Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #1 Skrevet 20. juni 2016 Tenker at når jeg dør så koster vel gravsteinene myyye mer enn nå, så for å få begravelsen billigere og gjøre det enklere for slektninger som skal ordne den, så er det vel bedre at jeg velger ut steinen og skriver på alt bortsett fra dødsdato. Da får jeg den jo slik jeg vil også. Er det andre her som har gjort det / vurdert det? Hvor skal jeg isåfall oppbevare steinen? I garasjen er det eneste stedet jeg kommer på nå, men? Anonymous poster hash: 79e60...2da
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 20. juni 2016 #2 Skrevet 20. juni 2016 Det høres bare veldig spesielt ut...
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #3 Skrevet 20. juni 2016 Det høres bare veldig spesielt ut... Kanskje det, men det er jo mye mer praktisk hvis man tenker over det. Billigere og man får den akkurat slik man vil ha den Anonymous poster hash: 79e60...2da
Serepta Skrevet 20. juni 2016 #4 Skrevet 20. juni 2016 Huff, det var skikkelig rart. Om du vi gjøre det rimelig, er det vel bare å be de velge noe enkelt? Selv vil jeg ha den billigste kista, kremeres og kun ha en eneste blomst på kistelokket. Gjerne selvplukk. Steinen kan være en fin gråstein fra fjæra. Så håper jeg mine etterlatte heller bruker pengene på noe mer fornuftig.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #5 Skrevet 20. juni 2016 Jeg er 32 år og innen jeg dør kan det hende jeg har et annet etternavn, annen smak i gravstein og annen smak i tekst på steinen. Tror jeg venter litt, jeg! Anonymous poster hash: 8ffa5...e56
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #6 Skrevet 20. juni 2016 Vet du, det tenker jeg at mine barn får stå for når den tid kommer, evt mannen min. Hva som står på steinen bryr meg katta, for jeg ser den jo ikke uansett. Jeg har opplevd å miste nære slektninger og stått for begravelse og alt rundt det. Det er helt for jævlig å stå i, men i grunnen er det fint å føle at man legger omtanke i et siste minne også. Anonymous poster hash: de180...b1f
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #7 Skrevet 20. juni 2016 De fleste ting blir jo billigere etter hvert som vi lærer å gjøre arbeid mer effektivt. Det gjelder nok gravsteiner også. I tillegg endrer jo både smak og mote seg i løpet av noen tiår. Determinisme ikke en gang sikkert det vil være lovlig med slike gravplasser som vi er vant til i dag. Mye kan endre seg på 50 år og tenk så irriterende den blir hvis du skal flytte. Anonymous poster hash: b9724...ba2
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #8 Skrevet 20. juni 2016 Skal du oppbevare den i stuen då eller? Anonymous poster hash: 14c27...fa0
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #9 Skrevet 20. juni 2016 Vel, jeg har plass, ved siden av min datter. Men regner med at det er mange år til jeg havner der gitt. Tror nok ikke jeg ville hamstra gravsteiner nei... Anonymous poster hash: e4ba0...36f
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #10 Skrevet 20. juni 2016 Regner med at min interresse for gravstein dør dammen med resten av meg en gang i tiden. Så det er ganske enkelt ikke en bekymring. Anonymous poster hash: 31b35...931
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #11 Skrevet 20. juni 2016 Har hørt at det er ekstra billig med honkledraperi og granittbanandekorasjon på gravsteinene nå. Selv har jeg kjøpt en sametruseformet til hele slekta. Anonymous poster hash: 94591...df1
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #12 Skrevet 20. juni 2016 Det her må være tull. En syk måte å tenke på. Hvis du er bekymret for kostnaden, så lag deg heller en egen konto som skal gå til din egen begravelse.. Fortsatt veldig sykt.. Kostnaden på gravsteinen er det siste jeg tenker på til den dagen jeg dør. Jeg håper å få leve lengst mulig, og får oppleve å bli bestemor😀 Skal også gi barna mine penger igjennom oppveksten. Skal gjøre alt for at de har det bra. Anonymous poster hash: 48a81...5c6
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #13 Skrevet 20. juni 2016 Er det noe jeg ikke ville ønsket at mine foreldre hadde nå, så er det en gravstein som en ekstra påminner om at de begynner å bli gamle... Anonymous poster hash: 2f831...64f
Tyra79 Skrevet 20. juni 2016 #14 Skrevet 20. juni 2016 Jeg vil bli kremert, og få asken spredd på havet. Null stress med stein eller stell av grav!
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #15 Skrevet 20. juni 2016 Si du dør om 50 år, hva om verden har gått videre og det ikke er lov å ha gravstein lengre? Vi kan aldri vite hva som kommer. Så den gravsteinen tenker jeg de etter meg får ta seg av. Du får evt legge av penger til det og skrive på en lapp hva som skal stå Her hviler kontrollfriken Anonymous poster hash: 89ec0...807
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #16 Skrevet 20. juni 2016 Si du dør om 50 år, hva om verden har gått videre og det ikke er lov å ha gravstein lengre? Vi kan aldri vite hva som kommer. Så den gravsteinen tenker jeg de etter meg får ta seg av. Du får evt legge av penger til det og skrive på en lapp hva som skal stå Her hviler kontrollfriken Anonymous poster hash: 89ec0...807 Det er jo ikke noe problem. Da har de jo gravstein, så de kan jo bare grave a ned i hagen................ Anonymous poster hash: 8236b...0e0
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2016 #17 Skrevet 21. juni 2016 Hvis du vil bidra så spar heller penger, øremerket begravelse, som de kan bruke når den tid kommer. Anonymous poster hash: ee6b4...f4b
MammantilNurket Skrevet 21. juni 2016 #18 Skrevet 21. juni 2016 Hva om kremasjon/begravelse har måttet vike plass for nye metoder som frysetørring, taksidermi eller nedfrysing av hoder (jfr. "Futurama") ?? Hva skal du da med en gravstein? Ha den som dekor i hagen? 😂
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2016 #19 Skrevet 21. juni 2016 Kanskje det, men det er jo mye mer praktisk hvis man tenker over det. Billigere og man får den akkurat slik man vil ha den Anonymous poster hash: 79e60...2da Hvorfor skulle det spille noen rolle for deg hvordan gravsteinen din blir seende ut? Du er død når den får relevans. Da vil du ingen ting - fordi du er død. Nettopp på grunn av det argumentet tror jeg dette er tull. Det ville vært snålt på grunn av økonomi også, men jeg har sett folk gjøre snålere ting av økonomiske årsaker. Men fordi du vil ha gravsteinen "akkurat slik du vil"? Skulle tro det var fare for at familien ville skrive "Godt å være kvitt deg" eller liknende. Nei, dette er nok bare enda en trolletråd! Anonymous poster hash: bb042...c4c
Gjest Darwinia:-) Skrevet 21. juni 2016 #20 Skrevet 21. juni 2016 Gravsteinen er ikke for den avdøde men for de etterlatte. La dem velge den ut. Det burde jo være revnende likegyldig for deg, du er jo død!
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2016 #21 Skrevet 21. juni 2016 Jeg har gjort det. Veldig fin og formet som en halvmåne. Har den i kjelleren, men ser på den av og til. 😊 Anonymous poster hash: 96b6b...0f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå