Gå til innhold

Fikk vondt av datteren min igår...

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 1.5 uke siden sa naboen at vår datter måtte komme i bursdag til A og B. De leker mye sammen i bhg og på fritid. B er søsken og de skulle ha feiring med både Bhg barn og familie. Min jente stod ved siden av og fikk med seg dette og svarte at ja hun ville gjerne komme. Så gøy.

Naboen sa at det kommer invitasjon så vi ventet på den. Og ventet.,. Jenta mi husker godt når hun er bedt i selskap, noe hun elsker.

Igår formiddag skulle vi på tur. Da ser vi masse ballonger, barn som kommer og det er feiring på gang. Vi fikk jo ingen invitasjon om når dette skulle være. Jenta vår gråt stille i bilen på vei til tur 😔

Kunne ikke akkurat bare troppe opp utenfor døren...

Anonymous poster hash: be1a3...8eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kunne ikke sendt en SMS til moren og minnet henne på forglemmelsen?

Anonymous poster hash: e30cb...8c3

Skrevet

Altså... dette hadde det jo vært enkelt for deg å fikse. Hun var jo invitert, de har bare glemt invitasjonen. 

Anonymous poster hash: f35d1...d80
Skrevet

Usj, den var lei.

Skrevet

Hun unngikk meg på butikken dagen før, det var helt tydelig. Så derfor jeg ikke gav beskjed.

Skrevet

Dessuten kunne vel naboen sendt en SMS når hun la merke til at vår jente manglet? Siden hun ringer og sender SMS ellers tenker jeg.

Skrevet

Dessuten kunne vel naboen sendt en SMS når hun la merke til at vår jente manglet? Siden hun ringer og sender SMS ellers tenker jeg.

Når hun står midt i barnebursdag er det ikke sikkert hun har tid eller tenker på det. Du lærer jenta di å være en dørmatte.

Skrevet

Visste du hvilken dag det var?

I så fall ville jeg trodd at hun hadde glemt å gi deg invitasjonen.

Uansett, jeg hadde ringt til moren og spurt hva som hadde skjedd.

Til min datter hadde jeg sagt at hun ikke skulle ta dette personlig og at de hadde sikkert vært tankeløse.

Anonymous poster hash: 484fd...443

Skrevet

Men hvorfor i alle dager har du ikke etterlyst den?

Anonymous poster hash: c83f6...7d5
Skrevet

Hun unngikk meg på butikken dagen før, det var helt tydelig. Så derfor jeg ikke gav beskjed.

Seriøst? At hun unngikk deg på butikken kan jo handle om helt andre ting:

1. Hun vet ikke at hun har glemt din skriftlige invitasjon.

2. Hun har det kjempetravelt og vil bare forte seg for å bli ferdig.

3. Hun gråt nettopp fordi mannen hennes har fått kreft og hun vil ikke snakke med noen akkurat da.

4. Du tolker atferd annerledes enn "sannheten" og på en negativ måte rettet mot deg, typ "hun unngår meg - da må det være noe negativt mot meg"

Du skulle jo bare ringt eller sendt melding med en gang du så ballongene, og sagt noe slikt som: oi, er det i dag? Vi har visst ikke fått med oss datoen, kan hun komme nå?"

Anonymous poster hash: 484fd...443

Skrevet

Så dere hadde mast etter en invitasjon ?

Jeg lærer så absolutt ikke jenten min å være en dørmatte og nei jeg ante virkelig ikke hvilken dag denne bursdagen skulle være. Det nevnte hun ingenting om.

Hun var veldig klar på at det kommer invitasjon så bare vent på den.

Skrevet

Så dere hadde mast etter en invitasjon ?

Jeg lærer så absolutt ikke jenten min å være en dørmatte og nei jeg ante virkelig ikke hvilken dag denne bursdagen skulle være. Det nevnte hun ingenting om.

Hun var veldig klar på at det kommer invitasjon så bare vent på den.

Ja, når hun var såpass klar på at invitasjon kommer, hadde jeg nok mast på den ja.

Anonymous poster hash: bf3c6...552

Skrevet

Hvorfor er det HI som skal etterlyse og ta initiativet her? Når en voksen person sier foran et barn at hun er invitert er det hun som må holde løftet. Hva om de ikke hadde sett at det var bursdag? Dårlig gjort av naboen og hun bør forklare seg.

Anonymous poster hash: fdd2b...e5b

Skrevet

Hvorfor er det HI som skal etterlyse og ta initiativet her? Når en voksen person sier foran et barn at hun er invitert er det hun som må holde løftet. Hva om de ikke hadde sett at det var bursdag? Dårlig gjort av naboen og hun bør forklare seg.

Det kan jo faktisk hende det var en ren forglemmelse, at invitasjonen ligger i mellom to blade i den store bunken med reklame som blir sopet sammen fra spisebordet rett før middag, at mannen hennes skulle gå og levere den, men "skulle bare" først og dermed glemte den, at den ble lagt i postkassa til HI og havnet inni menighetsbladet som ble kastet på vei inn...

Og at hun unngikk hi på butikken kan også handle om dårlig tid, om at hun gikk i en boble og ikke så henne... det hender jeg også unngår folk jeg kjenner på butikken bare fordi jeg har det travelt og vil komme meg ut uten smalltalk.

Skrevet

...moralen er: spør. Hun var jo invitert.

Skrevet

Ehm, fordi det er hi som husker at hun ikke har fått den. Om naboen har glemt det, så har hun jo glemt det. Og så lenge det innebærer at hun ikke er klar over at innbydelsen ikke er levert, så får hun jo ikke gjort noe med det. De hadde bedt muntlig, og kanskje da "fått for seg" at innbydelse var levert også. Forståelig forklart?

Skrevet

Men når en voksen svikter er det naturlig at andre ordner opp. Her ruller mor seg i martyrrollen og overfører det på datteren. 

Skrevet

Men når en voksen svikter er det naturlig at andre ordner opp. Her ruller mor seg i martyrrollen og overfører det på datteren.

Haha. Nei nå må du gi deg!

Hvordan får du til at hun "ruller seg i martyrrollen" her?

Skulle mor krevd at datteren fikk komme da eller? Du klarer vel å lese litt mellom linjene du også. Her virker det jo faktisk som at de har "glemt" og send den invitasjonen.

Anonymous poster hash: 912d1...9ea

Skrevet

Mest sannsynlig ville barna ha levert den invitasjonen.

Jeg går da ikke til naboen og leverer invitasjon, det gjør barna mine selv. Jeg regner faktisk med at alle foreldrene til naboer og barnas kompiser er oppegående nok til å gi beskjed barnet deres ikke er invitert til oss.

Invitasjoner ksn lett forsvinne. Hos oss har det skjedd at per var syk da invitasjonene ble delt ut og den ble liggende i mitt barns ransel og glemt.

Naboen var ikke hjemme og barnet mitt puttet invitasjonen i lommen på jakken og skulle levere den senere, noe som ble glemt.

Invitasjonen til kompisens selskap datt bak hylla i barnehagen og mitt barn skjønte ikke hvorfor han ikke var invitert.

Et nytt barn ble rett og slett glemt og ble ikke invitert. Heldigvis hadde en annen mamma vett til å gi beskjed til meg og jeg ringte mor til det nye barnet.

Man vet jo hvem som er naturlig å be både hos oss og hvem mitt barn blir invitert til. Så sjekker man litt rundt og tar kontakt med foreldrene om man tror det er misforståelse.

Anonymous poster hash: cdb92...714

Skrevet

Haha. Nei nå må du gi deg!

Hvordan får du til at hun "ruller seg i martyrrollen" her?

Skulle mor krevd at datteren fikk komme da eller? Du klarer vel å lese litt mellom linjene du også. Her virker det jo faktisk som at de har "glemt" og send den invitasjonen.

Anonymous poster hash: 912d1...9ea

Det er HI sin tolkning. Uansett så har de faktisk invitert et barn uten å følge opp, da er det naturlig at den voksne tar den sosiale støyten. Det signaliserer også til barnet at det er verdt at folk holder ord. Hun ruller seg i martyrrollen fordi hun i stedet for å ivareta barnet ved å si "de har sikkert glemt det, dette ordner vi", så syns hun synd i seg selv og barnet uten å adressere det. Enkelt forklart: barnet er lei seg, mor kan ordne det men velger å la være.

Skrevet

Jeg opplevde noe lignende. Sendte mld og spurte på en høflig måte om jenta mi var invitert, for vi hadde ikke fått noe tidspunkt. De hadde trodd at de hadde sendt ossen mld. Så det ordnet seg.

Men det var nesten slik at jeg ikke sendte mld, for jeg var redd for at de skulle synes jeg var frekk. Men lot det stå til for jentas skyld.

Anonymous poster hash: 431a0...eed

Skrevet

Hi, du må prøve å lære datteren din å ikke bli så sår og var som du er.

Anonymous poster hash: 6fa1c...682

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...