Gå til innhold

Mindcraft - hva spiller ungene deres det på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller dere selv for den saks skyld 😜

Jeg har en seksåring som gjerne vil lære å bygge, men jeg ser at jeg må bruke litt mer tid for å sette meg selv inn i det først før hun læres opp.

Så, er det beste å bruke Macen eller IPad?

Og har dere gode tips på nettsider eller lignende som kan forklare alt på en svært enkel måte?

Er det noe annet jeg bør vite?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

12-åringen på pc

9 og 7 åringene på ipad (de har ikke pc)

Anonymous poster hash: ec7ee...491

Skrevet

Mine gutter på 10 og 7 spiller på ipad mest. Har det på playstation også men det er visstnok vanskeligere. Vi har en nybegynnerbok som vi har kjøpt på br leker. Tror de har den på bokhandel også.

Anonymous poster hash: 6f009...8c4

Skrevet

Kjøp et Minecraft nybegynner blad. De har det i mange butikker og bokhandler. Finnes også Minecraft bøker og månedsabonnement. Youtube er det vannvittig mange videoer på. Her går det i Minecraft på ipad, pc og Xbox. Der er forskjellige funksjoner på de ulike tingene.

Skrevet

Spiller minEcraft på PC og playstation. Jeg spiller ikke selv. Han fikk når han var 6 år. Kunne ikke falt meg inn å lære meg det først for så å "undervise" han, dette klarer barna fint selv.

På NRKsuper sendes det lørdag et program ang minecraft. Norge skal bygges- på 12 timer:))

Anonymous poster hash: 06b10...3f8

Skrevet

MINECRAFT!!!

Anonymous poster hash: 2ce7f...d2a
Skrevet

Regner med du mener Minecraft. Jeg har det på min tlf, barna har det på iPadene og de har det til PlayStation. Høres ut som de spiller det hele tiden, men det gjør de ikke. De har lært litt av Prebz og Dennis tror jeg. De kan i hvert fall en del triks, og vet hva effektene heter. Diamanter kalles diamonds for eksempel, regner med de har plukket det opp av Internett og kamerater.

Anonymous poster hash: 7ca1b...805

Skrevet

Spiller minEcraft på PC og playstation. Jeg spiller ikke selv. Han fikk når han var 6 år. Kunne ikke falt meg inn å lære meg det først for så å "undervise" han, dette klarer barna fint selv.

På NRKsuper sendes det lørdag et program ang minecraft. Norge skal bygges- på 12 timer:))

Glemte av: på youtube fins masse tips. Noobwork - som er på med lørdagens program- gir ut blad. De selges på dagligvare og kiosker, inneholder en del tips. Mener han har gitt ut bøker også.

Skrevet

He he, mener dere at jeg ikke kan spille det ved å bruke tankeoverførende krefter altså 😂😂😂

Takk for både navnerettelse og gode tips på innføring 😊👍🏻

Skrevet

Vår 4-åring spiller på pc og Playstation mest. Litt på nettbrett, men det er vanskelig.

Anonymous poster hash: ad681...dca

Skrevet

Vår 4-åring spiller på pc og Playstation mest. Litt på nettbrett, men det er vanskelig.

Anonymous poster hash: ad681...dca

Selv om jeg ikke kan det, klarer du å forklare hva som gjør det vanskeligere på nettbrett enn PC?

Skrevet

Eller dere selv for den saks skyld 😜

Jeg har en seksåring som gjerne vil lære å bygge, men jeg ser at jeg må bruke litt mer tid for å sette meg selv inn i det først før hun læres opp.

Så, er det beste å bruke Macen eller IPad?

Og har dere gode tips på nettsider eller lignende som kan forklare alt på en svært enkel måte?

Er det noe annet jeg bør vite?

Før hun læres opp? Haha! Det der lærer de av seg selv.. Min har lært seg minecraft selv fra han var 3, spiller på nettbrett.

Anonymous poster hash: f776e...401

Skrevet

Hun spiller det på iPad hvis jeg spiller med henne.

På dataen spiller hun med mods eller maps.

På Xbox spiller hun med venner som er på besøk.

Hun gjør andre ting også altså ;-)

Skrevet

Det er visst mange flere muligheter på pc enn på ipad, de store spiller bare på pc.

Anonymous poster hash: ec7ee...491

Skrevet

Før hun læres opp? Haha! Det der lærer de av seg selv.. Min har lært seg minecraft selv fra han var 3, spiller på nettbrett.

Anonymous poster hash: f776e...401

Unger er forskjellige. Hun gjorde et forsøk selv, men skjønte ikke noe særlig.

Kan ikke skjønne hvorfor du reagerer på at jeg har lyst til å hjelpe henne i gang?

Skrevet

Hun spiller det på iPad hvis jeg spiller med henne.

På dataen spiller hun med mods eller maps.

På Xbox spiller hun med venner som er på besøk.

Hun gjør andre ting også altså ;-)

Men er det vanskeligere å områ seg på Ipaden? Eller hva gjør det vanskeligere?

Skrevet

Men er det vanskeligere å områ seg på Ipaden? Eller hva gjør det vanskeligere?

Min syns det er enklere på iPad enn data. Xbox er det vanskeligste fordi Hun er ikke helt sikker på hvilke knapper som gjør hva på kontrolleren.

Jeg ville valgt creative mode og peaceful (har engelsk versjon) til å begynne med og så bare utforsket Minecraft verden.

Min begynte slik og hun bygde sine egne ting. Etterhvert gikk hun over til survival mode (som er vanskeligere)

I creative har du alt tilrettelagt, du trenger f.eks ikke kutte ned trær for å lage et tresverd fordi du har allerede sverdet tilgjengelig.

I survival starter du med veldig lite og må lage a før du kan lage b,c,d osv

Jeg vil anbefale deg å starte å spille og rett og bare prøve og feile.

Det finnes også videoer på YouTube som forklarer ting. I farta husker jeg ikke hva de heter dessverre.

Skrevet

Min spiller på iPad, Xbox, tlf og pc, pc er best sier han :)

Anonymous poster hash: 22b64...2ee

Skrevet

Mine unger sier nettbrett er enklere enn pc/pkaystation etc. Det er mindre muligheter på nettbrett. Ergo enklere 😊

Anonymous poster hash: 6f009...8c4

Skrevet

Brukte ipad først, men nå programmerer hun og da er det nødvendig med pc.

Anonymous poster hash: 365ad...cc2
Skrevet

Her lærer de av seg selv eller venner. Kunne ikke falt meg inn å lære dem opp, hater dataspill. Spiller på iPad og Xbox.

Skrevet

Mine gutter spiller det enten på stasjonær PC eller på iPad. PC er best, sier de.

De er 6 og 10 år, og har lært seg alt uten hjelp fra bøker, blader og foreldre. Men de ser på noobwork og andre på YouTube.

Anonymous poster hash: aadda...ebd

Skrevet

Mine er 5 og 8 og spiller på wii, ipad og pc ( eldste har pc men ikke minste)

Anonymous poster hash: a9577...77e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...