Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #1 Skrevet 22. juni 2016 Stedatter skal begynne på skole til høsten. Vi var på senteret for å kjøpe en bok hun ønsket seg. Da ser hun ett fint pennal og sier hun ønsket seg det. Jeg kjøpte det til henne. Hun tok det med hjem til mamma og så får mannen en rasende telefon der mor sier at hennes mor ville kjøpe sekk og pennal og at jeg nå hadde ødelagt dette. Jeg hadde ingenting med å kjøpe skoleutstyr til HENNES barn og at jeg bare fikk holde meg unna. Ble skikkelig lei meg. Jenta falt for dette pennalet og jeg tenkte overhode ikke på at jeg gikk over en grense her. Gjorde jeg virkelig det? Er skoleutstyr hellig? Anonymous poster hash: a3203...d3d
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. juni 2016 #2 Skrevet 22. juni 2016 Ja, skoleutstyr er for noen hellig. Min svigermor kjøpte sekk til min datter (ikke biologisk barnebarn) og mamma ble faktisk veldig lei seg... jeg tenkte ikke over det i det hele tatt! Så hun tinga at hun skulle få kjøpe til nr 2 da...
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #3 Skrevet 22. juni 2016 Ja, skoleutstyr er for noen hellig. Min svigermor kjøpte sekk til min datter (ikke biologisk barnebarn) og mamma ble faktisk veldig lei seg... jeg tenkte ikke over det i det hele tatt! Så hun tinga at hun skulle få kjøpe til nr 2 da... Huff. Jeg visste ikke det. Jeg ønsket ikke å tråkke noen på tærene med dette. Hun er så oppspilt mtp skole og ble helt ekstatisk når hun så det. Det var såååå pent og nøyaktig slik hun ønsket seg. Nå har de vel lagt meg for hat. Anonymous poster hash: a3203...d3d
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #4 Skrevet 22. juni 2016 Jeg som mor gledet meg til å kjøpe inn dette til mine barn. De har heldigvis ikke stemor. Anonymous poster hash: aab7a...577
Kjerringa med agurken Skrevet 22. juni 2016 #5 Skrevet 22. juni 2016 Hun burde være glad for at du kjøper ting til datteren hennes. Fortsatt mulig for henne å kjøpe sekk, bokbind og mye annet rart. Pennal er ikke verdens undergang.
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. juni 2016 #6 Skrevet 22. juni 2016 Huff. Jeg visste ikke det. Jeg ønsket ikke å tråkke noen på tærene med dette. Hun er så oppspilt mtp skole og ble helt ekstatisk når hun så det. Det var såååå pent og nøyaktig slik hun ønsket seg. Nå har de vel lagt meg for hat. Anonymous poster hash: a3203...d3d Snakk med mor, si at det ikke falt deg inn at det var feil av deg. Jeg kunne sikkert reagert selv, noen ting vil man jo gjerne ordne selv noen bryr seg ikke, andre gjør.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #7 Skrevet 22. juni 2016 Forstår mor litt, selv om jeg synes reaksjonen hennes er svært overdrevet. Hun burde holdt skuffelsen for seg selv. Barn sliter uansett pennal, alltid greit å ha et i bakhånd Du er snill HI! Anonymous poster hash: e488f...427
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #8 Skrevet 22. juni 2016 Kanskje litt overreagering fra mor sin side, men jeg hadde ikke sett på det som verdens undergang. Et penal bare, mye mer som gjenstår som mor kan kjøpe. Hadde ikke gitt meg søvnløse netter hvertfall. Anonymous poster hash: 70ad5...3d8
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #9 Skrevet 22. juni 2016 Jeg som mor til et skolebarn med enn mann jeg ikke lenger bor med hadde blitt rørt dersom stemor eller stebesteforeldre hadde gjort noe slikt. Vi har et greit forhold, er ikke akkurat bestevenner, men jeg hadde aldri laget en greie ut av at andre viser omtanke. Samme om jeg hadde planlagt noe i mitt hode som jeg ikke hadde fortalt noen om eller ikke. De kan uansett kjøpe sekken, det var snakk om et pennal. Anonymous poster hash: 1b5e4...71c
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #10 Skrevet 22. juni 2016 Noen voksne kommer aldri over barnehagestadiet. Mor er på jordet, og bør ta seg kraftig sammen. Null unnskyldning for den oppførselen. Anonymous poster hash: bdf81...2a8
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #11 Skrevet 22. juni 2016 Jeg skjønner reaksjonen til mor. Samtidig kan hun fremdeles få sekk, matboks osv fra mormor Anonymous poster hash: 5bb38...d0b
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #12 Skrevet 22. juni 2016 Himmel og hav,rart det blir krig. Jeg er mor og stemor,og heldigvis er vi voksne rundt barna enig om en ting,og det er at det er barnas ve og vel som er viktig! Hvem som kjøper hva og når er så uvesentlig som det kan bli. Her er mor virkelig smålig. Kanskje hun ikke er helt frisk? Anonymous poster hash: 6e46e...3de
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #13 Skrevet 22. juni 2016 Jeg skjønner at mor syns det var sårt. Klart det er foreldre som skal kjøpe skoleutstyr til første skoledag, om ikke annet er avtalt. Her tråkket du over streken, dette har du ingenting med. Du kunne ringt mor å spurt om det var i orden, eller tipset mor om at hun ønsket seg det. Anonymous poster hash: a10c1...935
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #14 Skrevet 22. juni 2016 Mor sin reaksjon var i overkant voldsom, men jeg forstår at hun reagerte ja. Det å kjøpe inn sekk, pennal osv er noe jeg har likt å gjøre selv til egne barn. Vi har laget enegen dag ut av det hvor de har fått elge dette, nye klær til 1. skoledag osv. Svigermor ville egentlig gjøre dette, og normalt får hun kjøpe ting som første sykkel osv, men her satt jeg faktisk foten mykt ned og sa nei. For meg er dette så spesielt at det er noe jeg ønsker å gjøre selv. Akkurat bare et pennal hadde jeg ikke laget så mye oppstyr rundt, men jeg hadde blitt oppgitt ja. Jeg trodde dette var noe de fleste visste at mange foreldre gleder seg til å ordne med selv. Anonymous poster hash: e0b57...bda
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #15 Skrevet 22. juni 2016 Mor overreagerer, men når det gjelder sånne ting bør du som stemor kjenne din plass og la mor (eller far om det er viktig for ham) få gleden av å kjøpe inn de første skoletingene til barnet. Enkelte ting er forbeholdt barnets foreldre. Anonymous poster hash: 5b3ba...ae7
Mandala Skrevet 22. juni 2016 #16 Skrevet 22. juni 2016 Jeg syns (naturligvis) at moren overreagerer noe helt vanvittig og at hun klarer utmerket å ta fra seg selv gleden. Herregud, det er et penal! Dog, etter å ha lest her inne så skjønner jeg at noen legger uendelig mye mer inn i ting enn det jeg noensinne kommer til å klare. Som å kjøre sekk og penal, hentesett til baby, første bh til jenter etc. Det er tydeligvis en big deal for enkelte.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #17 Skrevet 22. juni 2016 Er jo en ny æra som starter når de starter på skolen. Min mor har kjøpt sekk og penal til alle barnebarn når de starter men jeg er faktisk litt derhen at jeg vil kjøpe det selv men... Anonymous poster hash: 28e0f...a2c
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #18 Skrevet 22. juni 2016 Mor overreagerer, men når det gjelder sånne ting bør du som stemor kjenne din plass og la mor (eller far om det er viktig for ham) få gleden av å kjøpe inn de første skoletingene til barnet. Enkelte ting er forbeholdt barnets foreldre. Anonymous poster hash: 5b3ba...ae7 Jeg tar til meg alt som skrives her men reagerer virkelig på "kjenne min plass" Hva mener du? Ser at skoleting er stort for noen så det tar jeg på min kappe. Men å kjenne sin plass ovenfor stebarn? Jeg blir sjokkert over at ved å være glad i mitt stebarn, kjøpe en ting som hun liker (ok burde nok ikke kjøpt en skoleting) er å IKKE kjenne min plass. Det er i mine ører drøyt å si, all den tid dette KUN er gjort ut av kjærlighet til barnet. Anonymous poster hash: a3203...d3d
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #19 Skrevet 22. juni 2016 Nei, det syns jeg ikke. For noe er visst dette en greie, men syna moren har en reaksjon som ikke ligner grisen. Makan. Snakk om å lage krig for detaljer. Det kjekkeste er at barnet fikk akkurat set hun ønsket seg og hun har mange voksne rundt seg som ønsker å glede henne. Hvor galt kan det være, egentlig? Anonymous poster hash: 112e3...02b
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #20 Skrevet 22. juni 2016 Jeg synes det er feil av henne å bli dur når du bare mente det godt. Men hvis det var noe hun gledet seg til at hun og barnet skulle gjøre er det selvsagt lov å bli lei seg. Du kunne ikke vite det hvis slike ting ikke er viktig for deg. Anonymous poster hash: bc8a0...770
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #21 Skrevet 22. juni 2016 Hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg ringt henne å beklaget, si at du virkelig ikke skjønte at dette var en big deal. Da har du iallefall bedt om unnskyldning så kanskje dere klarer å berge forholdet. Ante heller ikke at dette var verdens undergang.. Anonymous poster hash: 890e0...247
Superdolly Skrevet 22. juni 2016 #22 Skrevet 22. juni 2016 Jeg syns (naturligvis) at moren overreagerer noe helt vanvittig og at hun klarer utmerket å ta fra seg selv gleden. Herregud, det er et penal! Dog, etter å ha lest her inne så skjønner jeg at noen legger uendelig mye mer inn i ting enn det jeg noensinne kommer til å klare. Som å kjøre sekk og penal, hentesett til baby, første bh til jenter etc. Det er tydeligvis en big deal for enkelte. Dette. Akkurat dette.
Hjertefru Skrevet 22. juni 2016 #23 Skrevet 22. juni 2016 Skjønner reaksjonen litt jeg også. Men å bli rasende for dette var overreaksjon fra stemor. Kjente imidlertid litt på skuffelsen selv da min svigermor kjøpte pennal til mine skolestartere for noen år siden. Sa ingenting dog. Men det er forståelig at noen foreldre ønsker å lage en liten happening ut av det å kjøpe skoleutstyr, klær til høytider osv. Forresten fikk ikke mine skolestartere så mye glede av pennalet, da vi tilslutt fikk beskjed fra lærer om at ingen fikk ha med seg spennende dobbel- og trippeldekkere da de førte til fikling og uro blant de små.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #24 Skrevet 22. juni 2016 Jeg synes du var snill, HI Du mente ikke noe galt med å kjøpe det pennalet til din stedatter. Du tenkte ikke der og da på at det var så utrolig viktig for mor at dette skulle være hennes innkjøp. Synes mor overreagerte. Ta å send en melding eller ring mor og si det som er. Si at du ikke mente noe vondt med det og tenkte ikke over at du burde snakket med henne først. Er trossalt bare et pennal. Du kjøpte jo ikke sekk, første skoledag klær osv Anonymous poster hash: b3523...14f
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #25 Skrevet 22. juni 2016 Jeg tar til meg alt som skrives her men reagerer virkelig på "kjenne min plass" Hva mener du? Ser at skoleting er stort for noen så det tar jeg på min kappe. Men å kjenne sin plass ovenfor stebarn? Jeg blir sjokkert over at ved å være glad i mitt stebarn, kjøpe en ting som hun liker (ok burde nok ikke kjøpt en skoleting) er å IKKE kjenne min plass. Det er i mine ører drøyt å si, all den tid dette KUN er gjort ut av kjærlighet til barnet. Anonymous poster hash: a3203...d3d Jeg forstår at du gjorde dette i beste mening.Med å "kjenne din plass" mener jeg at det finnes ting som er forbeholdt barnets foreldre. Mor kunne tatt dette på en helt annen måte enn hun gjorde. Og du kunne vært litt mer bevisst på at enkelte ting gjør man plass for for barnets foreldre. Du kunne f eks sendt en mld til mor og sagt at x ønsker seg det penalet og spurt om du skulle kjøpe eller om mor ville kjøpe selv. Anonymous poster hash: 5b3ba...ae7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå