Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #1 Skrevet 20. juni 2016 Hvis både mor og far er lett psykisk utviklingshemmet + adhd,dysleksi . Er det mulig at barnet dems blir helt normalt eller bør man forvente å se det samme hos babyen? Jeg vet det er et rart spm ,men ikke noe vondt ment mot noen. Bare lurer veldig da det er et slikt tilfelle i familien. Tenker så mye på de og den lille 😊 Anonymous poster hash: e8aae...c88
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #2 Skrevet 20. juni 2016 Undere kan skje, men genene er jo der.. Anonymous poster hash: e246a...b64
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #3 Skrevet 20. juni 2016 Kommer an på hva de er utviklingshemmet av, det. En slektning av meg ble fødselsskadet og har dermed CP og lettere utv.hemming. Men en skade arves jo ikke, så barnet hans kan ikke få det samme. ADHD kan også være resultat av skader eller påvirkninger i fosterlivet/under fødselen, og da fins det ikke noe i genene. Imidlertid bekymrer jeg mer over at barnet skal vokse opp hos psykisk utviklingshemma foreldre. Det barnet trenger et stort nettverk av andre gode voksne! Anonymous poster hash: 26e14...22e
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #4 Skrevet 20. juni 2016 Barnet kan være helt normalt ved fødsel. Men hvis foreldrene pga sin utviklingshemning ikke klarer å stimulere barnet riktig, vil det jo etterhvert ikke henge med i utviklingen ifht gjevnaldrende. Det kan føre til uopprettelige skader. Håoer foreldrene blir nøye fulgt opp av de riktige instansene, så ikke barnet blir skadelidene pga foreldrene. Anonymous poster hash: c65d6...977
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #5 Skrevet 20. juni 2016 Begge foreldre har det nok i genene,ingen fødselsskader. De bor for seg selv og er veldig oppegående,mor jobber. Men de er desverre ikke skikket til å ta seg av andre enn seg selv. De fikk nøye oppfølging og støtte,det endte med at babyen ble plassert i fosterhjem ganske så raskt. Anonymous poster hash: e8aae...c88
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #6 Skrevet 20. juni 2016 Begge foreldre har det nok i genene,ingen fødselsskader. De bor for seg selv og er veldig oppegående,mor jobber. Men de er desverre ikke skikket til å ta seg av andre enn seg selv. De fikk nøye oppfølging og støtte,det endte med at babyen ble plassert i fosterhjem ganske så raskt. Anonymous poster hash: e8aae...c88 Dumt spørsmål, men lurer: Hvorfor sier du da i hovedinnlegget at du går rundt og tenker på dem da? Situasjonen ble jo løst? Anonymous poster hash: 26e14...22e
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #7 Skrevet 20. juni 2016 Hvis både mor og far er lett psykisk utviklingshemmet + adhd,dysleksi . Er det mulig at barnet dems blir helt normalt eller bør man forvente å se det samme hos babyen? Jeg vet det er et rart spm ,men ikke noe vondt ment mot noen. Bare lurer veldig da det er et slikt tilfelle i familien. Tenker så mye på de og den lille 😊 Anonymous poster hash: e8aae...c88 Det er mulig. Men om utviklingsforholdene ligger til rette for å bli fullt oppegående, er mindre sikkert. Og da tenker jeg i hovedsak på utviklingshemmingen og ikke dysleksi/ADHD. Anonymous poster hash: b25af...e93
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #8 Skrevet 20. juni 2016 Dumt spørsmål, men lurer: Hvorfor sier du da i hovedinnlegget at du går rundt og tenker på dem da? Situasjonen ble jo løst? Anonymous poster hash: 26e14...22e Selv om situasjonen ble løst når det gjelder barnets omsorgssituasjon er det vel ikke rart at Hi tenker både på barnet og foreldrene. Selv om foreldrene ikke er i stand til å følge opp barnet godt nok er de helt sikkert veldig glad i barnet, og har det antagelig vondt nå. Barnet er jo også en del av His familie, selv om det nå bor hos fosterforeldre, så deter da vel også naturlig å tenke på ham/henne og lure på hvilke forutsettninger han/hun har i livet. Anonymous poster hash: b3367...92f
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #9 Skrevet 20. juni 2016 Jobbet innnefor helse tidligere og da hadde jeg noe med en alenemor å gjøre. Begge barna var psykisk utviklinghemmet og hun selv virket lettere psykisk utviklingshemmet, selv om hun ikke hadde diagnosen. ADHD er veldig arvelig men ikke alltid. Jeg har ADHD selv om ingen i slekta har det. Kan være en fødselsskade i mitt tilfelle. Anonymous poster hash: 52e8b...5c9
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #10 Skrevet 20. juni 2016 Barna deres vil nok ikke få et høyt evnenivå. Her vil både arv og miljø spille inn. På nåværende tidspunkt kan man ikke få en dysleksidiagnose dersom man allerede har en diagnose innenfor utviklingshemming. Anonymous poster hash: c4158...c33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå