Gå til innhold

Hyperemesis, hvordan orke fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som har vært sengeliggende stort sett hele svangerskapet og født etterpå? Jeg skjønner ikke hvor jeg skal få kreftene fra?! Jeg klarer såvidt gå 100 meter uten blodtrykksfall eller sterke kynnere. Jeg sliter med trapper og oppoverbakke, kjenner det så godt på pusten. Ellers er jeg jo superkvalm og kaster opp daglig. Når fødsel kommer trenger jeg jo krefter? Det virker håpløst 😥

Anonymous poster hash: 78c07...aca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kom meg før fødsel, så jeg var ikke så dårlig som tidligere, men kroppen var jo preget etter det tunge svangerskapet. Men man får jo uante krefter fra et sted i sånne situasjoner. Jeg fikk styrtfødsel, og fødselen var så kort at jeg brukte ikke mye kofter på det. Kanskje det var skjebnen som ville det sånn.

Anonymous poster hash: 1dfd1...963

Skrevet

Du får nok krefter til det. Jeg hadde en venninne, som lå på sykehuset hele svangerskapet grunnet hyperemesis. Og fødselen måtte og bli satt i gang noen uker før termin, for da var det ikke forsvarlig lenger. Og hun klarte jo fødselen fint. 

-jeg var og ekstremt syk gjennom hele mitt andre svangerskap, men det er utrolig hvilke krefter som dukker opp under fødselen.

Anonymous poster hash: f9cf5...09f
Skrevet

Jeg fødte med ME. Var alvorlig ME-syk da jeg ble gravid.

Det gikk det også.

Anonymous poster hash: 3e067...5b8

Skrevet

Jeg var så klar for å bli ferdig med hele svangerskapet at kreftene kom! Hatt tre kjappe greie fødsler med hyperemisis i 9 mnd hver gang.

Skrevet

Man har jo ikke noe valg. Ungen kommer jo enten man vil eller ikke. Jeg var sengeliggende pga alvorlig sykdom i der ene svangerskapet og takket nei til ks. Det var litt dumt, for sødselek gikk til h... Og jeg ble enda sykere i tiden etter fødselen.

Anonymous poster hash: b2d55...488

Skrevet

Jeg fikk nye krefter under fødsel, selv om jeg ikke skjønner hvor jeg hentet de fra. Kastet opp fra uke 6 og frem til fødselen begynte. Kastet ikke opp under fødsel. Det går nok bedre enn du tror, adrenalinet settes i gang og du vil ha ungen ut.

Skrevet

Skriver under på at kreftene kommer.

Anonymous poster hash: fab4c...5f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...