Gå til innhold

Er det kun 1 type bilstoladapter som går?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har besafe izi go (0-13 kg) og snuppa er 7,7 kg og 7,5 mnd så har den nok en stund til. 

Men tenkte å kjøpe adapter til vogna (babyjogger). Tror ikke det finnes til emmaljunga (noen sier at maxi cosi går overens med samme adapter som til besafe og vica versa).

Men når jeg bytter bilstol (13kg + ) så kan jeg ikke sette det setet på bilstoladapteret? Må jeg ha nytt adapter da? Går det ikke å ha "så store barn" i bilstol på vogn? Er det kun for babyer? 

Aner ikke hva min veier når hun er 1 år, men førstemann veide vel 10 kg. 

Anonymous poster hash: 6ce63...190
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bildtoladapter er for de i babybildtolene. Etter 0-13 bilstolen er over, ønsker du heller ikke å flytte barn i bilstol over på vognunderstell. ( finnes ikke heller, men da er det uansett for tungt)

Anonymous poster hash: b42b0...dfb

Skrevet

Stolene i neste gruppe er så store og tunge(og blir enda tyngre med et barn på 13 kg + i) at de flytter man ikke rundt på, de står i bilen.

Anonymous poster hash: b18e1...ea2
Skrevet

Besafe og maxi cosi er som regel det samme adapteret :)

Skrevet

Og der finnes maxi cosi/besafe og britax adapter til emmaljunga.

Men om babyen er 7,5 mnder nå bør du begynne å tenke på å bytte til stol nr to, da den er mye tryggere :) men stol nr to går nok ikke an å børe med seg ned, eller sette på vognunderstellet.

Skrevet

Og der finnes maxi cosi/besafe og britax adapter til emmaljunga.

Men om babyen er 7,5 mnder nå bør du begynne å tenke på å bytte til stol nr to, da den er mye tryggere :) men stol nr to går nok ikke an å børe med seg ned, eller sette på vognunderstellet.

Tryggere? Bilstolen er for de fra 0-13 kg så jeg kan jo bruke bilstolen til hun veier 13 kg eller er for lang.

Skrevet

Tryggere? Bilstolen er for de fra 0-13 kg så jeg kan jo bruke bilstolen til hun veier 13 kg eller er for lang.

Nå klarer jeg ikke legge til noen link her på mobilen, men meld deg inn i gruppen Bilstoler på facebook. Der er mye god info. En bakovervendt stol nr 2 vil alltid tåle en hardere kræsj enn en babybilstol. Pluss at en babybilstol ofte får for bakoverlent liggeposisjin for en så gammel unge.

Skrevet

Nå klarer jeg ikke legge til noen link her på mobilen, men meld deg inn i gruppen Bilstoler på facebook. Der er mye god info. En bakovervendt stol nr 2 vil alltid tåle en hardere kræsj enn en babybilstol. Pluss at en babybilstol ofte får for bakoverlent liggeposisjin for en så gammel unge.

Gammel, mener du 1 - åring? :) jeg er ikke på facebook.

Hva er de andre bilstolene, 9-18kg? Hun kan ikke sitte selv så har godt av kiggenpdus en stund til.

Skrevet

Mobilen insisterte på at liggemodus ikke er et ord ;)

Skrevet

Ja. En babybilstol er et kompromiss mellom at de trenger å ligge og sikkerhet. Vi bytta til besafe izi kid ved 7 mnder med nr 1, og ved 4,5 mnder med nr 2 til besafe izi Plus.

Skrevet

Ja. En babybilstol er et kompromiss mellom at de trenger å ligge og sikkerhet. Vi bytta til besafe izi kid ved 7 mnder med nr 1, og ved 4,5 mnder med nr 2 til besafe izi Plus.

Ok. M.a.o så vil det kanskje være bortkastede penger å kjøpe adapter.. (får jo solgt det på finn, da, men)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...