Tusse1973 Skrevet 21. juni 2016 #1 Skrevet 21. juni 2016 Synes dere dette er koselig? Eller er det innafor å gi beskjed til dem? Det er 3 forskjellige som bor på feltet her og de kommer på døra i ett sett... Greit nok at de kommer inn og leker med mine barn, men de krever jo sitt og jeg må hele tiden varte opp med middager til de også og inkludere dem med det vi holder på med.... Jeg synes dette er så slitsomt Han ene er litt intens også... maser og gnåler og henger rundt oss. "Savner" nesten å ha litt tid for meg selv med dem, - har hele tiden en unge eller mer "med på lasset" liksom Jeg spør dem noen ganger om de har sagt i fra til moren eller faren at de er her, og jada, foreldrene vet om det. Kan de ikke avtale det med meg på forhånd da? Er ikke det vanlig lenger?
Tusse1973 Skrevet 21. juni 2016 Forfatter #2 Skrevet 21. juni 2016 Synes dere dette er koselig? Eller er det innafor å gi beskjed til dem? Det er 3 forskjellige som bor på feltet her og de kommer på døra i ett sett... Greit nok at de kommer inn og leker med mine barn, men de krever jo sitt og jeg må hele tiden varte opp med middager til de også og inkludere dem med det vi holder på med.... Jeg synes dette er så slitsomt Han ene er litt intens også... maser og gnåler og henger rundt oss. "Savner" nesten å ha litt tid for meg selv med dem, - har hele tiden en unge eller mer "med på lasset" liksom Jeg spør dem noen ganger om de har sagt i fra til moren eller faren at de er her, og jada, foreldrene vet om det. Kan de ikke avtale det med meg på forhånd da? Er ikke det vanlig lenger? ... og dessuten så venter vi besøk av venner med unger eller skal på aktiviteter så det er jo ikke alltid det passer ! Gir beskjed på en fin måte, men tar evigheter å få de ut. Må mase og mase....
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2016 #3 Skrevet 21. juni 2016 Stopp de i døra før de kommer inn om det ikke passer. Jeg hadde sendt alle barna ut når det er Ok vær. Så heller ropt inn mine egne til middag. Om det er nabobarn så kan de gå hjem for å spise. Anonymous poster hash: 9ad23...747
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2016 #4 Skrevet 21. juni 2016 Jag de ut. Nå er det sommer og ungene skal ut i skogen og opp i trærne! Anonymous poster hash: 767ec...21b
Tusse1973 Skrevet 21. juni 2016 Forfatter #5 Skrevet 21. juni 2016 Takk for gode råd!!!! Setter pris på det
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2016 #6 Skrevet 21. juni 2016 Jeg er kjempeglad for det, og liker det. Her er det åpen dør, og de fyker inn og ut. Men nå er de flinke til å løpe rundt i nabolaget her, så det fordeler seg nok ganske jevnt på hvor de er Anonymous poster hash: fbba8...d16
Superdolly Skrevet 21. juni 2016 #7 Skrevet 21. juni 2016 Jeg liker at mine barn får besøk. Men jeg er heller ikke redd for å sette grenser for besøkende barn. Hvis dere venter besøk, eller skal ut på noe, sier du med en gang de kommer at dessverre passer det ikke nå. Dere må gå hjem og heller komme tilbake i morgen. Ikke forklar, ikke utdyp. Slipper du dem inn, er det helt innafor å si at nå må dere gå hjem, for vi skal spise middag. Ikke mas, ignorer eventuelle protester og samle dine egne barn rundt matbordet. Følger nabobarna etter inn på kjøkkenet, lei dem utpå trappa og gjenta, vennlig men bestemt: Nå skal vi spise. Du må gå hjem. Kari kan sikkert stikke over til deg etterpå. Unger som bråker, maser eller bryter mine regler får en vennlig påminnelse før jeg blir streng. Funker ikke det, sender jeg dem ut for å leke. Så får de en ny sjanse i morgen. Jeg har også gått så langt som til å ringe foreldrene og be dem hente hjem sine egne barn. Jeg var høygravid og sliten, mine barn var ikke hjemme og ungene raste rundt i hagen. Jeg ringte og sa at jeg ikke hadde muligheter for å passe på dem, så hun fikk komme og hente dem og det gjorde hun.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå