Gå til innhold

Voksne stebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen her som har voksne stebarn og kan dele noen erfaringer med meg? Jeg er uendelig glad i dem, men synes det er utrolig krevende, særlig i ferietid. Alle kommer hjem og alle vil ha ferie, alle vil helst slippe å gjøre noe som helst. Det blir ikke ferie for meg. Jeg vet jeg må stille krav og få mannen på banen, men det er vanskelig!

Hjelp!

Anonymous poster hash: 513b2...fae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Er det noen her som har voksne stebarn og kan dele noen erfaringer med meg? Jeg er uendelig glad i dem, men synes det er utrolig krevende, særlig i ferietid. Alle kommer hjem og alle vil ha ferie, alle vil helst slippe å gjøre noe som helst. Det blir ikke ferie for meg. Jeg vet jeg må stille krav og få mannen på banen, men det er vanskelig!

Hjelp!

Anonymous poster hash: 513b2...fae

Slutt med oppvartingen. Si det som det er til mannen; jeg er ingen husslave.

Det gjorde jeg, og da han oppdaget hvor innmari mye jobb det var jeg gjorde oppdro han de voksne ungene 😊

Anonymous poster hash: a159b...cee

Skrevet

Har voksene stebarn, de er så koselige å få på besøk! Tar med fellesbarn på kino osv❤️ Men det skal sies at det ikke alltid har vært lett! Heldigvis klarte jeg alltid å oppføre meg bra mot dem da de var barn og nå har vi et bra forhold! De er en berikelse i livet mitt og jeg gleder meg når de kommer på besøk!! Gidder ikke å tenke at det er styr, de gir like mye om ikke mer tilbake👍 Tror det er en del steforeldre som bør tenke på at barna blir voksene og det du gir får du igjen!

Anonymous poster hash: 896da...c07

Skrevet

Hei!

Hjelp! Anonymous poster hash: 513b2...fae

Dere er en familie. De bor i ditt hjem, ikke på hotell. Er det ok stebarn? Da kan du jo si at det er veldig kjekt å ha dem på besøk, men at du blir sliten av å ta alt husarbeidet. Eller far kan si det.

Anonymous poster hash: 347ba...601

Skrevet

Ta en prat med far før de kommer og si det som det er. Ikke hint, ikke kom med antydninger. Fortell at du blir fullstendig utslitt av å være tjener og drive et hotell for så mange som ikke bidrar. Gi ham et ultimatum: Enten må han og de voksne barna hans bidra (og det betyr ikke "hjelpe til", men ta sin del av jobben), eller så drar du på ferie et annet sted de ukene de er hos dere.

Så legger du fram en liste med krav: Alle lager middag hver sin dag, inkludert opprydding. Alle har hver sin tur til å tømme oppvaskmaskin. Alle har hver sin dag til å ta klesvask, inkludert bretting av tørt tøy. Alle har hver sin tur til å vaske golvet. Går han ikke med på det, stikker du så kan han ta hele jobben selv.

Skrevet

Synes du skal ta en liten husmorferie når de kommer neste gang. Reis bort alene...

La ev fellesbarn bli igjen hjemme du, så de får glede av hverandre.

Kan nesten garantere at de får seg en oppvekker både mann og barn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...