Gå til innhold

Ok "straff"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang jeg og 8-åringen går til bestemoren hennes er hun helt umulig der. Går ikke an å snakke til henne, det er rabalder, hyler som en gris og løper å gjemmer seg bak knuselig ting. Moren min er veldig rund i kantene, jeg har på mine 30 år aldri sett henne sint.

Forrige gang hadde hun faktisk kjeftet på datteren min pga hylingen hennes, da passet hun henne alene uten at jeg var der.

Idag lovet hun meg å være rolig når vi bare skulle bort og levere noe der. Det første hun gjør er å rive opp døren, løpe inn på nye tepper med sko og er helt vill. Så tar hun til vett og tar av seg skoene. Men da løper opp hun opp i andre etasje og hyler videre. Normalt? Sier hun må komme ned for vi skal hjem om hun ikke kan oppføre seg. Vi skulle uansett ikke stoppe. Til slutt måtte jeg opp å hente henne for å få henne ned og hjem. Oppi dette har jeg lillesøstrene med, de oppfører seg ikke sånn.

Sendte henne rett i seng. Hun hadde spist rett før vi dro så la seg ikke sulten kl. 19.

Noen råd til meg før jeg blir gal?

Anonymous poster hash: e5d6f...6e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neste gang blir hun ikke med til bestemor.

Anonymous poster hash: f0312...72c

Skrevet

Nei, det har hun også fått beskjed om.

HI

Anonymous poster hash: b1a38...801

Skrevet

Ikke bra å straffe med sengen. Det kan føre til søvnangst. Finn på noe annet heller.

Anonymous poster hash: 462c3...842
Skrevet

Veldig spesiell oppførsel på en så stor skolejente. Er hun slik i andre settinger?

Anonymous poster hash: 9d06b...188

Skrevet

Tviler på det gir henne noe varige men. Det er verst når vi er der ja, hun kan bli ganske vill når vi får besøk hjemme, men da hører hun i det minste etter det vi sier.

Synes det er så rart hun bare lukker ørene der borte og oppfører seg mer som en baby enn søsteren på 2 år. Hun får mye oppmerksomhet og er eldst av tre jenter. Vi har nettopp fullført et svømmekurs og hun oppfører seg veldig voksent i slike settinger.

HI

Anonymous poster hash: b1a38...801

Skrevet

Kanskje hun tester ut grensen hos bestemor,hvis hun tillater det meste så vil jenta vite hvor grensen går..bare en tanke

Skrevet

Husker en gang jeg var liten, og søsteren min og jeg hadde oppført oss veldig utagerende hos besteforeldrene våre. Vi fikk skikkelig kjeft, og beskjed om at vi ikke fikk lov til å dra dit igjen dersom vi ikke kunne oppføre oss. Null dilling, bare bekjed om at vi hadde å oppføre oss. Vi elsket å være hos besteforeldrene våre, så vi tok oss kraftig sammen.

Men det du beskriver høres jo helt merkelig ut - ikke søsken som krangler, men en ganke stor jente som blir spinnvill med en gang hun kommer over terskelen? Du får jo bare holde henne unna, kan ikke være mye morsomt for bestemoren. 

Anonymous poster hash: 33135...141
Skrevet

Jeg hadde fortsatt å ta henne med men holdt henne i armen. Hele tiden.

Hver gang hun tok et skritt fra meg hadde jeg sagt "slik går det når du ikke kan oppføre deg eller høre etter. Da blir du behandlet som en baby til du kan oppføre deg. "

Skrevet

Hver gang hun tok et skritt fra meg hadde jeg sagt "slik går det når du ikke kan oppføre deg eller høre etter. Da blir du behandlet som en baby til du kan oppføre deg. "

Støtter denne!

Anonymous poster hash: 9b838...948

Skrevet

Støtter IKKE denne 😕

Anonymous poster hash: 8988f...7c3

Skrevet

Nei, dette er jeg helt motstander av. Datteren din skal ikke straffes. Finn ut hvorfor hun gjør som hun gjør. Det finnes alltid en grunn...

Anonymous poster hash: b73c8...e21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...