Gå til innhold

Lofoten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal en liten tur til Lofoten. Bare voksne. Har mindre enn en uke til disp.

Noen tips? Hvor bør vi dra? Hva bør vi se? Hva bør vi gjøre? Hvor bør vi sove? Osv. Har ikke all verdens penger..

Anonymous poster hash: 89669...f7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen?

Skrevet

Få med dere ørnesafari i Trollfjorden

Ligg på ei rorbu(ikke nødvendigvis så billig)

Alt av naturen

Henningsvær

Skrevet

Har vorte over ti år sidan eg var i Lofoten, men har lyst attende! Eg elskar havet, og likte aller best ytre Lofoten.  (aller best likte eg å besøkje Røst, men det vert nok litt knapt med tid for dykk)  Men og Henningsvær og Kabelvåg er verd å få med seg.  Vi overnatta eit par netter på campingen på Ramberg, og det er ein nydeleg plass.  http://www.skagencampinglofoten.com/

Av sjåverdigheiter likte eg godt vikingmuseet på Borg, der dei viser handverkt og dagleglivet i vikingtida i praksis.

Det vi ikkje fekk gjort av ulike årsaker, er å gå på fjellturar, så det vil eg gjere om eg kjem tilbake.  Gjerne med utgangspunkt i Reine.

http://www.turjenter.no/fem-fine-turer-i-lofoten/

Skrevet

Fantastisk å gå fjelltur fra Å. Langs vannet først og så opp. Flott å være på "kanten" med havet på begge sider!

Er det meldt godvær, så er telting et alternativ.

Anonymous poster hash: 12631...c6a
Skrevet

Kjører dere bil der oppe? Det er masse flotte steder. Hver gang du runder en sving, er det postkortutsikt.

Jeg synes særlig Reine er flott. Stranda på Ramberg som ble nevnt over er også vakker! En tur til Å er jo fint. Nusfjord er et hyggelig fiskevær. Prøv å få med dere en tur til en eller annen fjelltopp, trenger ikke være så høyt eller omfattende, men utsikten med hav og fjell er storslått uansett hvor du er.

Eneste jeg synes er litt stusselig i Lofoten er tettstedet Leknes.

Anonymous poster hash: af392...890

Skrevet

Kjører dere bil der oppe? Det er masse flotte steder. Hver gang du runder en sving, er det postkortutsikt.

Jeg synes særlig Reine er flott. Stranda på Ramberg som ble nevnt over er også vakker! En tur til Å er jo fint. Nusfjord er et hyggelig fiskevær. Prøv å få med dere en tur til en eller annen fjelltopp, trenger ikke være så høyt eller omfattende, men utsikten med hav og fjell er storslått uansett hvor du er.

Eneste jeg synes er litt stusselig i Lofoten er tettstedet Leknes. Anonymous poster hash: af392...890

Ja, planen er å leie bil. Takk for tips alle sammen.

HI

Skrevet

Henningsvær må dere få med dere. God tur!

Anonymous poster hash: e0105...d18

Skrevet

Besøk Reine, sov gjerne i de gule rorbuene i på sakrisøy.

Spis ferske reker i Å.

Henningsvær og Svolvær er et must, gå fjelltur opp mot svolværgeita hvis du ikke er høyderedd.

Ta båten til Værøy og besøk Måstad. Gå da fra Nordlandshagen og sørover langs vestsiden av øya. En FANTASTISK opplevelse!

God tur!

Skrevet

Vikingmuseet på Borg

Stamsund!

Eggum, Unstad og strendene på vestsida

Lofotkatedralen i Kabelvåg

Nusfjord

Anonymous poster hash: 345d4...771

Skrevet

Vi har også smeden i sund og glassblåseren på vikten ( her bor guds menighet).

Reinebringen er på eget annsvar og det er også satt opp skilt om dette. Vil ikke annbefale å gå opp der nå. Ikke så lenge siden siste dødsfall der oppe.

Jeg liker ikke at det fortsatt reklameres for denne turen og det blir dyrt for lite lokalsammfunn å hente ned turister.

Anonymous poster hash: c8e1d...eae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...