Gå til innhold

Personforsikringer, hvor mye og er det nødvendig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter med personforsikringer nå. Har alltid hatt topp dekning på både store og små. Betaler 27000kr i året for hele familien, 2 voksne og 3 barn.

Tenker at noe barneforsikring er viktig, samt livsforsikring på oss voksne. Når det kommer til uføreforsikring på oss voksne, blir jeg litt usikker. Det er den som koster, og jeg er veldig todelt.

Jeg tenker litt at det kommer godt med om uhellet er ute, eller at vi blir syke. På den andre siden tenker jeg at vi vil ha mer nytte av å betale raskere ned på huslånet. Vi har et stort hus i dag. Dersom vi/ en av oss blir syk, kan vi med fordel selge huset og kjøpe mindre. Dette vil være BÅDE rimeligere, samt lettere i forhold til husarbeid og vedlikehold. Vi har cirka 2mill i egenkapital i huset.

Hva hadde dere gjort? Kutte ned på uføreforsikring eller fortsatt å betale det vi gjør i dag?? Hva er oddsen for at noe skal skje?!? Akkurat nå føler jeg at vi kaster pengene ut vinduet...!

Anonymous poster hash: debed...10f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

All forsikring er penger ut vinduet om ingenting skjer. Dersom det er helt ok for deg å selge huset, kjøpe leilighet og leve mer moderat om en av dere blir ufør, så behøver du ikke forsikringen. Men husk at uførhet ikke bare betyr kraftig inntektsreduksjon. Det betyr også kanskje økte utgifter til behandling og organisering av hverdagen, samt (sterkt) redusert livskvalitet.

Anonymous poster hash: 98c62...8a2

Skrevet

Sitter med personforsikringer nå. Har alltid hatt topp dekning på både store og små. Betaler 27000kr i året for hele familien, 2 voksne og 3 barn.

Tenker at noe barneforsikring er viktig, samt livsforsikring på oss voksne. Når det kommer til uføreforsikring på oss voksne, blir jeg litt usikker. Det er den som koster, og jeg er veldig todelt.

Jeg tenker litt at det kommer godt med om uhellet er ute, eller at vi blir syke. På den andre siden tenker jeg at vi vil ha mer nytte av å betale raskere ned på huslånet. Vi har et stort hus i dag. Dersom vi/ en av oss blir syk, kan vi med fordel selge huset og kjøpe mindre. Dette vil være BÅDE rimeligere, samt lettere i forhold til husarbeid og vedlikehold. Vi har cirka 2mill i egenkapital i huset.

Hva hadde dere gjort? Kutte ned på uføreforsikring eller fortsatt å betale det vi gjør i dag?? Hva er oddsen for at noe skal skje?!? Akkurat nå føler jeg at vi kaster pengene ut vinduet...!

Ja, uføreforsikring er kjempeviktig, plutselig så sitter du der. Jeg går nå på aap, og har vært så utrolig dum at jeg aldri har hatt uføreforsikring. Herregud som jeg angrer nå her jeg sitter med litt over minstesats. Ikke sats på å selge verdier, livssituasjoner kan forandre seg så utrolig fort.

Anonymous poster hash: e5812...83b

Skrevet

Lurer på hvilke forsikringer og selskap dere har? Vi har liv-og uføreforsikring på 2 voksne, 2 barneforsikringer, samt reiseforsikring. Dekningen er veldig god. Får utbetalt ca.1.500.000-2.000.000 ved ufør eller død. Betaler 9000,- i året for dette. Har akkurat tegnet en kritisk sykdom også og den er på 165 kr mnd. Synes det hørtes veldig dyrt ut det du har.

Anonymous poster hash: e5a49...8c9

Skrevet

Jeg tror vi betaler 1600 per barn. I tillegg har jeg 36 G i tilleggsforsikring på uførhet og død. Det betaler jeg 4000 for gjennom fagforening. Har i tillegg gruppeliv. Mannen betaler litt mindre gjennom sin. Set blir vel 11000 i året. Dere betaler mye. Sjekk med fagforening. De har ofte gode avtaler.

Skrevet

Lurer på hvilke forsikringer og selskap dere har? Vi har liv-og uføreforsikring på 2 voksne, 2 barneforsikringer, samt reiseforsikring. Dekningen er veldig god. Får utbetalt ca.1.500.000-2.000.000 ved ufør eller død. Betaler 9000,- i året for dette. Har akkurat tegnet en kritisk sykdom også og den er på 165 kr mnd. Synes det hørtes veldig dyrt ut det du har.

Syns det var mistenkelig billig. Er det full barneforsikring du har, eller bare barneulykke?

Skrevet

Vi betaler 1300 pr mnd for to barneforsikringer og for død og alvorlig skade på begge voksne, og i tillegg på ufør for meg.

Om en av oss skulle dø så får den andre penger som dekker halve huslånet vårt, slik at den personen klarer å sitte igjen med huset.

Om en av oss får en alvorlig sykdom får vi en engangsutbetaling på 250.000.

Om jeg skulle bli ufør får jeg utbetalt 850.000 kr.

Vi skal nok ha uføreforsikring på mannen også etter hvert, men siden han er yngre enn meg, og ikke har noen sykdommer eller plager, så har vi prioritert meg først (jeg har en genfeil som kan gi hjerteproblemer).

Anonymous poster hash: f9073...d61

Skrevet

Har IF, og har hørt med Tryg. Like dyrt begge plasser...

Dere som har rimeligere, hvor har dere?

HI

Skrevet

Barna er i Tryg. Ufør og liv har vi begge gjennom fagforeningene.

Skrevet

Har IF, og har hørt med Tryg. Like dyrt begge plasser...

Dere som har rimeligere, hvor har dere?

HI

Jeg ville definitivt ikke ha jaktet på rimeligere dekninger. I personforsikring får du det du betaler for. Billigere dekning = flere unntak og dårligere dekningsomfang.

Skrevet

Mine forsikringer leveres av tryg og Storebrand med fagforeningsavtale. Grunnen til at fagforeningene får bedre priser er at de representerer så veldig mane medlemmer og potensielle kunder.

Skrevet

Vi betaler 1300 pr mnd for to barneforsikringer og for død og alvorlig skade på begge voksne, og i tillegg på ufør for meg.

Om en av oss skulle dø så får den andre penger som dekker halve huslånet vårt, slik at den personen klarer å sitte igjen med huset.

Om en av oss får en alvorlig sykdom får vi en engangsutbetaling på 250.000.

Om jeg skulle bli ufør får jeg utbetalt 850.000 kr.

Vi skal nok ha uføreforsikring på mannen også etter hvert, men siden han er yngre enn meg, og ikke har noen sykdommer eller plager, så har vi prioritert meg først (jeg har en genfeil som kan gi hjerteproblemer).

Anonymous poster hash: f9073...d61

Det er jo ikke noen god ide å vente til han faktisk blir syk da..

Anonymous poster hash: a7635...d90

Skrevet

Syns det var mistenkelig billig. Er det full barneforsikring du har, eller bare barneulykke?

Jeg har barneforsikring gjennom fagforeningen og den betaler jeg 1400 kr for i året, og dette er en full barneforsikring som også kommer ut som en av de beste på markedet. I tillegg har jeg ufør, livs, ulykke og kritisk sykdom på meg selv som jeg betaler 4500 kr for i året. Dekningen da er på 7g hvis jeg blir kritisk syk, 44 g ved ufør, død eller ulykke. I tillegg så dekkes også min datter i min forsikring når det gjelder skade og livsforsikring på 44 g.

Anonymous poster hash: f67e9...b05

Skrevet

Betyr det at dere alle betaler etpar tusen i mnd KUN for to voksne?? Er det egentlig "verdt" det, om dere skjønner hva jeg mener??

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...