Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #1 Skrevet 22. juni 2016 Jeg fikk mageheng allerede etter første svangerskap (2013), har tydeligvis en hud og en kropp som ikke "tåler" å bli strukket så mye. Hele magen er full av strekkmerker, og det er jo en stor årsak til dette henget. Etter andremann ble det ikke særlig verre, mye av det samme vil jeg si (magen var jo allerede så ødelagt så er vel begrenset hvor ille det kan bli) Jeg veier 20-25 kg for mye omtrent (alt ettersom hva man ønsker å veie, jeg ønsker BMI på 19-20), og jeg lurer på... Hvis man har veldig heng, vil det trekke seg sammen når man går ned såpass? Hvor mye vil være hud, og hvor mye fett vil forbrenne bort? Noen som har erfaring med det? Hvordan så magen ut i ettertid av slankingen? Bildet jeg la ved er faktisk et flatterende bilde av meg, jeg ser egentlig mye verre ut. Kan ikke gå i bikini, f.eks. Og nå som jeg slanker meg er puppene mindre, så jeg ser helt firkantet ut og magen stikker seg lett frem. Dessuten (ser det ikke på bildet, men jeg har gode og dårlige dager!) så stikker magen ut øverst, mistenker ødelagte magemuskler. Det er et kjempekompleks, kan aldri gå i det jeg vil og ender opp med store telt. Anonymous poster hash: 63a98...c2e
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #2 Skrevet 22. juni 2016 Du kan kjøpe en bikini med høytliv. Så kan du gjemme magen nedi den. Det er ingen bortsettfra deg som bryr seg om den Anonymous poster hash: 25f4c...91b
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #3 Skrevet 22. juni 2016 Blir iallefall ikke mindre heng... jeg har gått ned fra 150 kg og vert gravid 2 ganger, har litt mer enn deg. Eneste løsningen er å operere. Anonymous poster hash: 5f794...9f6
Ylva og Mathilde Skrevet 22. juni 2016 #4 Skrevet 22. juni 2016 Dette kan du ikke slanke eller trene bort nei! Mulig du har delte magemuskler i tillegg, og at "innvollene tyter ut" i tillegg, som gir enda mer mage.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #5 Skrevet 22. juni 2016 Du kan kjøpe en bikini med høytliv. Så kan du gjemme magen nedi den. Det er ingen bortsettfra deg som bryr seg om den Anonymous poster hash: 25f4c...91b Ja, jeg har en badedrakt, men man ser jo fortsatt henget da. Skulle ønske jeg ikke brydde meg Anonymous poster hash: 63a98...c2e
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #6 Skrevet 22. juni 2016 Siden du har heng nå vil det bli verre ved vektnedgang. Eksisterende heng blir bare verre. Du kan få dekket det da om du har plager med det, gnisninger, sår, kløe og sopp. Anonymous poster hash: f7b03...d89
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #7 Skrevet 22. juni 2016 Blir iallefall ikke mindre heng... jeg har gått ned fra 150 kg og vert gravid 2 ganger, har litt mer enn deg. Eneste løsningen er å operere. Anonymous poster hash: 5f794...9f6 Men det er jo fryktelig dyrt, da? Dette kan du ikke slanke eller trene bort nei! Mulig du har delte magemuskler i tillegg, og at "innvollene tyter ut" i tillegg, som gir enda mer mage. Ja, hvordan sjekker jeg det da? Kan vanlig fastlege sjekke det, eller kan jeg gjøre det selv? Jeg vet at jeg får mye mage av noe i hvertfall, for hvis jeg suger inn magen blir den MYE mindre øverst. Veldig mye mindre altså. Anonymous poster hash: 63a98...c2e
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #8 Skrevet 22. juni 2016 Siden du har heng nå vil det bli verre ved vektnedgang. Eksisterende heng blir bare verre. Du kan få dekket det da om du har plager med det, gnisninger, sår, kløe og sopp. Anonymous poster hash: f7b03...d89 Det har jeg ikke, men kan hende jeg får det da når jeg går ned? Magehenget har faktisk blitt litt bedre etter jeg gikk ned nå, men til slutt er det jo bare hud. Anonymous poster hash: 63a98...c2e
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #9 Skrevet 22. juni 2016 Når du er ferdig slanket vil det være lettere å gjemme henget fordi det da vil bestå av mest hud og ikke særlig fettvev. Da kan det klemmes sammen inni en hold-in truse e.l. Men vil du bli helt kvitt det må du operere. Anonymous poster hash: 1315e...3dd
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #10 Skrevet 22. juni 2016 Når du er ferdig slanket vil det være lettere å gjemme henget fordi det da vil bestå av mest hud og ikke særlig fettvev. Da kan det klemmes sammen inni en hold-in truse e.l. Men vil du bli helt kvitt det må du operere. Anonymous poster hash: 1315e...3dd Ok Håper bare ikke jeg får sår o.l da. Anonymous poster hash: 63a98...c2e
Ylva og Mathilde Skrevet 22. juni 2016 #11 Skrevet 22. juni 2016 Men det er jo fryktelig dyrt, da? Ja, hvordan sjekker jeg det da? Kan vanlig fastlege sjekke det, eller kan jeg gjøre det selv? Jeg vet at jeg får mye mage av noe i hvertfall, for hvis jeg suger inn magen blir den MYE mindre øverst. Veldig mye mindre altså. Anonymous poster hash: 63a98...c2e Ikke sikkert du kan se det selv, men hvis du legger det på ryggen og tar en halvveis sit-up vil du se at det "buler ut" på midten, man kan også stikke fingrene inn mellom dem rett over navelen. Hvis du ikke klarer det kan de godt ha fusjonert igjen.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #12 Skrevet 22. juni 2016 Jeg hadde samme mage som deg etter 1. Fødsel, fikk enda litt mer etter Nr to. Jeg var 90kg etter Nr 2, og gikk ned 30 kg. Magen henger fortsatt, ikke noe å gjøre med. Jeg har snakket med leger og personlige trenere. Magehenget har blitt mindre (flatere) nå er det bare hud som henger, den har også trukket seg litt sammen, men ikke mye. Legen sa jeg kunne få dekket mageplastikk om henget gir meg problemer, dette være seg psykisk eller fysisk. Jeg får eksem under der om sommeren. Men man må være sikker på at man ikke skal ha flere barn, siden en operert mage ikke tåler så godt å bli strekt på nytt (selv om jeg vet om fler som har blitt det) så jeg vil vente med å søke til jeg er ferdig med en evt Nr 3 Når du går ned i kg, blir magen mye lettere å skjule, jeg kan stappe henget (herre min hatt) inn i bikini trusa og den er borte. Anonymous poster hash: 16f1b...7e9
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #13 Skrevet 22. juni 2016 Ikke sikkert du kan se det selv, men hvis du legger det på ryggen og tar en halvveis sit-up vil du se at det "buler ut" på midten, man kan også stikke fingrene inn mellom dem rett over navelen. Hvis du ikke klarer det kan de godt ha fusjonert igjen. Sjekket nå og jeg tror faktisk ikke de er delte, jeg presset ganske godt med fingrene og kunne ikke få noe mellom og det kom ikke en trekant opp Kanskje jeg har vært heldig og de har grodd sammen. Men det er rart i så fall. Anonymous poster hash: 63a98...c2e
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #14 Skrevet 22. juni 2016 Jeg hadde samme mage som deg etter 1. Fødsel, fikk enda litt mer etter Nr to. Jeg var 90kg etter Nr 2, og gikk ned 30 kg. Magen henger fortsatt, ikke noe å gjøre med. Jeg har snakket med leger og personlige trenere. Magehenget har blitt mindre (flatere) nå er det bare hud som henger, den har også trukket seg litt sammen, men ikke mye. Legen sa jeg kunne få dekket mageplastikk om henget gir meg problemer, dette være seg psykisk eller fysisk. Jeg får eksem under der om sommeren. Men man må være sikker på at man ikke skal ha flere barn, siden en operert mage ikke tåler så godt å bli strekt på nytt (selv om jeg vet om fler som har blitt det) så jeg vil vente med å søke til jeg er ferdig med en evt Nr 3 Når du går ned i kg, blir magen mye lettere å skjule, jeg kan stappe henget (herre min hatt) inn i bikini trusa og den er borte. Anonymous poster hash: 16f1b...7e9 Ok Jeg er ganske ung så jeg vet jo ikke om jeg vil ha flere barn, i så fall ikke på mange år. Kanskje ikke før jeg er 30 år. Men planen er å stoppe med de to jeg har egentlig... Operasjon høres så skummelt ut. Får vel nesten bare se hvordan det er når jeg har gått ned og føler at jeg er der jeg vil være vektmessig? Samboeren min sier at jeg har fått mindre mage, så heldigvis så trekker det seg litt sammen, men det vil sikkert alltid være heng ja Anonymous poster hash: 63a98...c2e
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #15 Skrevet 22. juni 2016 Jeg hadde samme mage som deg etter 1. Fødsel, fikk enda litt mer etter Nr to. Jeg var 90kg etter Nr 2, og gikk ned 30 kg. Magen henger fortsatt, ikke noe å gjøre med. Jeg har snakket med leger og personlige trenere. Magehenget har blitt mindre (flatere) nå er det bare hud som henger, den har også trukket seg litt sammen, men ikke mye. Legen sa jeg kunne få dekket mageplastikk om henget gir meg problemer, dette være seg psykisk eller fysisk. Jeg får eksem under der om sommeren. Men man må være sikker på at man ikke skal ha flere barn, siden en operert mage ikke tåler så godt å bli strekt på nytt (selv om jeg vet om fler som har blitt det) så jeg vil vente med å søke til jeg er ferdig med en evt Nr 3 Når du går ned i kg, blir magen mye lettere å skjule, jeg kan stappe henget (herre min hatt) inn i bikini trusa og den er borte. Anonymous poster hash: 16f1b...7e9 Det er ikke så lenge siden de strammet inn reglene på hva som blir dekket veldig, så man får ikke lenge dekket operasjon pga psykiske problemer. Da kan alle med noen skrukker rundt navelen e.l. "grine seg til" en operasjon fordi de har så psykiske problemer, tør ikke gå på stranda, tør ikke vise seg naken til partnere, har fått sosial angst pga sin stygge mage osv. Det er det slutt på. Nå må det være en medisinsk grunn, f.eks eksem, sopp, infeksjoner o.l. under henget. Jeg vil tro HI uten problemer vil kunne få det dekket siden henget er såpass stort da, må jo bli rødt, klamt, kløete og ekkelt under der om sommeren? Jeg har også heng, men litt mindre enn HI, og har da et keisersnittarr inni det henget. Arret er rødt og irritert pga henget, men jeg har ikke (enda) forhørt meg om jeg kan få det dekket.... Til HI, jeg anbefaler deg når du er ferdig slanket og selv bestille time på en privatklinikk med refusjonsordning til nav, der vil en kirurg titte på deg og med en gang kunne si om dette er noe du vil få dekket. Er det sånn at du kan få det dekket må du til fastlegen, fastlegen sender en henvisning til den kirurgen som allerede har sett på deg, og du får time til operasjon. Har en venninne som gjorde det sånn etter tvillingsvangerskap. Hun var på en klinikk i Drammen på høsten, og kirurgen sa at hun uten tvil ville få det dekket (hun hadde stort heng og delte magemuskler), men at de på den klinikken bare hadde en viss kvote med operasjoner i året de kunne ta med refusjon fra nav, årets kvote var derfor brukt opp. Han anbefalte henne å gå til fastlegen rundt juletider, og få han til å sende henvisningen rett etter nyttår så hun var av de første henvisningene som kom på neste års kvote. I mars ble hun operert. Anonymous poster hash: 1315e...3dd
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #16 Skrevet 22. juni 2016 Det er ikke så lenge siden de strammet inn reglene på hva som blir dekket veldig, så man får ikke lenge dekket operasjon pga psykiske problemer. Da kan alle med noen skrukker rundt navelen e.l. "grine seg til" en operasjon fordi de har så psykiske problemer, tør ikke gå på stranda, tør ikke vise seg naken til partnere, har fått sosial angst pga sin stygge mage osv. Det er det slutt på. Nå må det være en medisinsk grunn, f.eks eksem, sopp, infeksjoner o.l. under henget. Jeg vil tro HI uten problemer vil kunne få det dekket siden henget er såpass stort da, må jo bli rødt, klamt, kløete og ekkelt under der om sommeren? Jeg har også heng, men litt mindre enn HI, og har da et keisersnittarr inni det henget. Arret er rødt og irritert pga henget, men jeg har ikke (enda) forhørt meg om jeg kan få det dekket.... Til HI, jeg anbefaler deg når du er ferdig slanket og selv bestille time på en privatklinikk med refusjonsordning til nav, der vil en kirurg titte på deg og med en gang kunne si om dette er noe du vil få dekket. Er det sånn at du kan få det dekket må du til fastlegen, fastlegen sender en henvisning til den kirurgen som allerede har sett på deg, og du får time til operasjon. Har en venninne som gjorde det sånn etter tvillingsvangerskap. Hun var på en klinikk i Drammen på høsten, og kirurgen sa at hun uten tvil ville få det dekket (hun hadde stort heng og delte magemuskler), men at de på den klinikken bare hadde en viss kvote med operasjoner i året de kunne ta med refusjon fra nav, årets kvote var derfor brukt opp. Han anbefalte henne å gå til fastlegen rundt juletider, og få han til å sende henvisningen rett etter nyttår så hun var av de første henvisningene som kom på neste års kvote. I mars ble hun operert. Anonymous poster hash: 1315e...3dd Når du sier det, så klør det og det er fuktig der så kan nok lett bli sopp (huff!!!). Takk for tips, det skal jeg gjøre Har kuttet ut godteri mer eller mindre, og drikker bare vann/farris og spiser sunt, så håper jo at jeg klarer å gå ned. Hadde vært fantastisk med en "normal kropp" igjen. Anonymous poster hash: 63a98...c2e
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2016 #17 Skrevet 22. juni 2016 jeg hadde myye mindre heng og jeg fikk dekket mageplastikk. : ) Anonymous poster hash: 6c5ed...f93
Hønemor30 Skrevet 22. juni 2016 #18 Skrevet 22. juni 2016 Finnes mye fine bikini underdeler nå som dekker det meste altså. Jeg ble positivt overrasket selv. Kjøpt meg ny binkini i år, og kjøpte en bikinitruse i hipsterfasong med hold in og den hadde litt mønster i stoffet som gjorde den veldig flatterende. Sammen med en posjon "drit i hva alle andre mener" så blir det så bra så! Operasjon kan du kanskje få dekket, ta det opp med fastlegen når du har nådd vektmålet ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå