Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #1 Skrevet 20. juni 2016 Altså følelsesmessig? Kort oppsummert tåler jeg ikke hormonvirkende prevensjon. Har gått på p-pillere to ganger i løpet av livet som resulterte i isotretoninkur. Den siste kuren avsluttet jeg i vår, og man skal absolutt ikke bli gravid under og 6 måneder etter kuren på grunn av fosterskader. Vanligvis skal man benytte dobbelprevensjom slik at dette unngås, men i samråd med lege har ikke dette vært aktuelt siden jeg ikke tåler hormonmidler. På fredag revnet kondomet, og det første jeg gjorde lørdagsmorgen var å ta angrepiller. Men jeg er livredd for at den ikke skal virke. Har ikke fått sovet på flere dager fordi jeg gruer meg så mye for en eventuell abort 😟 føler meg så utrolig dum og uansvarlig nå! Anonymous poster hash: a279b...a24
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #2 Skrevet 20. juni 2016 Altså følelsesmessig? Kort oppsummert tåler jeg ikke hormonvirkende prevensjon. Har gått på p-pillere to ganger i løpet av livet som resulterte i isotretoninkur. Den siste kuren avsluttet jeg i vår, og man skal absolutt ikke bli gravid under og 6 måneder etter kuren på grunn av fosterskader. Vanligvis skal man benytte dobbelprevensjom slik at dette unngås, men i samråd med lege har ikke dette vært aktuelt siden jeg ikke tåler hormonmidler. På fredag revnet kondomet, og det første jeg gjorde lørdagsmorgen var å ta angrepiller. Men jeg er livredd for at den ikke skal virke. Har ikke fått sovet på flere dager fordi jeg gruer meg så mye for en eventuell abort føler meg så utrolig dum og uansvarlig nå! Anonymous poster hash: a279b...a24 Jeg gjorde det for ca 2 uker siden. Og ja, det har vært noen tårer før og etter..... Håper ikke du må gå gjennom det. Anonymous poster hash: fc520...2ea
beef sister Skrevet 20. juni 2016 #3 Skrevet 20. juni 2016 Det er individuelt hvordan det oppfattes. For meg har det gått veldig fint, men det er jo ingen fasit for andre. Krysser fingrene for at du slipper unna, det går vel helst bra når du har tatt angrepillen.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #4 Skrevet 20. juni 2016 Hvis du er i en situasjon der det ville være grusommere å få barn, så er ikke en abort så galt. Sånn tenkte i alle fall jeg. Men nå har du jo tatt angrepillen og beskyttet deg som best du kan. Sannsynligvis blir det ikke noe du trenger å vurdere. Anonymous poster hash: d52ac...849
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2016 #5 Skrevet 21. juni 2016 Hvis du veier mer enn 75 eller 80 kg (husker ikke helt) virker ikke angrepillen... 😞 Anonymous poster hash: 015c3...a35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå