Gå til innhold

Superteit spm, men må høre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Superteit spm, men må bare høre for å være sikker. Lekte med pappa sin hund og under leken bet han meg, ikke hardt men nok til at jeg fikk sår, ser ut som to myggstikk som man har klødd hull på. Det er vel ikke farlig? Kan legge til at jeg er gravid i 1.trimester! *følersegsuperdum*

Anonymous poster hash: 12076...a98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt ikke dumt. 

Hvis noen eller noe, dyr eller menneske, har bitt hull på huden din, bør du kontakte lege. 

Anonymous poster hash: 887f7...35a
Skrevet

Kontakt lege, jeg måtte ta stivkrampesprøyte da jeg lekte med en hund som ble så ivrig at han ber igjennom huden min uten at han mente det.

Anonymous poster hash: 8f520...0d4

Skrevet

Jeg ble bitt av en hund i fjor, heller ikke dypt, men gikk hull på huden. Jeg dro til legevakten, der var de nøye på å rense det og siden det var lenge siden jeg hadde tatt stivkrampevaksinen så ville de gi meg den.

De sa at kattebitt som regel er langt farligere for mennesker enn hundebitt, men at man uansett bør få det vurdert.

Ta en telefon til legevakten, husk å si at du er gravid.

Anonymous poster hash: 6a720...279
Skrevet

Jeg ble bitt av en hund i fjor, heller ikke dypt, men gikk hull på huden. Jeg dro til legevakten, der var de nøye på å rense det og siden det var lenge siden jeg hadde tatt stivkrampevaksinen så ville de gi meg den.

De sa at kattebitt som regel er langt farligere for mennesker enn hundebitt, men at man uansett bør få det vurdert.

Ta en telefon til legevakten, husk å si at du er gravid.

Forresten - om de vil at du skal ta stivkrampevaksine, pass på at du får den som kun er stivkrampe.

Mange steder gir de nå automatisk kombinasjonsvaksinen med difteri, polio og kikhoste sammen med stivkrampen. Jeg er usikker på om du som gravid kan ta de andre.

Jeg måtte i fjor be spesifikt om kun å få stivkrampevaksinen (jeg reagerer på en del vaksiner, derfor jeg ikke ville ha kombinasjonsvaksinen) - så husk å spørre om det er greit for gravide å ta den, hvis det er slik at du trenger vaksinen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...