Anonym bruker Skrevet 21. juni 2016 #1 Skrevet 21. juni 2016 Jeg er gravid med barn nr. 3. Har hatt 2 tidlegere svangerskap som ikke ha vært så lett. Første svangerskapet spydde jeg til uke 30, og var veldig dårlig av angst. Jeg kunne ikke være alene, ringte legevakten hver dag, trodde jeg skulle dø, slet med pustevansker og alt som følger med angst. Den værste tiden i mitt liv. Måtte starte med antidepressive. Heldigvis vart jeg "frisk" til jeg fødde barnet. Vart gravid med nr. 2, (etter mange år). Det svangerskapet var mye bedre, selv om jeg spydde til uke 17. Har i ettertid vært opp å ned med den generaliserte angstlidelsen min, og den siste tiden har jeg klart å jobbet og fullført skole. Men nå er jeg gravid igjen. Har selvfølgelig begynt å spy og være kvalm 24/7 for ca. 4 uker siden. Kjenner at jeg begynner å bli litt deppet, har mye mer angst, lavt blodtrykk, mye svimmel og hjertebank. Tror jeg skal dø, osv. Eneste jeg tenker på er abort. Jeg har så lite lyst å "ødelegge" meg selv igjen. Føler at dette svangerskapet blir mest sannsynlig lik det første. Jeg er livredd for at jeg ødelegger alt jeg har bygget opp. Hadde vore ok å hatt 3 unger, men ikke til hver en pris. Noen som har vært i samme situasjon? Hva skal jeg gjøre? Anonymous poster hash: 19198...819
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2016 #2 Skrevet 21. juni 2016 Snakk med lege og jordmor. Der kan du få hjelp til å håndtere angsten og forebygge svangerskapsdepresjon. Anonymous poster hash: 598a2...e72
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2016 #3 Skrevet 21. juni 2016 Jeg er enig med nr. to - snakk med både legen din og jordmor før du tar en avgjørelse. Hør hvilke muligheter de har for å hjelpe deg denne gangen før du bestemmer deg for det ene eller det andre. Klem <3 Anonymous poster hash: dd3ab...ba4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå