Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #1 Skrevet 22. juni 2016 Er i grunnen litt irritert. Jeg fikk for noen mnd. siden 100 000kr av min mor. Dette fordi jeg aldri har bedt eller fått hjelp av henne med penger etc. Søskene mine "låner" støtt og glemmer å betale tilbake. Jeg har vært arbeidsledig en stund men har fått økonomien til å gå akkurat rundt, men blir jo ingen "utskeielser" lengre. Mannen skulle ha en tatovering og for å slippe kredittkort lånte han 8000kr av meg. Disse skulle han betale tilbake når skattepengene kom. De siste ukene har det støtt kommet hentydninger om at han ikke har noe igjen til seg selv når han har betalt meg disse pengene. Jeg har bare overhørt det og ikke giddet å svare. I dag kom skattepengene inn på konto og han har overført til meg g lagt ved et :-( i notatfeltet. Han betaler utgiftene sine. Men kjøper lunch ute(flaut å kjøre kollektivt med matpakke), snuser, kjøper sjokolade på Narvesen hver dag, har en dyr hobby osv. Jeg kjøper alt av klær og utstyr til barnet, meg og mannen. Det er meg som kjøper maten og det vi ellers trenger. Dermed er det ikke mye igjen av dagpengene mine til meg selv. Mine hobbyer sluttet jeg med da jeg ble arbeidsledig pga økonomi. Disse 8000kr hadde jeg tenkt å bruke på litt nytt sommertøy til barnet og meg selv. Er dere enige med meg eller burde jeg ha sagt at han ikke trenger å betale disse pengene tilbake? Anonymous poster hash: daefb...cf7
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #2 Skrevet 22. juni 2016 Toskaskap av han å velge en tatovering til 8000 og tro at han skal slippe unna å betale. Ikke ha dårlig samvittighet. Anonymous poster hash: 09fad...4a1
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #3 Skrevet 22. juni 2016 Leser det som at dere ikke har felles økonomi? Hvorfor skal han tatovere seg mens du forsørger barna? Har han ikke råd, så burde han la være å tatovere seg. Dere må sette dere ned å snakke om fordelingen. Han fikk tatovering, hva har du kunne unne deg? Han snuser, spiser dyrere lunsj enn hjemmelaget, osv, hva unner du deg i hverdagen? Nei, du har god grunn til å være irritert og jeg hadde snakket med han om det. Anonymous poster hash: 57dab...520
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #4 Skrevet 22. juni 2016 Høres ut som om du bor sammen med en bortskjemt tenåring. Du dekker mat, klær og utstyr også til ham.... han sløser bort sine penger. Han bidrar ikke til utgifter for felles barn. Våkne opp, denne mannen utnytter deg!!!! En slik mann hadde jeg ikke vært sammen med om han ikke skjerpet seg asap og ble voksen. Anonymous poster hash: d380e...1dc
Kjerringa med agurken Skrevet 22. juni 2016 #5 Skrevet 22. juni 2016 Nei, ikke ha dårlig samvittighet. Han burde skamme seg over oppførselen sin!
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #6 Skrevet 22. juni 2016 Hvorfor betaler han ingen ting? Og han brukte pengene på seg selv, bare før han fysisk fikk di. Han kan vel også handle klær til seg selv? Anonymous poster hash: 3d781...48c
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #7 Skrevet 22. juni 2016 Hvorfor betaler du alt for barna og all mat? Vennligst ikke opplys at dere er samboere og han eide huset før dere flyttet sammen slik at han betaler på lånet... Anonymous poster hash: 1d2a0...5db
Mia_73 Skrevet 22. juni 2016 #8 Skrevet 22. juni 2016 En mann som tare en total overflødig tatovering mens hans barn ikke har nok klær er ingenting å samle på. Hvordan fordeler dere fellesutgifter?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #9 Skrevet 22. juni 2016 For en idiot. Egoistisk, sutrete primadonnafrøken av en idiot. Jeg hadde ikke spandert så mye som et knekkebrød på han mer. Hvorfor skal alle hans penger gå til hobbyer, forbruk og luksus - og tattiser, av alle ting?? Er du gift med en 15-åring?! Anonymous poster hash: e27b1...027
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #10 Skrevet 22. juni 2016 Hvorfor kunne han ikke vente med tatoveringen til skattepengene kom? 8000,- til sommergarderobe høres også sløsete ut. Anonymous poster hash: ffccb...37e
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #11 Skrevet 23. juni 2016 Er dere seriøse, begge to?! Tatoo til 8000 når dere egentlig ikke har råd til det?! Mannen høres ikke helt god ut... Anonymous poster hash: 0f02e...4ec
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #12 Skrevet 23. juni 2016 På tide å sette opp budsjett! En egen matkonto med kort til, begge må sette inn penger på denne kontoen på lønningsdagen også bruker dette kortet bare i matbutikken. En egen regningskonto, herfra trekkes husleie/lån og ellers alle husholdningens regninger (barnehage, strøm, forsikring osv). Begge setter inn et fast beløp på lønningsdagen så det alltid er penger på denne kontoen til å dekke opp regningene som kommer. Begge disse kontoene kan dere ha i begges nettbank, da har dere begge oversikt over hva pengene går til og hvor mye dere til enhver til har til rådighet. Så har dere hver deres konto med "lommepenger". Du skal selvfølgelig ha mer enn han igjen siden du dekker alle barnas behov, barnetrygden går til deg regner jeg med så den inngår i den handlingen. Anonymous poster hash: 7d28e...2ab
Hjertefru Skrevet 23. juni 2016 #13 Skrevet 23. juni 2016 Nei du trenger overhodet ikke ha dårlig samvittighet. Hvis han egentlig ikke hadde råd til tatoveringen burde han ikke ha tatt den. Kan ikke tenke meg noe stort mer unødvendig. Bra han betalte deg tilbake.
Gjest Skrevet 23. juni 2016 #14 Skrevet 23. juni 2016 Har man ikke penger til slik unødvendighet, ja så må man vente til kronene er på konto. Og btw... bare det at han vurderte å ta opp kredittkortlån er bare latterlig. Jammen ikke rart Hallgeir og vennene har nok å gjøre, når slike mennensker eksisterer!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #15 Skrevet 23. juni 2016 Øh, hva skjer i verden? En mann som tror han bor på gutterommet og får penger til sitt eget forbruk av "mor" og sutrer fordi han ikke får penger til tattooering? Hvorfor finner du deg i dette?? Anonymous poster hash: 1685f...5f4
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #16 Skrevet 23. juni 2016 Hva i all verden? Hvor gamml er han? Man tar ikke tatovering når man ikke har råd til det, og forventer i alle fall ikke at andre skal betale for det fodi man da ikke har råd til ting man trenger (hvis man trenger utelunsj, snus og sjokolade da...i tillegg til dyr hobby..) Hadde det vært meg hadde jeg aldri lånt ham de pengene i utgangspunktet. Du skriver "mannen" - er dere gift, har felles barn? Hvorfor har dere i så fall separat økonomi? Skjønner det jo for så vidt ut i fra hvordan du skriver at han oppfører seg mtp penger, men det er jo ikke så vanlig. Hvem betaler bolig? Anonymous poster hash: 5ec0d...762
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #17 Skrevet 23. juni 2016 Høres ut som et kipt ekteskap. Mannen tar tatoering til 8000kr når dere har lite penger, dette er luksus og ikke noe man prioriterer når familien har dårlig råd. Hvorfor har man ikke mer felles økonomi om man bor sammen og har barn sammen? Dere bør sette dere ned sammen, prate gjennom alt med økonomien og lage et budsjett og bli enige om hva dere skal prioritere å bruke penger på. Anonymous poster hash: 0cdca...349
Mostly Harmless Skrevet 23. juni 2016 #18 Skrevet 23. juni 2016 Hvis du i det hele tatt vurderer å få dårlig samvittighet for dette, har du bodd for lenge sammen med en mann som er et økonomisk fjols.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #19 Skrevet 23. juni 2016 Er dere gifte og lignes under ett er det heller ikke hans skattepenger selv om det er han som får de utbetalt, men deres. Anonymous poster hash: df850...599
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå