Gå til innhold

Slutte å amme pga barnehagestart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veninnen min som jobber i barnehage mener jeg bør slutte å amme før lillesøster skal begynne i barnehage til høsten. Fordi barn som ammes er vanskeligere å tilvenne til barnehagelivet.

Hun blir 1 år i juli og er veldig glad i pupp, og jeg hadde egentlig tenk å fortsette å amme et par ganger i døgnet også etter barnehagestart 😞

Bør jeg virkelig slutte?

Anonymous poster hash: 286c1...a7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veninnen min som jobber i barnehage mener jeg bør slutte å amme før lillesøster skal begynne i barnehage til høsten. Fordi barn som ammes er vanskeligere å tilvenne til barnehagelivet.

Hun blir 1 år i juli og er veldig glad i pupp, og jeg hadde egentlig tenk å fortsette å amme et par ganger i døgnet også etter barnehagestart

Bør jeg virkelig slutte?

Jeg har jobbet på småbarnsavdeling i 9 år, har aldri opplevd at ammebarn er vanskeligere å tilvenne enn andre barn. Hva begrunner hun det med?

Anonymous poster hash: 209e2...314

Skrevet

Aldri hørt om. Ammet begge mine lenge etter barnehagestart (vurderer å avvente nå før overgang til stor avdeling).

Anonymous poster hash: 03342...ee8

Skrevet

Aldri hørt om. Ammet begge mine lenge etter barnehagestart (vurderer å avvente nå før overgang til stor avdeling).Anonymous poster hash: 03342...ee8

Stor avdeling, da er de tre år og ammes ennå??

Anonymous poster hash: 7c503...914

Skrevet

Jeg har jobbet på småbarnsavdeling i mange år nå, og aldri tenkt over om barn er vanskeligere å tilvenne pga amming. 

Nei, kos dere med ammingen du :) 

Men, veldig greit at lillesøster ikke er avhengig av ammingen på dagtid. Kjekt om hun er vant til å klare seg uten på dagen, hvis ikke kan jeg se for meg at det kan bli litt vanskelig for henne. 

Anonymous poster hash: 18e2d...03e
Skrevet

Stor avdeling, da er de tre år og ammes ennå??

Anonymous poster hash: 7c503...914

Hos oss går de fleste over rundt 2 - 2 1/2. Så det er nok litt forskjellig fra barnehage til barnehgae

Anonymous poster hash: 209e2...314

Skrevet

Takk for svar! Jeg hadde tenkt å venne henne av med amming på dagtid ja, men fortsette å kose meg med det på kvelden og om morgenen kanskje :) Kan hende det var dette hun mente og, jeg ble så satt ut at jeg fikk ikke spurt..

HI

Skrevet

Eg amma bevisst gjennom første vinteren i barnehagen så ho skulle få litt av mitt immunsystem og som hjelp. Tenkjer det er gull, mi syns og det var godt å få ein skvett på ettermiddagen når ho kom heim så slappa ho så godt av og var trygg og god, uvurderlig. Kjem til å amma minsten iallefall til sommaren. Han begynner ombygd i desember/januar.

Anonymous poster hash: 191c9...6a4

Skrevet

I barnehagen, ikkje ombygd...autocorrect

Anonymous poster hash: 191c9...6a4

Skrevet

Jeg kommer til å amme videre selv som vesla starter i bhg i august. Er da 10.5 mnd. Må jo være gull verdt når det er så mye sykdom i starten. :)

Skrevet

Jeg kommer til å amme så lenge sønnen min ønsker det. Håper i hvert fall å amme gjennom barnehagestart i oktober (da han er ett år). Og gjerne noen mnd. lengre, også.

Anonymous poster hash: a8b65...438

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...