Gå til innhold

Melde i fra eller ikke ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et lite dilemma..dette handler om en person jeg kjenner, la oss kalle henne Astrid.

Astrid er 19år gammel, og har et barn på 2år. Dette barnet ble her en helg tidligere i vår etterlatt hjemme med barnevakt på 15 år mens Astrid reiste på tur med venner.

Astrid er veldig lite flink til å holde orden hjemme. Det ligger stadig rot å søppel å slenger rundt hjemme hos henne, hvor hennes barn også oppholder seg.

Astrid har i flere tilfeller vært ufin mot barnet sitt, sparket, kjeftet osv..

Astrid har til flere venner uttalt seg om at hun ikke klarer å ta seg av barnet sitt !

- merk, dette er ikke reellt! Personene sitt navn er byttet ut og det gjelder flere forskjellige personer...historien skrevet som en person og navn byttet ut så man ikke kan igjenkjenne.

Anonymous poster hash: 5b78b...8ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et lite dilemma..dette handler om en person jeg kjenner, la oss kalle henne Astrid.

Astrid er 19år gammel, og har et barn på 2år. Dette barnet ble her en helg tidligere i vår etterlatt hjemme med barnevakt på 15 år mens Astrid reiste på tur med venner.

Astrid er veldig lite flink til å holde orden hjemme. Det ligger stadig rot å søppel å slenger rundt hjemme hos henne, hvor hennes barn også oppholder seg.

Astrid har i flere tilfeller vært ufin mot barnet sitt, sparket, kjeftet osv..

Astrid har til flere venner uttalt seg om at hun ikke klarer å ta seg av barnet sitt !

- merk, dette er ikke reellt! Personene sitt navn er byttet ut og det gjelder flere forskjellige personer...historien skrevet som en person og navn byttet ut så man ikke kan igjenkjenne.

Sparker hun barnet sitt. så melder du selvfølgelig i fra

Anonymous poster hash: 78230...dd6

Skrevet

Sparket?!? Ja, du melder!

Anonymous poster hash: d502b...0ae
Skrevet

Hva er dilemmaet? Du melder selvsagt til barnevernet!

Anonymous poster hash: 220ba...264

Skrevet

Dilemmaet er at jeg,HI. Er god venninne med søsteren til Astrid, å mye har jeg fått vite igjennom en annen venninne...jeg vet at Astrid og søster har et anspent forhold, er veldig redd for hvor mye jeg evt vil ødelegge om jeg melder ifra..er redd for at Astrid sin søster skal få et helvete med Astrid for at jeg melder i fra, jeg vet at i min kommune kan jeg melde 100% anonymt. Jeg vil gjerne melde ifra, er bare veldig redd for at min vennskap med søsteren skal ryke og at det skal bli et helvete i familien deres...

Skrevet

Barnets ve og vel er viktigst, er det ikke?

Anonymous poster hash: 9fd67...47c

Skrevet

Dilemmaet er at jeg,HI. Er god venninne med søsteren til Astrid, å mye har jeg fått vite igjennom en annen venninne...jeg vet at Astrid og søster har et anspent forhold, er veldig redd for hvor mye jeg evt vil ødelegge om jeg melder ifra..er redd for at Astrid sin søster skal få et helvete med Astrid for at jeg melder i fra, jeg vet at i min kommune kan jeg melde 100% anonymt. Jeg vil gjerne melde ifra, er bare veldig redd for at min vennskap med søsteren skal ryke og at det skal bli et helvete i familien deres...

Men er det værre enn at barnet lever i et potensielt helvete?

Anonymous poster hash: 78230...dd6

Skrevet

Dette gjelder mange ulike personer? Altså er der en Astrid 1, 2 og 3?

Den som sparker barnet sitt: dette melder du om.

Den som har uorden hjemme: det er uvesentlig, og bare råttent å melde om. Rydding er ikke omsorg.

Den som drar på tur med en 15-åring som barnevakt: trenger ikke være noe dramatikk i det, for en todagersperiode.

Anonymous poster hash: ac281...7ba

Skrevet

Det er snakk om 2 forskjellige personer.

La meg legge til at når jeg har vært hjemme hos hun som har lite orden hjemme så kan jeg utdype det litt mer, søppel overalt, skittent, ukesvis gamle matrester på kjøkkenet, tobakksrusk i sånn høyde at barnet kan få det i seg...det ser så jævli ut at jeg lover deg du vil ikke ta av deg på bena når du går inn der. Å jeg har spurt om hun ikke skal rydde, får bare til svar at hun er så sliten..jeg, søsteren, broren, moren og andre venner har hjulpet hun å rydde flere ganger, til ingen forbedring.

Hun som sparker er visst allerede meldt inn sier en annen venninne av meg nå.

Skrevet

Det er snakk om 2 forskjellige personer.

La meg legge til at når jeg har vært hjemme hos hun som har lite orden hjemme så kan jeg utdype det litt mer, søppel overalt, skittent, ukesvis gamle matrester på kjøkkenet, tobakksrusk i sånn høyde at barnet kan få det i seg...det ser så jævli ut at jeg lover deg du vil ikke ta av deg på bena når du går inn der. Å jeg har spurt om hun ikke skal rydde, får bare til svar at hun er så sliten..jeg, søsteren, broren, moren og andre venner har hjulpet hun å rydde flere ganger, til ingen forbedring.

Hun som sparker er visst allerede meldt inn sier en annen venninne av meg nå.

Du melder inn igjen hun som har sparket. Det blir en sterkere sak om flere melder. Og om det er så rotete som du sier melder du også, siden dere har prøvd å hjelpe henne. Hun trenger hjelp. Er ikke plettfritt her heller, men ikke i nærheten av så forferdelig som du beskriver.

Anonymous poster hash: 9eb58...9d0

Skrevet

Hvis du har begrunnet mistanke om vold melder du fra nå!

Rot; det konmer jo an på nivået, men er det potensielt farlig er det grunn til bekymring.

Å bli overlatt til en 15-årig barnevakt i to dager er på grensa,kommer an på alder på barn etc. Men dette ser jeg ikke på som så bekymringsverdig at jeg ville meldt fra, isolert sett.

Skrevet

Om du er bekymret for et barn melder du fra. Hva er det å lure på?

Skrevet

Spark - meld ifra

Rot/søppel - burde kanskje ha fått en form for foreldreveiledning. Var veldig ung da hun ble mor.

Helg med 15-åring - ingen fare.

Anonymous poster hash: 96b88...347

Skrevet

Selvfølgelig melder du bekymring for barnet (barna).

Du kan gjøre det anonymt om du er redd for sanksjoner. Og du melder fra selv om du vet/tror/har hørt at barnevernet allerede er involvert ifht barnet. Det er nemlig ikke slik at barnevernet vet alt mulig selv om de er i kontakt med en familie.

Anonymous poster hash: 91a35...e4a
Skrevet

Begge to bør meldes. Barna må gå først.

Anonymous poster hash: 558eb...ccc

Skrevet

Jeg blir trist når noen her inne spør om de burde melde fra når de VET at barn blir utsatt for vold. Hvorfor har du ikke allerede meldt i fra? Hvorfor ringte du ikke med EN gang du fikk høre at et lite barn på to år blir sparket?

Rot og barnevakt hadde jeg ikke meldt om, men vold.

Dette var bare trist :(

Anonymous poster hash: d1143...eef

Skrevet

Her kommer barnets beste først... At det betyr uvennskap mellom voksne, er ganske ubetydelig.

Hvis barnevernet setter i gang tiltak vil jeg vel tro de først å fremst hvil hjelpe mor med foreldrerollen. Hvis det er en person som gjør eller har alle disse tingene du nevner... Ville jeg meldt det. Sparker ikke et barn.... Uansett hva.

Høre ut som en umoden mamma, som ikke klarer rollen sin helt. Hun trenger helt klart hjelp. 

Uff...

Anonymous poster hash: eb571...955

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...