Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #1 Skrevet 20. juni 2016 Jeg vurderer å ta ei uke ulønnet perm etter vanlig permisjon et slutt. Hvor lenge må jeg da være i jobb for å ha lik rett på sykepenger om jeg blir sykemeldt som før? Har ingen planer om å bli sykemeldt, men vil ikke risikere for mye for bare ei uke... Anonymous poster hash: 583c8...354
Optatium Skrevet 20. juni 2016 #2 Skrevet 20. juni 2016 I min jobber er det 16 arbeidsdager, altså litt over tre uker.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #3 Skrevet 20. juni 2016 I min jobber er det 16 arbeidsdager, altså litt over tre uker. Takk for svar. Jeg får kanskje høre med arbeidsgiver Hi Anonymous poster hash: 583c8...354
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. juni 2016 #4 Skrevet 20. juni 2016 Én uke er stort sett aldri noe problem. Her må vi har 4 uker ulønnet permisjon før det har noen innvirkning på sykepenger og andre stønader
TPK Skrevet 20. juni 2016 #5 Skrevet 20. juni 2016 Jeg trodde det var to uker som var grensen. Altså har du ulønnet perm mindre enn to uker har det ingenting å si for sykepenger. Men det varierer kanskje fra jobb til jobb?
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #6 Skrevet 20. juni 2016 Det er vel slik at hvis du tar ulønnet permisjon direkte etter endt fødselspermisjon så mister du rett på sykepenger fra dag en.Dette er det jo Nav som styrer fordi man under permisjon er lønnet av nav? Også må man jobbe fire uker før man har opptjent seg nye rettigheter. Anonymous poster hash: d9915...8b2
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #7 Skrevet 20. juni 2016 Mye synsing her! Du mister i utgangspunket sykepengerettighetene dine etter 14 dager med ulønnet germisjon, altså 14 dager. Men om den ulønnede permisjonen er en utvidet foreldrepermisjon har du visse rettiieter likevel. Du må sørge for å ha en skriftlig avtale med arbeidsgiver med oppstartdato etter den utvidede permisjonen. Da er det ikke noe krav om at du faktisk må ha startet igjen for å få sykepenger om du blir syk før oppstartdatoen. Du vil ikke få noe i arbeidsgiverperioden (første 16 dager), men etter det vil du få 65% av lønnsgrunnlaget ditt fra nav. Det er derfor veldig viktig å ha avtalt oppstartdato. Bare google sykepenger etter ulønnet foreldrepermisjon. Anonymous poster hash: a0194...b1b
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #8 Skrevet 20. juni 2016 Mye synsing her! Du mister i utgangspunket sykepengerettighetene dine etter 14 dager med ulønnet germisjon, altså 14 dager. Men om den ulønnede permisjonen er en utvidet foreldrepermisjon har du visse rettiieter likevel. Du må sørge for å ha en skriftlig avtale med arbeidsgiver med oppstartdato etter den utvidede permisjonen. Da er det ikke noe krav om at du faktisk må ha startet igjen for å få sykepenger om du blir syk før oppstartdatoen. Du vil ikke få noe i arbeidsgiverperioden (første 16 dager), men etter det vil du få 65% av lønnsgrunnlaget ditt fra nav. Det er derfor veldig viktig å ha avtalt oppstartdato. Bare google sykepenger etter ulønnet foreldrepermisjon. Anonymous poster hash: a0194...b1b Så om jeg da tar ei uke rett etter vanlig permisjon, så får jeg kun 65 % etter to uker om jeg skulle bli syk? Tror jeg ringer nav og hører:) Arbeidsgiver visste ikke helt hvordan det var. Hi Anonymous poster hash: 583c8...354
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #9 Skrevet 20. juni 2016 Så om jeg da tar ei uke rett etter vanlig permisjon, så får jeg kun 65 % etter to uker om jeg skulle bli syk? Tror jeg ringer nav og hører:) Arbeidsgiver visste ikke helt hvordan det var. Hi Anonymous poster hash: 583c8...354 Nei, du må ha 14 dagers permisjon for å miste rettighetene dine En uke er 5 arbeidsdager, du mister ingen rettigheter ved å ha 5 "fridager" så lenge du har avtalt jobb uka etter. Anonymous poster hash: a0194...b1b
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #10 Skrevet 20. juni 2016 Nei, du må ha 14 dagers permisjon for å miste rettighetene dine En uke er 5 arbeidsdager, du mister ingen rettigheter ved å ha 5 "fridager" så lenge du har avtalt jobb uka etter. Anonymous poster hash: a0194...b1b Det høres bra ut Hi Anonymous poster hash: 583c8...354
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå