Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #1 Skrevet 22. juni 2016 Spesielt underetasjen. Der lukter det veldig innestengt og gammelt.Huset er fra 1965.Jeg har krypkjeller under huset hvor det er fuktig .Det er aldri drenert her. I krypkjelleren i taket så ser det bra ut.Så jeg skjønner ikke hvorfor det lukter så ekkelt her. Litt kjeller lukt lukter det også i første etasje.Jeg har lagt på plast på grunnen i krypkjeller,det hjalp litt på lukten. Gulvene er skeive i første etasjen.Gulvet er høyest på midten og går svakt nedover på hver side.Er det noen som vet hva dette kan komme av? Jeg kjøpte huset for et år siden.Tenkte det skulle bli så fint å bo i hus.Men nå kjenner jeg at det bare bekymrer meg. Anonymous poster hash: e18f1...a5c
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #2 Skrevet 22. juni 2016 Det du beskriver er jo helt klart et fuktproblem og høys sannsynlig mugg mtp lukten. Ikke så sunt å bo i. Men det skjønner du sikkert. Skeive gulv er vel vanlig i gamle hus, fukten kanskje forverrer det. Du må ta kontakt med fagfolk. Anonymous poster hash: 6d3a2...635
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #3 Skrevet 22. juni 2016 Ikke for å skremme deg, men det første jeg tenker er fukt!! Få fagfolk til å se på det. Anonymous poster hash: 0eb46...1d7
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #4 Skrevet 22. juni 2016 Men da må de vel rive opp vegger for å finne ut det?Eller finnes det andre metoder? Anonymous poster hash: e18f1...a5c
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #5 Skrevet 22. juni 2016 Snekkere har fuktmåler som de kan måle fukt inni vegger med. Snakk med en fagmann så hjelper han deg. Anonymous poster hash: 7a643...fed
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #6 Skrevet 22. juni 2016 Takk for svar. Anonymous poster hash: e18f1...a5c
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #7 Skrevet 22. juni 2016 dersom det viser seg at du har fukt i huset og det ikke var opplyst om dette da du kjøpte huset, kan du ha krav på å få dette utbedret - la oss håpe at de forrige eierne hadde eierskifteforsikring ellers kan det bli dyrt for dem Anonymous poster hash: bd8a2...43b
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #8 Skrevet 22. juni 2016 Få sjekket med fuktmåler. Har du bare hatt huset i ett år, så bør det være nevnt i salgsoppgaven. ellers så er det en sak å ta med forrige eier. Forøvrig er løsningen ellers å drenere, avfukte (eget apparat det) og deretter bytte ut det som er muggent i tillegg til å sørge for bedre ventilering. Anonymous poster hash: 80df2...e66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå