Gå til innhold

Hvordan hadde du fordelt arven mellom fellesbarnet og stebarnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

La oss si at du arver en pen sum med penger.

Av disse vil du gi 100 000 til barna. Du har et stebarn og et barn sammen med din mann.

Hvordan hadde du fordelt pengene?

Anonymous poster hash: 98eba...a8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde spart på konto til eget barn.

Stebarn sparer penger hos mor og far.

Anonymous poster hash: fa384...abc

Skrevet

Ville kun gitt eget barn. Blir mest rettferdig, da stebarnet har en egen mor å arve fra.

Anonymous poster hash: f7303...9d2

Skrevet

Da min stepappa arvet 1million. Fikk jeg og broren min 400 000,- hver. Det var kult gjort av ham ❤️😊

Anonymous poster hash: a0823...2c0

Skrevet

Da min stepappa arvet 1million. Fikk jeg og broren min 400 000,- hver. Det var kult gjort av ham ❤

Så han kun hadde 200 000 selv? 

Anonymous poster hash: f701c...ba0

Skrevet

Jeg og mannen er helt enige.

Hans barn arver han, mine barn arver meg.

Våre felles verdier fordeles likt mellom barna.

Anonymous poster hash: 07323...47c

Skrevet

Så han kun hadde 200 000 selv?  Anonymous poster hash: f701c...ba0

Ja. Han er mer enn godt voksen og sier at han har så han klarer seg

Skrevet

det bør barnet ditt få, stebarnet arver jo av sin mamma

Skrevet

La oss si at du arver en pen sum med penger.

Av disse vil du gi 100 000 til barna. Du har et stebarn og et barn sammen med din mann.

Hvordan hadde du fordelt pengene?

Jeg hadde spart opp og gitt til mitt eget barn. Stebarnet har ei mor å arve fra selv.

Anonymous poster hash: ea5ad...79d

Skrevet

Ok. Kanskje jeg tenker feil. Har tenkt å gi en symbolsk sum til stebarnet. Det handler mest om følelsen av å bli sett.

Jeg hadde tenkt å gi 10 000-20 000 til stebarnet.

Skrevet

Ok. Kanskje jeg tenker feil. Har tenkt å gi en symbolsk sum til stebarnet. Det handler mest om følelsen av å bli sett.

Jeg hadde tenkt å gi 10 000-20 000 til stebarnet.

Skrevet

Det kommer ann på så mye.. Hvis stebarnet har en mor som er i live ville jeg i utgangspunktet gitt alt til eget barn hvis pengene skal spares. Men hvis en andel av pengene gis som lommepenger ville jeg gitt like mye lommepenger til begge.

Anonymous poster hash: db8fd...d12

Skrevet

Kommer an på hvor mye penger jeg arvet tenker jeg. Arvet jeg flere millioner hadde jo uansett eget barn fått mer enn 100.000 og 10.000 til stebarn hadde jeg ansett som smålig. Siden eget barn ikke får mer enn 100.000 er vel summen "liten" i utg.pkt.

Anonymous poster hash: 36244...481

Skrevet

Jeg tenkte at det var uvesentlig i denne sammenheng.

Stebarnet arver trolig mindre av mors familie, men arven kommer der også, om 30- 40 år, tipper jeg.

Det er totalt arvet 200 000 kroner. Halvparten gies videre til barna.

Hi

Skrevet

Jeg har arvet 500 000 kr. våre 2 fellesbarn fikk 100 000 kr på hver sin konto. Ingen ting ble satt inn til min manns datter. Vi snakket med moren til min bonusdatter om dette. Hun sa det var riktig slikt. Hennes mann hadde også arvet penger i fjor og hans barn fikk en del mer penger inn på egen konto, men ikke hennes datter. Min mann kommer ikke til å arve noen ting etter sin familie, men hans x kommer til å arve en del penger senere. så datteren kommer til å få en del penger senere også.

Men vi sparer til henne som vi gjør til våre felles barn. så den gangen hun bli 18 år så kommer hun til å få en del penger alikevel. både fra oss og hennes mor og mann..

Det kommer aldri til å bli like summer, men slik er det hos oss.. 

Anonymous poster hash: f2b94...cc8
Skrevet

Disse pengene hadde jeg satt på en sparekonto og holdt kjeft om til barnet mitt hadde blitt voksen og forstått at det skulle ties om. 

Anonymous poster hash: 61f58...4da
Skrevet

Jeg ville beholdt det aller meste av pengene selv, kanskje tatt alle ungene med på en spennende ferie eller gitt dem en mindre sum til forbruk, men jeg ville ikke gitt dem noen større sum før de var rundt 25 eller trengte penger til noe viktig. Jeg ville i hvert fall ikke gitt noen 100.000 til russernes og festing.

Anonymous poster hash: 47859...b37

Skrevet

Jeg ville beholdt det aller meste av pengene selv, kanskje tatt alle ungene med på en spennende ferie eller gitt dem en mindre sum til forbruk, men jeg ville ikke gitt dem noen større sum før de var rundt 25 eller trengte penger til noe viktig. Jeg ville i hvert fall ikke gitt noen 100.000 til russernes og festing.Anonymous poster hash: 47859...b37

Det er jo mulig å sette pengene på en boligsparekonto. Dermed sikrer man at pengene blir brukt til noe fornuftig.

Anonymous poster hash: 70d20...544

Skrevet

Det er jo mulig å sette pengene på en boligsparekonto. Dermed sikrer man at pengene blir brukt til noe fornuftig.

Anonymous poster hash: 70d20...544

Pengene blir selvfølgelig låst.

Hi

Skrevet

Jeg hadde gitt en sum til stebarnet også. Hurra for inkluderende steforeldre.

Skrevet

Pengene blir selvfølgelig låst.

Hi

Det er det ikke så enkelt å gjøre. Egne midler kan man som regel få tak i h is man går inn for det.

Anonymous poster hash: 47859...b37

Skrevet

Jeg tenkte at det var uvesentlig i denne sammenheng.

Stebarnet arver trolig mindre av mors familie, men arven kommer der også, om 30- 40 år, tipper jeg.

Det er totalt arvet 200 000 kroner. Halvparten gies videre til barna.

Hi

Tror jeg hadde gitt de begge 5000kr hver de kunne bruke på noe de virkelig ønsker, og satt resten på sparing til barnet mitt.

Skrevet

Jeg hadde ikke gitt noe til stebarnet.  Det er min og mine barns arv.  Hadde stebarnet vokst opp hos meg og ikke hadde hatt egen familie på morssiden.kunne jeg nok ha vurdert å dele med stebarnet.  

Og til deg som svarte et eller annet om "Ja, til inkludering av stebarn" - det har ingenting med inkludering å gjøre.  Barnet kan være like mye godtatt og inkludert i familien selv om han eller hun ikke arver penger etter steforeldre eller får like store gaver til jul og bursdager av ste-familien som de andre barna i familien.  

Skrevet

Jeg hadde gitt en sum til stebarnet også. Hurra for inkluderende steforeldre.

hvorfor skal stebarn få i både pose og sekk???

Anonymous poster hash: 00efd...9b3

Skrevet

Jeg ville ikke fordelt noen ting, jeg ville latt pengene stå i eget navn til ungene ble voksne og latt eget barn få arv etter besteforeldrene ved f.eks kjøp av egen bolig.

Å ha formue på bok som tenåring er helt unødvendig.

Anonymous poster hash: 44ff7...f66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...