Anonym bruker Skrevet 21. juni 2016 #1 Skrevet 21. juni 2016 Datteren til venninnen min har fått seg sommerjobb på kjøkkenet på et utested. Da jeg spurte henne hvor mye hun skal jobbe, så sa hun at hun ikke visste, for det var mest "værvakter". Da jeg spurte henne hva det innebærer sa hun at hun blir satt opp på jobb, men hvis været blir dårlig skal hun ikke jobbe, for da er det færre folk på uteserveringen og mindre å gjøre på kjøkkenet. Kan en arbeidsplass virkelig binde opp tiden til en ansatt på denne måten, og så gi beskjed på kort varsel om at de ikke skal jobbe likevel? Jenta selv er supersjenert, så hun hadde ikke stilt noen spørsmål. Hun er 16 år. Anonymous poster hash: 68a48...8dc
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2016 #2 Skrevet 21. juni 2016 Må innrømme at jeg er noe usikker, men mulig det er lov så lenge det står i arbeidskontrakten hun signerer på. Da har hun jo takket ja til elendige arbeidsbetingelser. Anonymous poster hash: 93fe2...c62
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2016 #3 Skrevet 21. juni 2016 Må innrømme at jeg er noe usikker, men mulig det er lov så lenge det står i arbeidskontrakten hun signerer på. Da har hun jo takket ja til elendige arbeidsbetingelser. Anonymous poster hash: 93fe2...c62 Foreløpig har hun visst ingen kontrakt. Men det finnes regler for hva man kan sette i en arbeidskontrakt også. HI Anonymous poster hash: 68a48...8dc
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2016 #4 Skrevet 21. juni 2016 Tror ikke det uvanlig på steder med uteservering. Anonymous poster hash: 459e9...a3a
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2016 #6 Skrevet 21. juni 2016 Tror ikke det uvanlig på steder med uteservering. Anonymous poster hash: 459e9...a3a Mulig, men er det lov? Det betyr jo at hun ikke kan legge planer mange dager fremover fordi hun kanskje skal jobbe, og så få beskjed om at hun ikke skal likevel. HI Anonymous poster hash: 68a48...8dc
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2016 #7 Skrevet 21. juni 2016 LOs sommerpatrulje. Kan man skrive mail til dem? HI Anonymous poster hash: 68a48...8dc
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2016 #8 Skrevet 21. juni 2016 Hvorfor vil du ødelegge for henne? Alternativet er jo ingen sommerjobb... Tipper det fungerer som ringehjelp. Da blir hun ikke satt opp på jobb på listen, men har en muntlig avtale om å steppe inn om det melder bra vær. Det er jo rett og slett ikke noen annen måte å drive steder på, når man er så avhengig av været. Anonymous poster hash: 76e3c...cb8
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2016 #9 Skrevet 21. juni 2016 Det vanlige er vel omvendt? Man ansetter noen ekstrahjelper som ikke har faste vakter, eller bare noen få i uka, men blir ringt til ved behov. Anonymous poster hash: 394bd...3ec
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2016 #10 Skrevet 21. juni 2016 Hvorfor vil du ødelegge for henne? Alternativet er jo ingen sommerjobb... Tipper det fungerer som ringehjelp. Da blir hun ikke satt opp på jobb på listen, men har en muntlig avtale om å steppe inn om det melder bra vær. Det er jo rett og slett ikke noen annen måte å drive steder på, når man er så avhengig av været. Anonymous poster hash: 76e3c...cb8 Gidder ikke å kommentere det første du skriver. Nei, det fungerer ikke som ringehjelp. Hun settes opp pa vakter, må forholde seg som om hun skal på jobb, men risikerer å få beskjed samme dag om at hun ikke skal møte. HI Anonymous poster hash: 68a48...8dc
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2016 #11 Skrevet 21. juni 2016 Kan man skrive mail til dem? HI Anonymous poster hash: 68a48...8dc Fra 13. juni til 12. august kan du ringe LOs sommerpatruljetelefon på 8 100 1999 eller send sms SP til 2030. Anonymous poster hash: 80529...ea1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå