Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #1 Skrevet 22. juni 2016 Jeg skal forsøke å være kort. Vi har flyttet litt på oss og jeg har stort sett fått jobb der vi har bodd, men alltid årsvikariater eller kortere vikariater (er lærer). Dermed er det samme stresst hver vår. Må søke, gå på intervju, vet ikke om jeg har jobb til høsten igjen før ut på sommeren osv. Samme klumpen i magen og angsten igjen og igjen. Nå de siste tre årene har jeg vært på samme skole og trives kjempegodt! Flotte kollegaer, en struktur på skolen jeg liker, supre elever, godt miljø osv. Det har vært samme styret her som ellers. Jeg har søkt, fått vite at de ikke har noe til meg, og så plutselig har det dukket opp noe i siste liten likevel. I fjor ikke før ut i september. Totalt har jeg hatt det slik i syv år nå, men det har vært verst de siste årene fordi jeg har likt meg så veldig godt hvor jeg er nå, og derfor vært like lei meg hvert år når jeg ble takket av med blomst for god innsats. Så, i går, fikk jeg tilbud om fast jobb. Fast! På den skolen jeg vil. Dette har jeg drømt om i flere år! Jeg har håpet og håpet, krysset fingre og tær og håpet enda litt mer. Reaksjonen min? Glad først, men nå er jeg bare helt tom. Det er akkurat som om jeg har vært en sprekkeferdig ballong og så har luften gått helt ut av meg. Jeg er på en måte helt utrolig glad, så klart, men samtidig er det ikke den ekstatiske lykken jeg så for meg, jeg er egentlig mest litt nummen. Klarer ikke helt å tenke eller føle noe. Hvorfor i alle dager reagerer jeg sånn? Jeg burde jo juble, danse, slå hjul, være fra meg av glede ...? Andre som har opplevd å reagere helt rart på ting dere egentlig er overlykkelig og lettet over? Anonymous poster hash: 479ce...c2e
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #2 Skrevet 22. juni 2016 Tror kanskje det ikke har sunket helt inn? Gratulerer med fast jobb:-) Anonymous poster hash: 1c091...036
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #3 Skrevet 22. juni 2016 Tror kanskje det ikke har sunket helt inn? Gratulerer med fast jobb:-) Anonymous poster hash: 1c091...036 Takk! Nei, du har sikkert rett i det. Jeg hadde forberedt meg så veldig på at jeg ikke fikk jobb før ut på høsten i år heller, så tror kanskje jeg fikk litt sjokk også. Det blir veldig rart, på en god måte, å faktisk kunne planlegge framtiden skikkelig, vite at nå blir det stabil inntekt. HI Anonymous poster hash: 479ce...c2e
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #4 Skrevet 22. juni 2016 Det vil kanskje komme mer glede etterhvert. Ellers er vel dette litt sånn "skulle bare mangle ting". Å bli holdt på pinebenk over lang tid er jo ikke greit. Kanskje du gleder deg mindre fordi dette er slik arbeidslivet egentlig skal være Anonymous poster hash: 30bbd...3e1
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #5 Skrevet 22. juni 2016 Det vil kanskje komme mer glede etterhvert. Ellers er vel dette litt sånn "skulle bare mangle ting". Å bli holdt på pinebenk over lang tid er jo ikke greit. Kanskje du gleder deg mindre fordi dette er slik arbeidslivet egentlig skal være Anonymous poster hash: 30bbd...3e1 SÅ enig! Til nå har jo arb.giver behandlet deg dårlig - det er ikke lov å ha folk i vikariater i mer enn fire år uten å tilby fast! Anonymous poster hash: 8b5cf...aa1
Tyra79 Skrevet 22. juni 2016 #6 Skrevet 22. juni 2016 (endret) SÅ enig! Til nå har jo arb.giver behandlet deg dårlig - det er ikke lov å ha folk i vikariater i mer enn fire år uten å tilby fast! Anonymous poster hash: 8b5cf...aa1 Tredje året hun hadde vikariat på DEN skolen, så ingen ulovligheter sånn sett! HI, gratulerer med fast jobb😊!! Du har vært psykisk innstilt til å søke, gå på intervju, leve i spenning, slik du pleier å gjøre på denne tiden. Før du får summet deg, har du fått fast jobb "uten å ha gjort noe"! (Viss du forstår hva jeg mener😉?) Når høsten nærmer seg, og du skal på planleggingsdagene, kommer det til å synke inn. Nyt sommeren, nå har du endelig en forutsigbar framtid😊👍🏻 Endret 22. juni 2016 av Tyra79
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #7 Skrevet 22. juni 2016 Først, gratulerer med jobb 😊 Jeg har det litt på samme måte om dagen. Vi fant et helt perfekt hus vi gjerne ville kjøpe, men var sikre på at vi ikke fikk lån, også hadde vi ikke egenkapital. Men så fikk vi plutselig lån i en bank, og svigers gav oss egenkapitalen. Det var utrolig mye styr og fram og tilbake, men om mandag fikk vi foreløpig tilslag, i går fikk vi vite at forkjøpsretten ikke ville bli brukt og i dag signerte vi kontrakten. Føler det ble antiklimaks og nå vet jeg ikke helt hvordan det føles. Glad, men litt tom. Så skjønner veldig godt hva du føler 😊 Anonymous poster hash: 44f8e...fe4
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #8 Skrevet 22. juni 2016 Minner meg om meg før og under eksamensperioder. Føler livet bare er ræva og dagdrømmer om hvor FANTASTISK livet skal bli når eksamen er over, hvor sosial jeg endelig skal være igjen, hvor rolig og glad jeg skal føle meg, alle tingene jeg endelig skal rekke... Og når eksamen ENDELIG er levert, har jeg bare lyst til å grave meg ned og bli der 😊 Anonymous poster hash: df020...507
<3 Legoland <3 Skrevet 22. juni 2016 #9 Skrevet 22. juni 2016 Gratulerer 🤗🤗🤗 Gleden kommer nok etterhvert 😄
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #10 Skrevet 23. juni 2016 Tredje året hun hadde vikariat på DEN skolen, så ingen ulovligheter sånn sett! HI, gratulerer med fast jobb😊!! Du har vært psykisk innstilt til å søke, gå på intervju, leve i spenning, slik du pleier å gjøre på denne tiden. Før du får summet deg, har du fått fast jobb "uten å ha gjort noe"! (Viss du forstår hva jeg mener😉?) Når høsten nærmer seg, og du skal på planleggingsdagene, kommer det til å synke inn. Nyt sommeren, nå har du endelig en forutsigbar framtid😊👍🏻 Jeg leste det som 7 år i samme kommune. Da er det samme arbeidsgiver. Det er IKKE ok! Anonymous poster hash: 8b5cf...aa1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå