Gå til innhold

gravid og jobb på småbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaring? Hvor lenge ble du i jobb? Hva var grunnen til at du ble sykmeldt.? Noen som jobbet hele svangerskapet ?

Anonymous poster hash: e7fdf...3fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gravid med barn nummer tre og jobbet helt til permisjonsstart, ingen spesielle plager eller vondter :)

Anonymous poster hash: 2ea1a...e11

Skrevet

Jeg jobbet på småbarnsavd frem til jeg var 25 uker. Da byttet jeg til stor avd, for det begynnte å bli tungt å løfte og jeg fikk problemer med bekkenet. Enklere å jobbe på stor avd da. Dette var ingen problem, hør med sjefen din om du kan bytte avd om det blir tungt. De vil jo ha deg i jobb så lenge som mulig, og skal være behjelpelig med å tilrettelegge 😊

Anonymous poster hash: f194c...134

Skrevet

Takk for svar:-)

Er i uke 29 og jobber fortsatt 80% på småbarn. Ville høre om det var så uvanlig, for det høres slik ut på andre, men er flink til å tilrettelegge for meg selv uten at det går ut over andre voksne på avd. Bruker alle hjelpemidler jeg har:-)

Anonymous poster hash: e7fdf...3fd

Skrevet

Nå er jeg hverken gravid eller har småbarn, men kjenner da til ei som hadde to småbarn selv og samtidig passet to smårollinger til. Hun kan ikke løfte dem. Hun sørget for at barna klatret selv opp i vognen f.eks. og stelte barna på gulvet. Barnehager flest har vel muligheten til at barna selv kan klatre opp på stellebord osv.

Det gjelder å være kreativ og begrense løfting. Ha på klær som gjør at man kan dumpe ned på bakken for å trøste fremfor å løfte osv.

Anonymous poster hash: 92b37...88c
Skrevet

Jobbet 50% til permisjonsstart med nr 1. Sykemeldt alt fra 20-100% underveis pga hyperemesis og kraftig bekkenløsning.

Nå med nr 2 jobbet jeg 30% frem til uke 32, så 100% sykemeldt. Vært sykemeldt hele svangerskapet pga hyperemesis, lavt blodtrykk, bekkenløsning.

Mitt råd er å lytte til kroppen. Jeg kjørte bekkenet helt ut sist og slet med det også etter fødsel. Det var det ikke verdt.

Skrevet

jobbet med småbarn, kastet opp 15-20 ganger om dagen, jobbet til 7mnd, graviditet er ikke en sykdom,så hadde ikke sammvittlighet til og være hjemme

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...