Gå til innhold

Noen Gastric Sleeve opererte her? Skal opereres neste uke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg veier 95 kg og er 168 høy og skal inn til Gastric Sleeve operasjon neste uke.

Hadde dere mye smerte i forbindelse med operasjonen? Har operert bort galleblæren før, kan ubehaget sammenlignes?

Hvor mye gikk dere ned på hvor lang tid?

Mannen min kan kun ta fri 1 dag fra jobb. Ville dere hatt han der fra morgenen av operasjonsdagen (skal inn til operasjon kl 12.30) eller burde han heller kommet i 17 tiden den dagen jeg blir operert og ta fri dagen etter når jeg skal dra hjem? Opereres ca en time fra hvor jeg bor.

Mange spørsmål om dagen, setter pris på alt av svar og erfaringer.

Anonymous poster hash: 9b597...efd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke du altfor lett for operasjon?

Umulig å svare på hvordan det blir for deg etter operasjonen. Alle er forskjellig

Jeg hadde INGEN problemer i etterkant

Men noen har fått infeksjon i magesekk

Andre andre problemer eller komplikasjoner

Anonymous poster hash: 6a7db...04e

Skrevet

BMI`en min er på 33,3 og de opererer fra BMI på 30, betalt privat.

Hvor mye gikk du ned de første 2-3 mnd og hva var utgangspunktet ditt?

Skrevet

Jeg har en bypass. Jeg ville hatt mannen fri dagen etter op, da kan han kjøre deg hjem. Jeg trodde jeg skulle være i tipp topp form etter op, men var virkelig sliten..

Skrevet

Har to venninner og ei bekjent som har tatt sleeve. Ingen har hatt komplikasjoner og kommet seg raskt!

De har veid fhv, rundt 90, 87 og 110.

Alle veier under 60 kg i dag og ser AMAZING ut!!!!!!!!!! Ikke til å kjenne igjen.

Lykke til!

Anonymous poster hash: baff4...9f8

Skrevet

Jeg er ikke slankeoperert, men jeg har hatt noen andre operasjoner i magen. Mannen er overflødig på sykehuset, der får du hjelpen du trenger av de ansatte, så jeg ville absolutt hatt han hjemme den dagen du skal hjem...

Pass på å få nødvendig psykologisk hjelp med spiseproblemene dine, jeg kjenner to stykker (og det er vel ei her på forumet som har skrevet flere innlegg denne våren også?) som har gått opp igjen i vekt etter slankeoperasjon. Grunnen til overspising sitter ikke i magesekken, den sitter i hodet, får du ikke fikset på det vil du slite med å holde vekten nede etterhvert. Lykke til!

Anonymous poster hash: 6f9be...588
Skrevet

Tusen takk for svar allesammen!

Ja vurderer at han heller kommer på sykehuset samme dag men etter jobb og sover over til neste dag.

Jeg har vært på kurs med ernæringsfysiolog og skal også dette dagen før og dagen etter operasjonen. Er veldig forberedt på at dette er en totalomvending av livsstil og at det ikke blir lett.

Skrevet

Kanskje andre regler for privat ja

Offentlig måtte ha bmi 40+

Eller bmi 35 og tillegssykdommer

Husker ikke hva jeg tok av rett etter.

Men er nå 6 år siden, har gått ned 46 kg

Være obs på at vekten stopper av seg selv etter ca 30 kg. Da må du jobbe selv for å holde vekten og evt gå mer ned.

Jeg jobber nå med å gå mer ned.

Skal ned 5 kg til...

Det er en evig kamp

Lykke til.

Mannen bør være med deg dagen etter operasjonen

Skrevet

Jeg gikk ned 65 kg på ett år og har holdt vekten i ett år nå. Er gravid og redd for å legge mye på meg igjen...

Skrevet

Takk for svar allesammen!

Setter stor pris på alt av erfaringer :-)

Skrevet

Jeg gikk ned 65 kg på ett år og har holdt vekten i ett år nå. Er gravid og redd for å legge mye på meg igjen...

Med sleeve???

Skrevet

Med sleeve???

Hvorfor så overrasket? Er en myte at sleeveopererte ikke går ned like mye som bypassopererte ☺

Anonymous poster hash: a8684...010

Skrevet

Nei, med bypass (ikke sleeve)

Nettopp.

Er ikke myte...

De sa til oss på Voss sykehus at de kunne garantere 30 kg.

Resten er opp til hver enkelte.

Jeg har tatt av 46-47 kg etter operasjonen

Ja,så er mulig å gå mye ned etter sleeve

Skrevet

Tatt sleeve, gikk ned 40kg (veide108kg på opr dagen) 

Har vært gravid, la på meg 11kg i svangerkapet, og mangler nå kun 4kg før jeg er der jeg var før graviditeten. Fødselen var for fem mnd siden..

Jeg ELSKER mitt nye liv. NULL komplikasjoner. Det er som om jeg ikke er operert, blir bare fortere mett :D 

Anonymous poster hash: bc8e5...3ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...