Gå til innhold

Skal din 4. klassing ha SFO til høsten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min skal ha 2 dager i uka etter eget ønske. Han har hatt full plass i 3 klasse, men sjelden brukt det etter jul. Han går nå ned til to dager i uka og ønsker det selv fordi da er to av hans venner der også.

Sfo har vært veldig populært på denne skolen.

Anonymous poster hash: 6623e...ce2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, hun sluttet etter jul nå i 3.klasse

Anonymous poster hash: 57a41...b19

Skrevet

Har hatt fjerdeklassing i år. Hun har gått på SFO hele skoleåret. Men en god del har sluttet i løpet av året.

Anonymous poster hash: 02eae...8b0

Skrevet

Nei, han har kunnet gå hjem selv når han selv ønsker det nå i tredje klasse og har stort sett ikke vært på SFO. Vi har sagt opp plassen nå.

Skrevet

Ja, her går så og si alle på SFO. Eget opplegg for de i fjerde med klubb og musikal. Helt suverent

Anonymous poster hash: 8418b...dd5

Skrevet

Aldri brukt SFO etter første halvår i 1.klasse. Hn kommer innom på jobben min før hn går hjem selv. Eneste aberet er skoleferiene, der blir vi avhengige av besteforeldrene.

Anonymous poster hash: 8823a...4de

Skrevet

Aldri brukt SFO etter første halvår i 1.klasse. Hn kommer innom på jobben min før hn går hjem selv. Eneste aberet er skoleferiene, der blir vi avhengige av besteforeldrene.

Er ikke endel av poenget med SFO at barna skal være med andre og være sosiale ? Vi kunne valgt å ha han hjemme , da jeg er student igjen nå, men han liker å være på SFO med venner og leke han.

Anonymous poster hash: 8dcd3...275

Skrevet

Her er SFO ingen suksess så er under halvparten av de i første som går. De eldre som går er stort sett barn med litt utfordringer.

Noen trenger litt hjelp til pass enkelte dager, litt flere har et lite puslespill i ferier.

Mye besøk hos hverandre etter skolen de dagene de ikke har aktiviteter så få av barna her mangler det sosiale. Er selvfølgelig noen foreldre som ikke er flinke til å sosialisere barna, men vi andre prøver å få dem på besøk i hvert fall.

Var litt skeptisk selv mtp den sosiale biten før eldste begynte på skolen, men åtte år senere og med tredjemann ferdig i første klasse ser jeg bekymringen var grunnløs.

Men hadde gjerne sendt på SFO hvis den var slik som jeg hører om enkelte andre har, musikal, musikk,sport osv

Anonymous poster hash: b6617...e5d

Skrevet

Ingen i 4.klasse skal ha sfo her visstnok. Mi slutta i fjor

Anonymous poster hash: a900a...330

Skrevet

Her gikk hele klassen på AKS fra første til de nå snart er ferdige med fjerde. Supert tilbud som de elsker 😀

Anonymous poster hash: 395f5...14b

Skrevet

Min gutt slutter med SFO i 3. Klasse, men det var fordi jeg var i mammapermisjon. Han skal ikke ha SFO fra høsten av. Kan låse seg inn å være alene, og om det er behov kan man alltids " kjøpe" seg en dag. Ganske kostbart da, rundt 300 kr.

Anonymous poster hash: e4d04...60c

Skrevet

Er ikke endel av poenget med SFO at barna skal være med andre og være sosiale ? Vi kunne valgt å ha han hjemme , da jeg er student igjen nå, men han liker å være på SFO med venner og leke han.

Anonymous poster hash: 8dcd3...275

Det er bare diagnosebarna og de overbeskyttede barna som er på SFO her. Mye mer sosialt å være i nabolaget på ettermiddagen.

Skrevet

Nei, hun hadde sfo kun i 1. Klasse. Men så er vi hjemme innen en halvtime etter at hun kommer hjem.

Anonymous poster hash: 2aefb...1fe

Skrevet (endret)

Nei, hun har ikke vært på sfo siden 1. klasse. Har pleid å gå hjem sammen med storebror (som skal opp i 7. klasse nå). De dagene de slutter til ulik tid, går hun hjem alene. Har mobil. Når hun er hjemme får hun gjort lekser, spist og gjort litt plikter (de har faste plikter som å tømme/fylle oppvaskmaskinen, støvsuge og legge på plass klær). Hun har aldri sagt noe om at hun heller ville vært på sfo og lekt. Når ungene kommer i 3. klasse her er det ganske få igjen av de på sfo, i hvert fall med full plass. Hun er sosial på skolen, på fotballtrening/kamper og ellers om ettermiddagen.

Endret av MTF
Skrevet

Ja, det skal han. Han trenger egentlig ikke å gå der siden han har eldre søsken som er hjemme og både pappaen og jeg har fleksibel arbeidstid slik at en av oss alltid er hjemme til ca 15-15.30, men han vil så gjerne. SFO-en er veldig bra på skolen og alle vennene skal gå der, samt at de lager til en kul "klubb" for 4.klassingene hver fredag der de får gjøre noe ekstra.

Anonymous poster hash: 0785d...08c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...