Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #1 Skrevet 20. juni 2016 Veninnen min som jobber i barnehage mener jeg bør slutte å amme før lillesøster skal begynne i barnehage til høsten. Fordi barn som ammes er vanskeligere å tilvenne til barnehagelivet. Hun blir 1 år i juli og er veldig glad i pupp, og jeg hadde egentlig tenk å fortsette å amme et par ganger i døgnet også etter barnehagestart 😞 Bør jeg virkelig slutte? Anonymous poster hash: 286c1...a7b
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #2 Skrevet 20. juni 2016 Veninnen min som jobber i barnehage mener jeg bør slutte å amme før lillesøster skal begynne i barnehage til høsten. Fordi barn som ammes er vanskeligere å tilvenne til barnehagelivet. Hun blir 1 år i juli og er veldig glad i pupp, og jeg hadde egentlig tenk å fortsette å amme et par ganger i døgnet også etter barnehagestart Bør jeg virkelig slutte? Anonymous poster hash: 286c1...a7b Jeg har jobbet på småbarnsavdeling i 9 år, har aldri opplevd at ammebarn er vanskeligere å tilvenne enn andre barn. Hva begrunner hun det med? Anonymous poster hash: 209e2...314
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #3 Skrevet 20. juni 2016 Aldri hørt om. Ammet begge mine lenge etter barnehagestart (vurderer å avvente nå før overgang til stor avdeling). Anonymous poster hash: 03342...ee8
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #4 Skrevet 20. juni 2016 Aldri hørt om. Ammet begge mine lenge etter barnehagestart (vurderer å avvente nå før overgang til stor avdeling).Anonymous poster hash: 03342...ee8 Stor avdeling, da er de tre år og ammes ennå?? Anonymous poster hash: 7c503...914
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #5 Skrevet 20. juni 2016 Jeg har jobbet på småbarnsavdeling i mange år nå, og aldri tenkt over om barn er vanskeligere å tilvenne pga amming. Nei, kos dere med ammingen du Men, veldig greit at lillesøster ikke er avhengig av ammingen på dagtid. Kjekt om hun er vant til å klare seg uten på dagen, hvis ikke kan jeg se for meg at det kan bli litt vanskelig for henne. Anonymous poster hash: 18e2d...03e
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #6 Skrevet 20. juni 2016 Stor avdeling, da er de tre år og ammes ennå?? Anonymous poster hash: 7c503...914 Hos oss går de fleste over rundt 2 - 2 1/2. Så det er nok litt forskjellig fra barnehage til barnehgae Anonymous poster hash: 209e2...314
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #7 Skrevet 20. juni 2016 Takk for svar! Jeg hadde tenkt å venne henne av med amming på dagtid ja, men fortsette å kose meg med det på kvelden og om morgenen kanskje Kan hende det var dette hun mente og, jeg ble så satt ut at jeg fikk ikke spurt.. HI Anonymous poster hash: 286c1...a7b
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #8 Skrevet 20. juni 2016 Eg amma bevisst gjennom første vinteren i barnehagen så ho skulle få litt av mitt immunsystem og som hjelp. Tenkjer det er gull, mi syns og det var godt å få ein skvett på ettermiddagen når ho kom heim så slappa ho så godt av og var trygg og god, uvurderlig. Kjem til å amma minsten iallefall til sommaren. Han begynner ombygd i desember/januar. Anonymous poster hash: 191c9...6a4
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #9 Skrevet 20. juni 2016 I barnehagen, ikkje ombygd...autocorrect Anonymous poster hash: 191c9...6a4
LillePunk Skrevet 20. juni 2016 #10 Skrevet 20. juni 2016 Jeg kommer til å amme videre selv som vesla starter i bhg i august. Er da 10.5 mnd. Må jo være gull verdt når det er så mye sykdom i starten.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #11 Skrevet 20. juni 2016 Jeg kommer til å amme så lenge sønnen min ønsker det. Håper i hvert fall å amme gjennom barnehagestart i oktober (da han er ett år). Og gjerne noen mnd. lengre, også. Anonymous poster hash: a8b65...438
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå