Gå til innhold

Romtemperert morsmelk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på tur med sønnen på 7 uker og tenker å pumpe morsmelk og gi på flaske (vi plages litt med ammingen). Har fått beskjed om at melken står seg i 6-8 timer i romtemp. Kan jeg da pumpe en flaske, pakke den i stellevesken og gi barnet noen timer senere, eller måå den varmes opp?

Anonymous poster hash: 230b2...797

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den mååå jo ikke, men da slipper babyen å bruke energi på å varme den opp. Og kanskje h'n ikke vil drikke noe med en uvant temperatur. Men kan du pakke flasken i en isolerende kjølebag? Ta med en termos med kokende vann og en stor kopp (lokket på termosen?) så du kan ha den i vannbad.

Anonymous poster hash: c577d...f0f

Skrevet

Den må absolutt ikke varmes opp. Avhengig av alder og helse til baby kan de til og med fint drikke den kald/avkjølt.

Ett problem somKAN oppstå er at baby ikke vil ha romtemperert melk da det ikke er vant med det.

Jeg har fullpumpet til to babyer og de drakk alltid melken romtemperert men så var de jo vant med det fra fødselen av.

Et tips jeg nylig leste på ammehjelpen.no sine sider var at morsmelk holder seg i romtemperatur i 4 timer etter at den er tatt ut av kjøleskapet -så om det er lettere for deg å pumpe tidligere/dagen før kan du enkelt ta med deg melken uten å måtte kjøle den ned.

Anonymous poster hash: 16a25...4c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...