Gå til innhold

Hjelp! Ang. foreldrepenger.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele 2015 hadde jeg fødselspermisjon med 100% lønn.

Fra januar til juni 2016 har jeg jobbet 45%.

Juni og juli har jeg permisjon uten lønn.

100% jobb fra 8. august.

Hvordan blir det om jeg skulle bli gravid nå? Eller, hvor lenge bør jeg vente før vi prøver på barn nummer to?

 

Tusen takk for svar!!

 

 

Anonymous poster hash: 97460...df2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

6 mnd tror jeg det er

 

Anonymous poster hash: 003da...915

Skrevet

Hva svarer du på....? Bør jeg vente i 6 mnd før vi prøver?

 

Anonymous poster hash: 97460...df2

Skrevet

Jeg mener foreldrepengene beregnes av den lønnen du har når du begynner på permisjon. Altså i feb/mars hvis du blir gravid nå. Så da spiller det ingen rolle hva du tjente i vår.

 

Men jeg er ikke 100% sikker. Har du prøvd å lese på Nav?

 

Anonymous poster hash: 33d18...82b

Skrevet

Du må ha vært i jobb 6 av 10 mnd før fødsel, og det har du jo.

 

Foreldrepengene beregnes utfra lønnen du har når du går ut i permisjon

 

Jeg ville ventet til du begynner jobbe 100% til høsten, så du ikke risikerer en sykemelding de to månedene du er i ulønnet perm.

 

Anonymous poster hash: e612e...cce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...