Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #1 Skrevet 22. juni 2016 5-åringen er med bestemor og søskenbarn på hyttetur fra idag til søndag. Har vært med opp dit både med og uten oss (foreldrene) flere ganger. Nå ringte barnet meg og hylgråt, ville hjem. Jeg regner jo med at det blir bedre i morgen når hn ikke er sliten etter en lang kjøretur! Hva kan man gjøre slik at hjemlengselen blir mindre om det ikke blir noe bedre? Er for langt unna til at vi kan reise å hente hn. Vil jo ikke det heller for dette er en tur hn og besteforeldrene har gleder seg til lenge! Anonymous poster hash: bdcb4...12c
Teddi Skrevet 22. juni 2016 #2 Skrevet 22. juni 2016 (endret) Jeg har hørt flere steder at du ikke skal hente barnet så sant det har det bra, ikke er sykt og har blitt med på tur etter eget ønske. Du skal heller snakke med barnet på telefon når det måtte ønske det, og spørre masse om hva de skal finne på senere/dagen etterpå. Du kan si at du skulle ønske du også kunne vært med, men siden du må være hjemme, må barnet love å ringe dagen etterpå og fortelle alt om hvordan den opplevelsen var. Og når barnet forteller om denne/disse opplevelsen(e) må du passe på å være kjempeentusiastisk. Jeg husker at mine foreldre pleide å forberede en overraskelse til meg og min bror da vi var hos besteforeldre på ferie alene. Det kunne være hva som helst, ett år hadde de kjøpt og satt opp en skrivepult på rommet mitt (det året jeg skulle begynne på skolen), ett annet år hadde de satt opp en blomsterbord på veggene på rommet mitt. Sånne ting fikk tankene mine bort fra hjemlengsel og savn; nysgjerrigheten tok for mye plass Edit: du kan eventuelt også fortelle barnet om en eller flere planer du har, fortelle at du gleder deg, er spent eller gruer deg litt. Så kan du love at du ringer etter at det er gjort og fortelle eller at barnet ringer deg. Når det nærmer seg hjemreise, kan du si at det skal bli godt å få barnet hjem, for nå har du savnet det lenge! Endret 22. juni 2016 av Teddi
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #3 Skrevet 22. juni 2016 Tusen takk for svar! 😊 Fikk melding fem minutter etterpå og da var hn blid og fornøyd igjen. Var veldig sliten og var det jeg regnet med var hovedårsaken til gråtingen. Har sagt at vi gjerne skulle vært med, men vi må jobbe. Og har sagt at hn kan når som helst 😊 Anonymous poster hash: bdcb4...12c
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #4 Skrevet 22. juni 2016 Tror du vi hadde gjenkjent deg siden du må referere til barnet som hn? Anonymous poster hash: eaee8...2fa
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #5 Skrevet 22. juni 2016 Vel. jeg har hatt med flere lånebarn de siste årene, fra de var fem. Noen tar det helt fint uansett, mens andre har det som en periodegreie. en unge var til og med med oss på 5 dagers ferie et par ganger (med litt avstand) og så plutselig gikk det ikke så godt en helg. Hadde det helt fint og storkoste seg, men så var det kvelden som ble vanskelig. Anonymous poster hash: 5266d...141
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #6 Skrevet 22. juni 2016 Tror du vi hadde gjenkjent deg siden du må referere til barnet som hn?Anonymous poster hash: eaee8...2fa Utrolig irreterende med "hn" ! Anonymous poster hash: ea8a4...863
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #7 Skrevet 22. juni 2016 Utrolig irreterende med "hn" !Anonymous poster hash: ea8a4...863 *irriterende* Anonymous poster hash: ea8a4...863
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå