som kan hjelpe med restlånet ;)

Søsteren min fikk beholde huset, hun tjente vel rundt 380.000 og fikk da et boliglån på 1,7 mill eller noe sånt. Banken ordnet det til så lånet ble delt i to, det ene lånet betalte hun bare renter på og det andre lånet ble satt med 30 års nedbetalingstid. Hun klarte seg greit.

Gikk bare 1,5 år før ny mann flyttet inn og betalte seg inn i huset, nå klarer de seg utmerket.

Anonymous poster hash: 2bb68...acc
Skrevet

Jeg fikk lån på 1,3 mill, og hadde 300 000 i inntekt. Vil tro at du får lån på dette, men det avhenger jo av noe egenkapital, eller sikkerhet.

Anonymous poster hash: 8e4dc...ae4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...