Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #1 Skrevet 22. juni 2016 Har dere måneder dere helst skulle hatt tienden selv? Gir dere uansett? Anonymous poster hash: 892bf...74e
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #2 Skrevet 22. juni 2016 Gir 38% i tiende hver måned, gjennom å betale skatt Og så gir jeg til de formålene jeg engasjerer meg i, når jeg føler jeg har økonomi til det. Eier hverken min egen bolig, eller lever dekadent. Anonymous poster hash: 62d66...f2a
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #3 Skrevet 22. juni 2016 De fleste kristne i Norge er protestanter. Tiende er en katolsk skikk som kommer fra den gang kirken ikke fikk skattepenger for å kunne drives. Siden jeg er protestant og gir gjennom skatten så gir jeg selvfølgelig ikke tiende Anonymous poster hash: 29e33...940
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #5 Skrevet 22. juni 2016 Hva er tiende? Det lurer jeg og på? Anonymous poster hash: 18c59...637
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #6 Skrevet 22. juni 2016 Eg er kristen og eg gjer dessverre ikkje tiende. Tiende er 10% av pengene dine. Unnskyldningen om skatt holder ikkje dessverre, då den også blei brukt av nokon i bibelfortellinga. Jesus svara då at ein skulle gje keiseren det som er keisaren sitt(skatt) og Gud det som er Gud sitt. (Tiende) - penger til "Guds rikes arbeid" Anonymous poster hash: 5786c...578
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #7 Skrevet 22. juni 2016 Vi gir ikke "tiende" i den forstand, men gir flere tusen hver måned til misjon, kristen virksomhet, aktiviteter osv. Det skal koste litt å gi. Den som gir, den får Vi legger også vekt på å være gavmild til privatpersoner og andre som trenger det. Anonymous poster hash: 469de...9a2
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #8 Skrevet 22. juni 2016 Vi gir ikke "tiende" i den forstand, men gir flere tusen hver måned til misjon, kristen virksomhet, aktiviteter osv. Det skal koste litt å gi. Den som gir, den får Vi legger også vekt på å være gavmild til privatpersoner og andre som trenger det. Anonymous poster hash: 469de...9a2 Da er du sikret en plass i himmelen, eller? Anonymous poster hash: c2a94...7be
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #9 Skrevet 22. juni 2016 Vi gjør det, om ikke mer faktisk gir til menigheten vi går i. Ikke for å sikre oss noen plass i himmelen, det får alle som tror på Gud uten å gi en eneste krone. Men fordi vi ønsker at kirken vår skal vokse og at den skal ha mulighet til å hjelpe de som trenger det. Vel verdt hver krone Anonymous poster hash: a49af...dab
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #10 Skrevet 22. juni 2016 Vi gjør det, om ikke mer faktisk gir til menigheten vi går i. Ikke for å sikre oss noen plass i himmelen, det får alle som tror på Gud uten å gi en eneste krone. Men fordi vi ønsker at kirken vår skal vokse og at den skal ha mulighet til å hjelpe de som trenger det. Vel verdt hver krone Anonymous poster hash: a49af...dab Må ha godt betalte jobber da, om man skal gi 10% av det man tjener hver mnd... Anonymous poster hash: c2a94...7be
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #11 Skrevet 22. juni 2016 Jeg er ikke kristen, men jeg har 4 barn og er derfor ganske ofte i kirken likevel. Barna er med på alt fra kor (mini-gospel) til tårnagenthelg og vips er jeg med på en gudstjeneste. Dette året har eldste konfirmert seg også, så da ble det noen gudstjenester i forbindelse med det... Jeg gir ganske godt med penger når det ofres til menighetens arbeid, for de gjør en kjempegod jobb med barne- og ungdomsarbeid her. Selv om jeg ikke er personlig kristen selv synes jeg barna skal få litt trosopplæring og kunnskap om religionen som har formet landet vårt og som våre norske tradisjoner er bygget på. Lite av sånt i skolen om dagen, så da får de være med på det som skjer i kirken Anonymous poster hash: fb7bc...311
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #12 Skrevet 22. juni 2016 Må ha godt betalte jobber da, om man skal gi 10% av det man tjener hver mnd... Anonymous poster hash: c2a94...7be Vi har ikke mye å rutte med, men har lagt opp økonomien slik at vi kan gi. Har utvetalt 24.000 i mnd hver i 100% stilling. Hi Anonymous poster hash: 892bf...74e
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #13 Skrevet 22. juni 2016 Vi har ikke mye å rutte med, men har lagt opp økonomien slik at vi kan gi. Har utvetalt 24.000 i mnd hver i 100% stilling. Hi Anonymous poster hash: 892bf...74e Er det frivillig å gi? Hvilken kirke er dette? Anonymous poster hash: a13ec...7fc
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #14 Skrevet 22. juni 2016 Vi har ikke mye å rutte med, men har lagt opp økonomien slik at vi kan gi. Har utvetalt 24.000 i mnd hver i 100% stilling. Hi Anonymous poster hash: 892bf...74e Hva slags menighet er dette? Høres litt sekt-aktig ut dette, at dere skal gi 10% av lønnen fast hver måned, det er ikke vanlig i de menighetene jeg kjenner til. Anonymous poster hash: fb7bc...311
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #15 Skrevet 22. juni 2016 Er det frivillig å gi? Hvilken kirke er dette? Anonymous poster hash: a13ec...7fc Det er helt frivillig ja. Ikke alle gir tiende, men jeg vet ikke nøaktig hvem som gjør det og ikke, da det ikke er et stort tema. Vi går på bedehuset. Hi Anonymous poster hash: 892bf...74e
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #16 Skrevet 22. juni 2016 Hva slags menighet er dette? Høres litt sekt-aktig ut dette, at dere skal gi 10% av lønnen fast hver måned, det er ikke vanlig i de menighetene jeg kjenner til. Anonymous poster hash: fb7bc...311 Vi gir ikke alt til menigheten, men vi gir til misjonærer vi kjenner, støtter Menneskeverd, gir til folk som sliter økonomisk, flyktninger osv. Vi har også hjulpet folk som har trengt møbler etc etter brann, alenemor som kom seg bort fra mishandlende mann etc. Vi gir til den/de vi føler vi blir mint på å gi til. Hi Anonymous poster hash: 892bf...74e
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #17 Skrevet 22. juni 2016 Vi gir ikke alt til menigheten, men vi gir til misjonærer vi kjenner, støtter Menneskeverd, gir til folk som sliter økonomisk, flyktninger osv. Vi har også hjulpet folk som har trengt møbler etc etter brann, alenemor som kom seg bort fra mishandlende mann etc. Vi gir til den/de vi føler vi blir mint på å gi til. Hi Anonymous poster hash: 892bf...74e Snille dere er 😊😊 Jeg gir litt når jeg ønsker og det passer seg til vår tro - Jehovas vitner. Alt er basert på frivillig. Der får folk hjelp når de trenger. Pengene går til alle rundt på jorden Anonymous poster hash: a13ec...7fc
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #18 Skrevet 22. juni 2016 Det er selvsagt frivillig å gi ja Vi gir på avtalegiro hver måned, slik at det er noe av det første som blir trukket. Vi kristne tror på at hvis vi legger alt i Guds hender skal vi få alt vi trenger igjen, så selv om vi har lite å rutte med en måned, så endrer vi ikke avtaletrekket likevel - økonomien og alt annet er i Guds hender. Deilig å slippe å bekymre seg Vi har så vi klarer oss, selv om vi gir og vi begge har bare middels økonomi. Anonymous poster hash: a49af...dab
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #19 Skrevet 22. juni 2016 Det er selvsagt frivillig å gi ja Vi gir på avtalegiro hver måned, slik at det er noe av det første som blir trukket. Vi kristne tror på at hvis vi legger alt i Guds hender skal vi få alt vi trenger igjen, så selv om vi har lite å rutte med en måned, så endrer vi ikke avtaletrekket likevel - økonomien og alt annet er i Guds hender. Deilig å slippe å bekymre seg Vi har så vi klarer oss, selv om vi gir og vi begge har bare middels økonomi. Anonymous poster hash: a49af...dab Pengene menigheten gir går til oppgradering av høyttalere, leie av lokaler, utstyr osv. I tillegg har vi enkelte søndager hvor alt menigheten gir går direkte til frivillige formål. Ofte får vi inn over 50 000,- tilsammen på en slik søndag. Jobber frivillig i menigheten vår, så jeg har innblikk i tallene. Og vet at alt går til rett sted Anonymous poster hash: a49af...dab
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #20 Skrevet 22. juni 2016 Da er du sikret en plass i himmelen, eller? Anonymous poster hash: c2a94...7be Jeg mener at misjon er ett overgrep! Anonymous poster hash: 45903...7fd
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #21 Skrevet 22. juni 2016 Jeg mener at misjon er ett overgrep! Anonymous poster hash: 45903...7fd Sorry. Svar under feil mld🙊 Anonymous poster hash: 45903...7fd
**venter** Skrevet 23. juni 2016 #22 Skrevet 23. juni 2016 Vi gjør det, om ikke mer faktisk gir til menigheten vi går i. Ikke for å sikre oss noen plass i himmelen, det får alle som tror på Gud uten å gi en eneste krone. Men fordi vi ønsker at kirken vår skal vokse og at den skal ha mulighet til å hjelpe de som trenger det. Vel verdt hver krone Anonymous poster hash: a49af...dab Sammen er. Jeg gir ca tiende, dog ikke påå krona.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #23 Skrevet 23. juni 2016 Jeg har en venninne som gir tiende. Hun og mannen gir til menigheten de går til, diverse forskjellige innsamlinger, privatpersoner som trenger det, flyktninger, misjonsarbeid, osv. Det har ingenting med å være "garantert plass" i himmelen å gjøre. De er forresten protestanter. Anonymous poster hash: 6274c...ec0
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #24 Skrevet 23. juni 2016 Vi gir ikke "tiende" i den forstand, men gir flere tusen hver måned til misjon, kristen virksomhet, aktiviteter osv. Det skal koste litt å gi. Den som gir, den får Vi legger også vekt på å være gavmild til privatpersoner og andre som trenger det. Anonymous poster hash: 469de...9a2 Hva er galt med folk😂🙈 Anonymous poster hash: a7ac0...c70
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #25 Skrevet 23. juni 2016 Hva er galt med folk😂🙈 Anonymous poster hash: a7ac0...c70 Som i hva er galt med deg? Anonymous poster hash: 892bf...74e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå