Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #1 Skrevet 20. juni 2016 De siste par årene har pms plagene virkelig tiltatt. Vi snakker et grusomt temperament, og stort sett bare det. Hodepine får jeg også. Er det vanlig at slike plager tiltar? Jeg merker at så fort mensen kommer er jeg et normalt menneske med et normalt sinnelag igjen. Anonymous poster hash: e4b72...472
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #2 Skrevet 20. juni 2016 Ja, det har i alle fall forverret seg hos meg. Er 34 nå. Får veldige humørsvigninger. Sliten og trett, tung i hodet. Fungerer svært dårlig. Har diskutert meg gyn, og hun anbefalte hormonspiral. Sa at de aller fleste opplevde bedring når de hadde det. Det var det eneste som var dokumentert effekt. Men jeg fødte for 2 mnd siden, og vil vente med å prøve hormonspiral til jeg får igjen mensen, så jeg får se om jeg blir like plaget som før svangerskapet. Hadde en stund meget god effekt av nattlysolje. Men etter 3-4 års bruk gav effekten seg. Likevel, verd et forsøk Anonymous poster hash: b30ce...067
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #3 Skrevet 20. juni 2016 Nattlysolje skal forsøkes:) Hormonspiral dropper jeg, takler ikke fremmedlegemer oppi der, derfor er mannen sterilisert. Anonymous poster hash: e4b72...472
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #4 Skrevet 20. juni 2016 Ja det er ikke uvanlig at det tiltar. De fleste er verst plaget i alderen 30-40år. Har selv ekstreme plager som tiltok etter fødsel for 2,5 år siden og som bare har blitt verre og verre. Jeg tar antidepressiva for de verste plagene, nattlysolje, kalsium og vitamin b6. Anonymous poster hash: eea3f...6d2
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #5 Skrevet 20. juni 2016 Hva er nattlysolje? Får man kjøpt det på apotek? Hvordan funker det? Anonymous poster hash: 2b757...170
Ylva og Mathilde Skrevet 20. juni 2016 #6 Skrevet 20. juni 2016 Ja, her har det tatt helt av, er 35. Har også hørt at det er verst mellom 30-40. Vurderer SSRI, men har ikke så lyst, kjipt å ikke kunne få orgasme. Nå prøver jeg å være i forkant, og advare kjæreste, og ikke utsette meg for tidspress eller stress i risikoperiodene. (EL er like ille/verre) Har fungert bra denne syklusen, EL i dag, og ikke vært fullstendig loco.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #7 Skrevet 20. juni 2016 De siste par årene har pms plagene virkelig tiltatt. Vi snakker et grusomt temperament, og stort sett bare det. Hodepine får jeg også. Er det vanlig at slike plager tiltar? Jeg merker at så fort mensen kommer er jeg et normalt menneske med et normalt sinnelag igjen. Anonymous poster hash: e4b72...472 Vet ikke om det er normalt, men sånn her også. Jeg er fryktelig sint. Hysterisk. Rullegardinen går bare rett ned. Skjelver og rister av sinne. Helt galskap. Det har kommet de siste par årene. Aldri førü Anonymous poster hash: f3fac...006
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #8 Skrevet 20. juni 2016 Jeg har det også sånn! Er 33, 6 år siden siste fødsel og har spiral! Merker pms så sinnsykt! Puppene er vonde, magen eser ut, humøret svinger og blir rett og slett litt deprimert! Før har jeg aldri vært plaget av dette. Ikke ett eneste "symptom" utover litt blødning! Nå merker jeg eggløsning og hele prosessen som tar 2 uker fra start til slutt! Jeg vurderer å fjerne spiralen for å se om det blir bedre! Byttet sist for 1 1/2 år siden. Hatt i 6 år. Anonymous poster hash: cb775...16d
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2016 #9 Skrevet 21. juni 2016 Jeg har aldri hatt pms før, men siste halve året (er 31) er jeg en sprengklar bombe dagen før mensen kommer. Det er heldigvis kun en dag, men blir nesten skremt av meg selv! Anonymous poster hash: 0acba...1db
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #10 Skrevet 24. juni 2016 Hva er nattlysolje? Får man kjøpt det på apotek? Hvordan funker det? Anonymous poster hash: 2b757...170 Det er tabletter som du får på helsekost burikker. Vitsmintilskudd rett og slett 😊 Anonymous poster hash: eea3f...6d2
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #11 Skrevet 24. juni 2016 Ja, her har det tatt helt av, er 35. Har også hørt at det er verst mellom 30-40. Vurderer SSRI, men har ikke så lyst, kjipt å ikke kunne få orgasme. Nå prøver jeg å være i forkant, og advare kjæreste, og ikke utsette meg for tidspress eller stress i risikoperiodene. (EL er like ille/verre) Har fungert bra denne syklusen, EL i dag, og ikke vært fullstendig loco. Jeg tar antidepressiva som hører under SSRI. Sexlysten har blitt redusert mye, orgasme slet jeg med de første ukene men det har gått seg til da det nok var mer psykisk enn at det ikke gikk. Nå får vi til hvertfall 😊 men har generelt mindre lyst på sex. Pms plagene derimot er vesentlig redusert :) Anonymous poster hash: eea3f...6d2
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #12 Skrevet 24. juni 2016 Jeg er 35 og blir verre og verre. Begynte for et par år siden. Fra kroppen begynner å forberede seg til eggløsning og frem til mensen kommer er det mange dager som rett og slett er dritt. Får masse vondter i kroppen, gråter og er kjempeirritabel. Og så går alt brått over igjen... Har hormonspiral. Aner ikke om jeg er verre eller bedre uten. Tør ikke å ta den ut i tilfelle det faktisk blir VERRE! For da blir jeg skilt Anonymous poster hash: 5e160...483
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå