Gå til innhold

Vits i å ha med 3-åringen til veterinæren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det lærerrikt eller noe? Eller blir det bare mas :P ? Skal til veterinæren idag og lurer på om jeg skal hente henne og ta henne med, eller om hun skal få være i bhg.

Anonymous poster hash: 00af1...d26
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar med femåringen til dyrlegen i dag. Operert katten. Tror det blir stas!

Anonymous poster hash: a1d9d...0d3

Skrevet

Hva skal du gjøre?

Hva slags dyr har du med?

Er dyret redd veterinær og trenger din støtte?

Klarer barnet være stille og observere?

Absolutt lærerikt men om barnet er urolig og i veien hadde jeg ikke tatt det med.

Hunden vår er livredd veterinær og trenger meg 100%. Katten vår er selvstendig og rolig og bryr seg ikke om noe.

Barnet mitt kunne blitt med om det var katten som skulle, hadde det vært hunden hadde jeg ikke tatt med barnet.

Anonymous poster hash: c33ee...f14

Skrevet

Hva skal du gjøre?

Hva slags dyr har du med?

Er dyret redd veterinær og trenger din støtte?

Klarer barnet være stille og observere?

Absolutt lærerikt men om barnet er urolig og i veien hadde jeg ikke tatt det med.

Hunden vår er livredd veterinær og trenger meg 100%. Katten vår er selvstendig og rolig og bryr seg ikke om noe.

Barnet mitt kunne blitt med om det var katten som skulle, hadde det vært hunden hadde jeg ikke tatt med barnet.

Anonymous poster hash: c33ee...f14

Det er kaniner  :danse:  Årlig helsesjekk

NEI, barnet klarer ikke å være stille. Kommer til å bable og spørre.

Skrevet

Jeg tar med femåringen til dyrlegen i dag. Operert katten. Tror det blir stas!

Anonymous poster hash: a1d9d...0d3

Men det er 2 år mellom, tviler ikke på at det blir stas for 5-åringen! :) 

Men er litt usikker på 3-åringen. Får hun noe ut av det, liksom? 

Skrevet

Husk at timen til veterinæren er for dyret ditt, ikke for at barnet ditt skal lære.... Barn kan ofte være forstyrrende element ved undersøkelsen, blir barnet utålmodig/urolig/redd vil dyret fange opp dette og kan også endre adferd. Jeg tenker det er best om barnet er i barnehagen om det er et alternativ, har man ikke barnevakt får man heller se an hvordan ting går.... 

Anonymous poster hash: dda2c...a11
Skrevet

Husk at timen til veterinæren er for dyret ditt, ikke for at barnet ditt skal lære.... Barn kan ofte være forstyrrende element ved undersøkelsen, blir barnet utålmodig/urolig/redd vil dyret fange opp dette og kan også endre adferd. Jeg tenker det er best om barnet er i barnehagen om det er et alternativ, har man ikke barnevakt får man heller se an hvordan ting går.... 

Anonymous poster hash: dda2c...a11

Kaninene vil 100% sikkert ikke bry seg om hva hun gjør eller sier. Det vet jeg.

Tenker mer på veterinæren jeg, er sikkert slitsomt med barn i tillegg til at hun skal gjøre jobben sin :)

Skrevet

Ville latt barnet være i bhg. For både kaninene, veterinæren og barnet sin skyld.

Anonymous poster hash: 4c3cd...230

Skrevet

Ville latt barnet være i bhg. For både kaninene, veterinæren og barnet sin skyld.

Anonymous poster hash: 4c3cd...230

Det er jo ikke skummelt å se en dame se i ørene til kaninen  :eeeh:  Hva mener du med for barnets skyld? Kjenner jeg blir nysgjerrig.

Én ting er å ta med en hund med dyrlegeskrekk til veterinæren, men kaninene bryr seg ikke. De er så fortrolige atte.

Men hun får nok bli i barnehagen, kjente jeg ble stresset av tanken på det og mannen sier sikkert nei uanset.

Tenkte kanskje det bare var spennende og lærerrikt at dyr også må til legen (hun er redd for legen sin :P Siden han stakk pinne i halsen)

Skrevet

Helsesjekk er en rutinesundesøkelse som er over på 20 min. Veterinæren har mange sånne ila en dag. Han/hun har ikke tid til å forklare ting og lære barnet ditt. Du kan heller prate med barnet i ettertid, kjøpe bok om dyrs anatomi etc, om han/hun er nysgjerrig og vil lære.

Anonymous poster hash: 75876...4ad
Skrevet

Helsesjekk er en rutinesundesøkelse som er over på 20 min. Veterinæren har mange sånne ila en dag. Han/hun har ikke tid til å forklare ting og lære barnet ditt. Du kan heller prate med barnet i ettertid, kjøpe bok om dyrs anatomi etc, om han/hun er nysgjerrig og vil lære.

Hvor skrev jeg at veterinæren skulle lære barnet noe som helst? Jeg mente bare at hun skulle se på. Det skrev jeg også: "ha med til veterinæren". 

Skrevet

Hvor skrev jeg at veterinæren skulle lære barnet noe som helst? Jeg mente bare at hun skulle se på. Det skrev jeg også: "ha med til veterinæren". 

"Er det lærerikt?" Skriver du i HI...

Skrevet

Her har ungene fått være med til veterinær. De har fått sett sprøyter blitt satt, sett kastrering av hannkatt og ørerens. Veterinæren svarte tålmodig på spørsmål og var veldig positiv. Eldste 9 år har og vært med på jobb og kikket gjennom vinduet på opr stua og sett på laprascopi. Vet ikke om det har sammenheng, men da hun ble operert selv, var hun supertrygg og bare nysgjerrig på alt som skulle skje.

Anonymous poster hash: 7df3e...76d

Skrevet

Selv om treåringer er som apekatter, så hadde jeg nok tatt han med til lege.. :fnise:

Anonymous poster hash: 0f89d...f16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...