Gå til innhold

Monika-saken. Tanker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

En helt forferdelig sak.

Jeg er imponert over spesielt to personer i denne saken:

Aktor Benedicte Hordnes. For en sylskarp og dyktig kvinne! Enormt kompetent!

Varsler Robert Schaefer. Hadde ikke han varslet, hadde dette blitt liggende i en skoff, med den absurde merkelappen "selvdrap".

Syns så utrolig synd på moren til det barnet, alt hun har måttet gå gjennom.

Man bør virkelig, virkelig være forsiktig med hvem man slipper inn i livet sitt, spesielt når man har barn.

Har dere noen tanker? Hva tror dere skjer?

Anonymous poster hash: 6b541...deb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare minne om denne

* Krenkende eller injurierende utsagn. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum. Heller ikke spekulere rundt årsakssammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den omtalte part.

Det er helt greit å diskutere en slik sak men husk å diskutere med respekt og etter forumets regler.

Mvh Cat.68 brukermoderator

Skrevet

Vil bare minne om denne

* Krenkende eller injurierende utsagn. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum. Heller ikke spekulere rundt årsakssammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den omtalte part.

Det er helt greit å diskutere en slik sak men husk å diskutere med respekt og etter forumets regler.

Har dere begynt med forebyggende virksomhet?

Anonymous poster hash: 66f63...6b0

Skrevet

Gud forby om man så mye som nevner en straffesak her inne..

Anonymous poster hash: 86d6d...d55

Skrevet

Syns det er skremmende at politiet kan avslutte en sak som selvmord mot kripos sin anbefaling og påtross av at smykker er stjålet.

Viser hvor viktig det er at pårørende har evne til å kjepme mitt i en opplevelse som er så grusom at de fleste av oss får lyst til å gi opp bare ved å tenke på det.

Når det gjelder det å tenke over hvem man tar inn i barnas liv så er det da stadig fortelinger om trivelige folk som er lint av alle som blir dømt bådde for partner vold og overgrep. Ondskap kan man ikke se på folk.

Anonymous poster hash: e8c1e...506

Skrevet

En helt forferdelig sak.

Jeg er imponert over spesielt to personer i denne saken:

Aktor Benedicte Hordnes. For en sylskarp og dyktig kvinne! Enormt kompetent!

Varsler Robert Schaefer. Hadde ikke han varslet, hadde dette blitt liggende i en skoff, med den absurde merkelappen "selvdrap".

Syns så utrolig synd på moren til det barnet, alt hun har måttet gå gjennom.

Man bør virkelig, virkelig være forsiktig med hvem man slipper inn i livet sitt, spesielt når man har barn.

Har dere noen tanker? Hva tror dere skjer?

Veldig veldig unødvendig kommentar om at man "virkelig, virkelig bør være forsiktig med hvem man slipper inn i livet sitt" når man har barn. Du mener egentlig at dette er morens skyld, ikke sant, fordi hun feilbedømte en mann?

Anonymous poster hash: e193d...1ea

Skrevet

Gud forby om man så mye som nevner en straffesak her inne..Anonymous poster hash: 86d6d...d55

Da trur jeg du misførstår inntensjonen. Dette er en tragisk og omfattende sak. Vi synes det er helt ok at man diskuterer mediasaker. Men erfarenhetsmessig sklir ofte slike saker over i spekulasjoner/rykter og for å være føre var ville jeg minne om den regelen vi har, slik at man slipper å overtrede den fordi man ikke vet om den.

Skrevet

Da trur jeg du misførstår inntensjonen. Dette er en tragisk og omfattende sak. Vi synes det er helt ok at man diskuterer mediasaker. Men erfarenhetsmessig sklir ofte slike saker over i spekulasjoner/rykter og for å være føre var ville jeg minne om den regelen vi har, slik at man slipper å overtrede den fordi man ikke vet om den.

Jeg vil si at du faktisk avsporer tråden til HI med en "barnevakt-melding" når ingen har brutt reglene. Har dere fått beskjed av admin eller Ina om å styre debatter ved å legge inn meldinger før regelbrudd har skjedd?

Skrevet

Jeg vil si at du faktisk avsporer tråden til HI med en "barnevakt-melding" når ingen har brutt reglene. Har dere fått beskjed av admin eller Ina om å styre debatter ved å legge inn meldinger før regelbrudd har skjedd?

I tråder som erfaringsmessig må fjernes eller modereres, bør det være rom for en påminnelse om skikk og bruk.

Heia admin.👍

Jeg har fulgt den saken fra begynnelse og det er noe av det verste jeg har sett om slett politiarbeid. Varsleren fortjener en medalje.

Håper virkelig rettsaken ender med fengsel og forvaring.

Hele saken gir meg mageknip.😭

Anonymous poster hash: a7ef4...4cc

Skrevet

Jeg vil si at du faktisk avsporer tråden til HI med en "barnevakt-melding" når ingen har brutt reglene. Har dere fått beskjed av admin eller Ina om å styre debatter ved å legge inn meldinger før regelbrudd har skjedd? Anonymous poster hash: 66f63...6b0

Jeg skulle vel nesten si at det er du som avsporer siden du stadig henvender deg til meg med nye spørsmål. Jeg har ikke moderert ikke prøvd å styre kun lagt ved en vennlig påminnelse om forumsregler. Synd du klarer å se et problem med det. Ha en fin dag videre.

Skrevet

jeg syntes også det er irriterende at man ikke kan diskutere straffesaker her ikke..

Husker jeg hadde en tråd her inne om viggo k som ble "moderert"... Den kom aldri tilbake.

Anonymous poster hash: 75119...f12
Skrevet

Veldig veldig unødvendig kommentar om at man "virkelig, virkelig bør være forsiktig med hvem man slipper inn i livet sitt" når man har barn. Du mener egentlig at dette er morens skyld, ikke sant, fordi hun feilbedømte en mann?

Her fikk jo moderator nettopp rett.

Antydningene er jo bare kvalmende.

Anonymous poster hash: 805e7...909

Skrevet

Men de lot set stå, advert bare i innlegget under. Ja, det er kvalmende, men veldig vanskelig å tolke annerledes. 

Skrevet

Slik tolker ikke jeg det. Det er svært spekulativt å tillegge hi disse tankene. Hun skriver, i et nytt avsnitt at

'Man må virkelig være forsiktig'...'

Jeg tolker det mer som at uff det kan være hvem som helst, man må være meget nøye. Jeg ser ingen skyld i det.

Anonymous poster hash: 0eb83...428

Skrevet

Saken er forferdelig, stakkars stakkars mammaen som kom hjem og fant Monica. Uforståelig at politiet konkluderte med selvmord når åstedet så ut som det gjorde.

Mobilen hennes ble jo heller ikje funnet i leiligheten.

Men jeg stusser på en ting, og dette er ikke ment som kritikk og drittkasting:

Det er at moren ikke tok grep for å sjekke om noe hadde skjedd med Monica før arbeidsdagen var over. Ikke at det hadde fått konsekvenser for lille monicas skjebne, men hun hadde tross alt ringt 7 ggr i løpet av 5 min, og når mor ringer henne opp får hun ikke kontakt.

Anonymous poster hash: 926e1...ba9

Skrevet

Tror saken hadde blitt etterforsket mye bedre om dette var en norsk kjernefamilie- barn av utenlandskfødte foreldre  har mye større sjanse for å komme i dødsulykker en "norske" barn.

Anonymous poster hash: e1f08...684
Skrevet

Saken er forferdelig, stakkars stakkars mammaen som kom hjem og fant Monica. Uforståelig at politiet konkluderte med selvmord når åstedet så ut som det gjorde.

Mobilen hennes ble jo heller ikje funnet i leiligheten.

Men jeg stusser på en ting, og dette er ikke ment som kritikk og drittkasting:

Det er at moren ikke tok grep for å sjekke om noe hadde skjedd med Monica før arbeidsdagen var over. Ikke at det hadde fått konsekvenser for lille monicas skjebne, men hun hadde tross alt ringt 7 ggr i løpet av 5 min, og når mor ringer henne opp får hun ikke kontakt.

Så der er vi der igjen, ikke sant, med klandring av moren?

Skrevet

ikke så ille nøye,men han heter Robin ikke Robert :)

Skrevet

Hi her. Jeg ser at den kommentaren kunne tolkes sånn, så derfor er jeg litt enig i kritikken mot at jeg skrev det, og tar det til meg. Går det an å slette akkurat den kommentaren kanskje? For den var overhodet ikke sånn ment. Mer som entslags hjertesukk over hvor vanskelig det er når man skal finne seg en mann og at det ikke er lett på forhånd å vite hvordan en mann (eller kvinne, for den saks skyld) egentlig er. Sånt kommer ofte ikke for en dag før forholdet er godt etablert. Jeg er selv singel med barn, derfor blir man litt skremt, fordi spnrt kan skje hvem som helst.

Det er overhodet ikke Monikas mor sin skyld, det var det aldri meningen å antyde. Hun er absolutt 100 % uskyldig og kan ikke klandres for noe. Hun fortjener kun støtte og medfølelse, ingenting annet.

Skrevet

Tror saken hadde blitt etterforsket mye bedre om dette var en norsk kjernefamilie- barn av utenlandskfødte foreldre har mye større sjanse for å komme i dødsulykker en "norske" barn.

Anonymous poster hash: e1f08...684

Akkurat det har jeg også tenkt. Det er en forferdelig tanke. Det vitner om fordommer som absolutt ikke politiet bør ha, samtidig tror jeg set lever i aller høyeste forstand i Bergen i alle fall. Kanskje andre plasser også.

En av teoriene til politiet av at Monicas mor hadde gjort ting slik at det ikke så ut som selvmord fordi hun kom fra et sted hvor religion forbød vanlig begravelse for personer som tar selvmord. Det er jo en helt absurd teori!

Syns ufattelig synd på moren. Tragisk sak. Håper politiet får høynet kompetansen sin, og ikke stadig gir konklusjoner basert på opphav og religion de ikke har peil på.

Anonymous poster hash: 16fe4...615

Skrevet

Det er uhyre sjelden at så små barn som Monica tar bevisst selvmord. Uhell under lek ja, men å tro at en åtteåring begår et bevisst selvdrap er utrolig far fetched.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...