Gå til innhold

Hallo. Næringsrik mat til katten? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten min fikk to søte kattunger igår, en var dessverre dødfødt.. Regner med hun har brukt masse energi på å presse dem ut. Gir henne våtfor nå, men skal handle, og håper på å få henne fetet litt opp fordi hun er ganske lita og tynn. Liker deres katter feks tunfisk på boks? Bør jeg kjøpe kattefisk? Her går det mest i våtfor og tørrfor, men hun trenger mere mat nå føler jeg. Fyller stadig på i skåla hennes. 

Anonymous poster hash: dfc9d...9ec
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tunfisk i vann

Seifilet (trekk i vann)

På dyrebutikker har de ekstra næringsrikt våtfor. Katten vår får det etter operasjoner.

Anonymous poster hash: 4baa4...04c

Skrevet

Ikke tunfisk, det er altfor salt.

Ville heller kokt fisk selv da.

Evt ta en tur til dyrebutikk eller veterinær og kjøp mat der.

Anonymous poster hash: 9f459...31b
Skrevet

De selger usaltet tunfisk på dyrebutikken

Anonymous poster hash: 4351f...f57

Skrevet

Katter skal ikke ha fisk mer enn maks en gang i uken, kjøp noe med ekstra næring hos veterinær/dyrebutikk, OG KASTRER KATTEN FOR FAEN!

Skrevet

Ikke tunfisk :) 

Anbefaler deg å stikke innom en dyrebutikk eller en veterinær (aller helst) og kjøp noe kvalitetsfor. Men hvis du ikke har dette i umiddelbar nærhet kan kyllingfille og slikt være fint.  

Anonymous poster hash: b1586...502
Skrevet

Katter skal ikke ha fisk mer enn maks en gang i uken, kjøp noe med ekstra næring hos veterinær/dyrebutikk, OG KASTRER KATTEN FOR FAEN!

Hva FAEN vet du om denne dama har ønsket kattunger også å ta vare på, og skal kasterekatten etter første kull? Hvis alle kastrerer kattene sine, blir det slutt på katter til slutt. Dette virker da som en katteeier som både har evne til å følge opp, og ønsker å gjøre det beste for dyret sitt.

For hva FAEN du vet kan hun jo ha renrasede katt som ble satt kull på også.... Skjemmest skulle du , om du ikke kan behandle folk ordentlig en gang bør du i alle fall holde deg langt unna dyr.

Anonymous poster hash: 9c473...478

Skrevet

Hva FAEN vet du om denne dama har ønsket kattunger også å ta vare på, og skal kasterekatten etter første kull? Hvis alle kastrerer kattene sine, blir det slutt på katter til slutt. Dette virker da som en katteeier som både har evne til å følge opp, og ønsker å gjøre det beste for dyret sitt.

For hva FAEN du vet kan hun jo ha renrasede katt som ble satt kull på også.... Skjemmest skulle du , om du ikke kan behandle folk ordentlig en gang bør du i alle fall holde deg langt unna dyr.

HI virker ganske kunnskapsløs med tanke på kattens behov for ernæring, en oppdretter vil ha satt seg inn i slikt på forhånd og ikke minst brukt nettverket i oppdrettemiljøet fremfor dinbaby.  Det fødes mange, mange 1000 kattunger hvert år, det er ikke sånn at vi står i fare for å gå tom, tvert i mot har vi en villkattbestand ute av kontroll. 

Anonymous poster hash: 793b2...30d

Skrevet

Gi katten din kattungemat fra dyrebutikk og gi henne det.

Katten skal helst ikke ha så mye tunfisk, selv om de liker det godt. Få katten din kastrert etter dette, så slipper du styret med å få omplassert kattunger, hannkatter rekende rundt i området og ikke minst løpetid. 

Anonymous poster hash: 5e8eb...413
Skrevet

Unnskyld meg. Vi fikk EN katt og den skal vi beholde. Og ja, hun skal steriliseres etter det. Så sip it, for faen. Man kan faktisk ikke stille spm her inne uten å få slengt dritt etter seg. Koselig med en kattunge. Har stor respekt for dyr og de blir godt ivaretatt her.

Skrevet

Mente naturligvis zip it, før dib-politiet arresterer meg her :)

Skrevet

Så mange kunnskapsløse spørsmål det finnes her inne om unger, så er det vel strengt tatt mange kjerringer her inne som også burde sterilisert seg.

Skrevet

Det finnes eget for til ammende eller gravide katter 😊

Videre vil kanskje katten ha et egg? Vet ikke hvor kresen katten din er, men min pleier å få ett rått egg inn i mellom.

Anonymous poster hash: a3c61...dda

Skrevet

Ikke våtfor fra vanlig butikk, det er ikke næringsrikt nok og inneholder for mye aske og spannmål( korn). Kjøp godt tørrfor på dyrebutikken og også kattungefor til henne. Finnes næringsrikt våtfor på dyrebutikken og hos vetrinær. Råe kyllingvinger, kyllinghjerte ( inneholder taurin som katter MÅ ha), rå kjøttdeig, rå eggeplomme blandet med kefir. Ikke gi tunfisk pga salt og mineral innhold, kokt fisk bare av og til. Og masse friskt vann. Lykke til.

Anonymous poster hash: ec2b1...8c8

Skrevet

Er du ikke riktig navla, hva i alle dager er galt med deg............

Anonymous poster hash: 2bd82...227

Skrevet

Skal ta turen innom dyrebutikken i morgen da. Takk for seriøse svar.

Skrevet

Ikke tunfisk, det er altfor salt.

Ville heller kokt fisk selv da.

Evt ta en tur til dyrebutikk eller veterinær og kjøp mat der.

Anonymous poster hash: 9f459...31b

Det visste ikke jeg om tunfisk. Har sagt til dyrlegen flere ganger når vi har snakket om min kresne katt, at hun er glad i tunfisk fra matbutikk. Han har aldri sagt at jeg ikke burde gi henne det, han har bare sagt at jeg må kun gi henne den som er i vann :(  Hun vil ikke ha fisk jeg har kokt selv, særingen :)

Ikke visste jeg at jeg kunne få kjøpt tunfisk hos dyrlegen, men det skal jeg se etter nå.

Skrevet

Unnskyld meg. Vi fikk EN katt og den skal vi beholde. Og ja, hun skal steriliseres etter det. Så sip it, for faen. Man kan faktisk ikke stille spm her inne uten å få slengt dritt etter seg. Koselig med en kattunge. Har stor respekt for dyr og de blir godt ivaretatt her.

Var det prøverør? Siden du var sikker på å få én kattunge? Det kunne blitt ni kattunger, skulle du beholdt alle ti kattene da eller?

Anonymous poster hash: 793b2...30d

Skrevet

Er du ikke riktig navla, hva i alle dager er galt med deg............

Jeg har jobbet for dyrebeskyttelsen, og vet veldig godt akkurat hvor mange hjemløse katter som lider der ute. Og hver kattunge født før alle har et hjem, er en for mye!

Jeg blir så vanvittig provosert av alle som ignorerer denne kunnskapen, og som en annen sier, det er YTTERST sjelden en katt får kun én unge.

https://www.facebook.com/dyrsrettigheter/videos/10154248485759509/

153 annonser med kattunger gis bort på FINN, i tillegg til alle de uendelige voksne der ute http://m.finn.no/bap/free/search.html?q=kattunger

Jeg zip-er ingenting, slik åpenbar ignoranse/uvitenhet skal ikke forbigås i stillhet!

http://www.dyrebeskyttelsen.no/nyheter/en-kastrert-katt-er-en-lykkelig-katt#.V2g4MvQzenM

Skrevet

Jeg er motstander av kull på renrasede katter og, vi som er for dyrevern er i mot oppdrett, man produserer ikke fler så lenge det er mange hjemløse.

Adopt, don't shop.

Jeg tar ikke rådet ditt om å holde meg langt unna dyr, til glede for de 3 tidligere hjemløse kattene jeg har tatt til meg og tar veldig godt vare på, med årlige vaksiner, veterinærfor, IDmerking/chip, kastrasjon og voldsomme mengder kos.

Og hvis du lurer, jeg skjemmes IKKE.

Skrevet

Jeg har jobbet for dyrebeskyttelsen, og vet veldig godt akkurat hvor mange hjemløse katter som lider der ute. Og hver kattunge født før alle har et hjem, er en for mye!

Jeg blir så vanvittig provosert av alle som ignorerer denne kunnskapen, og som en annen sier, det er YTTERST sjelden en katt får kun én unge.

https://www.facebook.com/dyrsrettigheter/videos/10154248485759509/

153 annonser med kattunger gis bort på FINN, i tillegg til alle de uendelige voksne der ute http://m.finn.no/bap/free/search.html?q=kattunger

Jeg zip-er ingenting, slik åpenbar ignoranse/uvitenhet skal ikke forbigås i stillhet!

http://www.dyrebeskyttelsen.no/nyheter/en-kastrert-katt-er-en-lykkelig-katt#.V2g4MvQzenM

Det gir deg ingen rett til å snakke til folk på den måten uansett, du ødelegger kun din egen sak når du oppfører seg sånn. Du vet ingenting om bakgrunnen til hvordan hi har fått katten. Og det er ikke første gang du langer ut uten grunn. Du har ingen grun  til å bli provosert it i fra hi sitt første innlegg. Og du hadde uansett kommet mye lenger med saklig informasjon, enn å oppføre deg som en trassig drittunge

Skrevet

Det gir deg ingen rett til å snakke til folk på den måten uansett, du ødelegger kun din egen sak når du oppfører seg sånn. Du vet ingenting om bakgrunnen til hvordan hi har fått katten. Og det er ikke første gang du langer ut uten grunn. Du har ingen grun til å bli provosert it i fra hi sitt første innlegg. Og du hadde uansett kommet mye lenger med saklig informasjon, enn å oppføre deg som en trassig drittunge

Jeg oppfører meg som en forbannet voksen, ikke en trassig drittunge. Har aldri hørt trassige drittunger snakke på den måten.

Det er ikke min egen sak da, det er en ganske felles og stor sak, som har blitt gjentatt og gjentatt i det kjedsommelige.

Noen har evig tålmodighet med ignoranse, jeg har altså ikke det.

Skrevet

Jeg oppfører meg som en forbannet voksen, ikke en trassig drittunge. Har aldri hørt trassige drittunger snakke på den måten.

Det er ikke min egen sak da, det er en ganske felles og stor sak, som har blitt gjentatt og gjentatt i det kjedsommelige.

Noen har evig tålmodighet med ignoranse, jeg har altså ikke det.

Men du hadde kommet på lenger med å si meningen din på en saklig måte

Skrevet

Men du hadde kommet på lenger med å si meningen din på en saklig måte

Det svaret, derimot, oser trassig drittunge.

Anonymous poster hash: ebaa7...eef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...