Gå til innhold

Hvor mye bør jeg minimum ha i buffer?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 23000 inn i måneden, har bil og leier leilighet. Det er bare meg og et lite barnehagebarn.



Anonymous poster hash: 41862...437
Videoannonse
Annonse
Skrevet

23 000 * 2 = 46 000 kr

23 000 * 3 = 69 000 kr.

 

Det er annbefalt å ha to- tre mnd lønninger i buffer.



Anonymous poster hash: 6705b...6cf
Skrevet

Som hun over sier. 2-3 månedslønninger er alfa omega :)



Anonymous poster hash: d6303...ceb
Skrevet

Oi, det var mye. Er laaangt unna 2 - 3 månedslønninger :(

 

Hi



Anonymous poster hash: 41862...437
Skrevet

Jeg har rett over tre månedslønninger (rett over 100k). Men mye av det ryker nok når jeg skal ta litt videreutdanning til høsten.

 

Anonymous poster hash: 2cd4f...c28

Skrevet

 

Oi, det var mye. Er laaangt unna 2 - 3 månedslønninger :(

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 41862...437

 

Man sparer ettersom man har rå til :) Litt her og der hjelper på :) 

Bedre med 1000 kr på bufferen enn 0 kr :)

 

Anonymous poster hash: d6303...ceb

Skrevet

Jeg ville hatt to månedslønninger om jeg var deg. Ryker noe på bilen blir det fort dyrt..

 

Anonymous poster hash: a8673...f46

Skrevet

Mannen og jeg har en buffer på for tiden 23.000kr. Er storfornøyd med det, men sparer hver mnd og ønsker meg mer. Målet er 100.000, men dit kommer vi aldri, alltid noe som ryker på veien😂

Poenget et at man skal klare nedturer! Når bilen vår røyk, jeg var i ulønnet perm, en annen reparasjon som måtte tas, og en tannlegeregning kom samtidig (totalt regninger for 38.000, da var det greit med litt på bok.

Skrevet

Jeg leier og alene med 1 barnehagebarn. Har nå 7000 på sparekontoen og setter inn 1000 hver mnd. Får snart litt på skatten hvor 6000 av de går til ferien og de siste 2000 inn på sparekonto. Litt her og litt der, kanskje det er 20 000 der innen jul. Legg av alt du ikke trenger, få det inn på sparekonto med en gang så vokser den fort :)



Anonymous poster hash: 7ed82...fcc
Skrevet

Jeg er ikke helt enig i dette med at det skal henge sammen med inntekt. Det bør henge sammen med utgiftene dine. Og jeg mener man bør ha ca 6 mnd med utgifter som buffer.

 

Anonymous poster hash: 425ce...a46

Skrevet

Minst to ganger månedslønn. De fleste har jo utgifter som står i stil med inntekten, #10. Da er det lettere å se på inntekten og gange med to.



Anonymous poster hash: 78b51...b49
Skrevet

Jeg er ikke helt enig i dette med at det skal henge sammen med inntekt. Det bør henge sammen med utgiftene dine. Og jeg mener man bør ha ca 6 mnd med utgifter som buffer.

 

Anonymous poster hash: 425ce...a46

Hjelp, det ble enda værre. Akkurat nå så har jeg ca 15000 i faste utgifter + penger til mat, diesel og evt andre ting som er nødvendig.

 

Anonymous poster hash: 41862...437

Skrevet

Noen flere? :)



Anonymous poster hash: 41862...437

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...