Gå til innhold

Fikk melding på Facebook fra svigermor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

joda. Hun mente at siden mannen min jobber fra 8-16 Så skal han etter det sitte og slappe av.

Mannen har noen "oppgaver" her hjemme og de mener hun at jeg skal ta siden jeg likevel bare går hjemme. At jeg er hjemme pga sykdom som gir meg kraftige og intense smerter samt sliter meg ut og at jeg knapt sover på natta det er ikke så nøye.

Det mannen gjør er: vekke barnet om morgene, lufte hunden to ganger (ettermiddag og kveld), lage middag, skifte på egen seng og brette og putte eget tøy i skuffer og skap.

Alt annet gjør jeg, er jo hjemme.

Det er på ingen måte sånn at jeg ligger og sover hele dagen. Dagen min begynner kl 06.30 uansett hvordan natten min har vært.

Jeg lager frokost og matpakker, morgentur med hunden, vasker tøy, henger opp tøy, bretter mitt og barnas tøy, støvsuger, vasker, handler og gjør egentlig alt mulig annet enn de tingene mannen min gjør. Hender seg at han støvsuger en lørdag og jeg spør han om det. Alt stell med hunden tar jeg også (utenom de to turene mannen tar da). Jeg er to ganger i uka hos fysio og trener. Etter det er jeg ubrukelig resten av dagen.

Er det virkelig urimelig at mannen hjelper til med det han gjør?

Anonymous poster hash: 2369f...af2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3 ting:

1: mannen din må slutte å sutre til moren sin. Har han ett problem får han ta det opp med deg!

2: be svigermor passe sine egne saker

3: Nei, det er ikke urimelig at mannen din også bidrar hjemme

Skrevet

Herregud.

Svigermor må kjenne sin besøkelsestid.

Hadde satt henne grundig på plass.

Og hvordan vet hun at mannen gjør dette? Har han klaget til henne? I så tilfelle bør mannen få høre det også.

Hadde jeg fått en slik Mail hadde jeg seriøst vurdert hele omgangen med svigermor. At noen skal bry seg med hvordan min mann og jeg lever er uaktuelt.

Anonymous poster hash: c4b84...e36

Skrevet

Samme som Norma Jean, i tillegg til

4) mannen din får se til å ta svigermor kraftig i skole og lære henne at samlivet mellom dere to ikke er noe hun skal legge seg oppi.

Anonymous poster hash: 7ad68...e15

Skrevet

Selvfølgelig er du ikke urimelig. Svigermor derimot burde innse at vi ikke lengre lever i 1950.

Skrevet

Selvfølgrlig ikke utimelug at han gjør sin del i felles hjem. Vilke tatt en prat med mannen om å slutte å sutre til moren sin. Han er voksen nå med egen familie.

Anonymous poster hash: 34ae7...b44

Skrevet

Hvis svigermor syns så synd på ham kan hun jo bare komme og overta hans plikter 😂

Skrevet

Samme som Norma Jean, i tillegg til

4) mannen din får se til å ta svigermor kraftig i skole og lære henne at samlivet mellom dere to ikke er noe hun skal legge seg oppi.

Men han klager åpenbart til henne.

Anonymous poster hash: be2ab...13b

Skrevet

Du er ikke urimelig. Det er det din svigermor som er. Ikke nok med det. Hun er frekkere enn flatlus som legger seg oppi din families måte å gjøre ting på.

Send det du skrev over her som svar på hennes melding, men tilføy at mannen hennes er voksen og selvstendig og at hennes oppdrag som målvakt og beskytter for sin sønn er opphørt.

Anonymous poster hash: 32434...204

Skrevet

Sladrer han til mammaen sin?? Er du sikker på at du ikke er sammen med en guttunge? 😂 Ærlig talt, har mannen din et problem får han ta det opp med deg og ikke løpe til mora si for å sippe! Og svigermoren din, hun burde klappe igjen og heller stramme opp guttevalpen sin - dét hadde jeg svart henne!

Skrevet

Svigermor kan ta seg en bolle og sjekke framsida på kalenderen.

Mannen din bør få klar beskjed om at hvis han skal klage til mamma over at han må hjelpe til hjemme, kan han flytte tilbake til gutterommet som andre fjortiser.

Skrevet

Det er jo ikke sikkert at han sladrer. Jeg har hatt noen lange sykdomsperioder og mannen er ikke den mest kommunikative. Det vil si at når hans foreldre spør hvordan det går med oss, sier han "bra" uansett. Derfor skjønner jeg at de syns det er rart at han gjør "alt" når de er på besøk, årsaken er jo at jeg blir helt utkjørt av besøket alene. Jeg har tryglet han om å si noe om formen min før de kommer, men det sitter vist langt inne. 

Anonymous poster hash: 3ef08...311
Skrevet

Det er jo ikke sikkert at han sladrer. Jeg har hatt noen lange sykdomsperioder og mannen er ikke den mest kommunikative. Det vil si at når hans foreldre spør hvordan det går med oss, sier han "bra" uansett. Derfor skjønner jeg at de syns det er rart at han gjør "alt" når de er på besøk, årsaken er jo at jeg blir helt utkjørt av besøket alene. Jeg har tryglet han om å si noe om formen min før de kommer, men det sitter vist langt inne.

Da hal du en fin anledning til å fortelle dem om det nå. Bor dere i nærheten? Kan du dra dit og snakke med henne? Tror det er bedre å ta dette ansikt til ansikt enn via Facebook.

Anonymous poster hash: 18186...c0f

Skrevet

Høres jo sinnsykt ut som min eks-svigermor.. Kjerringa begynte å hate meg intenst pga jeg måtte droppe høyere utdanning, fordi jeg ble veldig syk av cellegiftbehandlingen.

Sett både hu og mannen din på plass.
Er du kronisk syk, så er du kronisk syk, og svigermora di kan ikke vite hvordan du har det. Så hu kan bare holde smella si igjen, mannen din også for den saks skyld.
Dritt å måtte planlegge hevr dag hva å ofre "kroppen" til plikter å gjøre i huset hver bidige dag- slikt må ikke de to tenke.

Anonymous poster hash: 26fae...36a
Skrevet

Jeg synes du skal kopiere det du har skrevet her inne, og kopiere det til svigermor. Kanskje hun da vil få litt perspektiv.

Uansett synes jeg det er hårreisende at svigermor blander seg inn i deres privatliv!

Anonymous poster hash: fd709...a5c
Skrevet

Da hal du en fin anledning til å fortelle dem om det nå. Bor dere i nærheten? Kan du dra dit og snakke med henne? Tror det er bedre å ta dette ansikt til ansikt enn via Facebook.

Anonymous poster hash: 18186...c0f

Jeg er ikke HI. Når de først har fått dette inntrykket rettes det bedre opp av at mannen sier "kona er ikke i form" enn at jeg "syter og klager". Slik er vår kultur desverre, en blir møtt med skepsis og mistro om en har unsynlige sykdommer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...