Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #1 Skrevet 22. juni 2016 Hvor gamle er barna deres og får de lov å spille voldelige dataspill/playst.spill??. Bare nysgjerrig på hva som er vanlig. I klassen til barna mine spiller nesten alle voldelige spill.(gutta) har gjort det her å, men er 18 år på mange av de spillene.(tilhører samboer). Jeg har vært litt streng. det er snakk om playstationspill som ikke har veeldig god grafikk. eldre typer Anonymous poster hash: 2861b...690
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #2 Skrevet 22. juni 2016 Mine gutter er 12 og 15 år. De får spille det meste av spill med 16-års grense. Frem til nå har jeg godkjent spillene før de kjøper dem, altså har jeg lest om dem, sett demoer på youtube osv og vi har styrt unna de verste skytespillene, men de har fått ha type star-wars lignende spill med 16-års grense. Siden eldste nå er over 15 år har jeg sluppet litt opp, siste spillet han kjøpte sjekket jeg ikke opp noe særlig. Men jeg vet at begge guttene tåler dette greit, de blir ikke rabiate voldsmenn av å ha spilt et spill hvor de skyter ned romferger o.l. Jeg er likevel veldig streng på at 12-åringen ikke får ha med kompiser hjem hit å spille spill med 16-års grense da, jeg kan tillate at min sønn får spille, men jeg har ikke myndighet til å bestemme at en klassekamerat får lov. Vi har ingen spill med 18 års grense i huset, det er fordi spill på så høy grense alltid er voldelige. Aldersgrense pga vanskelighetsgrad har de opp til 16, men 18-års grensene er satt pga vold, blod, hjernemasse og gørr, ikke pga vanskelighetsgrad. Spill av typen GTA o.l. nekter jeg å ha i hus, jeg vet begge guttene har prøvd hos kompiser, men vi har snakket en del om dette og de vet godt hva jeg mener om slike spill og hvorfor jeg ikke vil ha det i hus. De aksepterer det helt greit, de har aldri protestert på de reglene. Jeg har sagt at det spiller ingen rolle om de blir 18 eller 20 år, jeg nekter å ha mine barn sittende i kjellerstuen og blåse hodet av politimenn og gamle damer, slike spill vil jeg ikke ha i huset mitt. Det er helt greit, de sier ingenting på det. Anonymous poster hash: ac3ae...014
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå