GĂ„ til innhold

Ene barnet sliter meg helt utđŸ˜„

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 barn.En jente pĂ„ 1 Ă„r og ei pĂ„ 6 Ă„r.1 Ă„ringen er en fryd Ă„ ha med Ă„ gjĂžre, men 6 Ă„ringen er helt motsatt!Hun er _diva_ og svarer sleipt og hvis hun ikke fĂ„r det som hun vil sĂ„ sier hun at hun skal gjĂžre noe galt!PĂ„ kvelden drar hun ut tiden MAX!Hun er tĂžrst, mĂ„ pĂ„ do, mĂ„ ha lys pĂ„, mĂ„ ha rullegardin Ă„pen osv....jeg har sagt at dobesĂžk og drikking skal skje FØR leggetid og ferdig med det!Men sĂ„ pĂ„stĂ„r hun at hun har sÄÄÄ vondt i magen, hulker og vil pĂ„ do...bare tull!!!!!Hun er enda vĂ„ken og klokken er kvart pĂ„ elleve!Jeg hater Ă„ si dette om min egen ungen, men noen ganger kunne jeg Ăžnske noen bare tok over for meg, bare tok henne bort en stund.Hun kan terge pĂ„ seg smĂ„steiner!Please gi meg noen tipsđŸ™đŸ»đŸ™đŸ»đŸ™đŸ»

Anonymous poster hash: 1448d...d5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De utrolige Ärene har hjulpet masse her. Gikk pÄ kurset, men det hjelper selvfÞlgelig Ä bare lese boka.

Det jeg dernest skal si, er at den fÞrste som mÄ endre seg, er du. Hvordan du reagerer pÄ det hun sier, hva du sier, hvordan du sier det og hva du gjÞr.

Fortell henne hva hun fÄr lov til, ikke hva hun ikke fÄr lov til.

BelÞnningsystem vet jeg mange er imot. Men det kan funke hvis det brukes pÄ riktig mÄte.

Anonymous poster hash: 2885b...45e

Skrevet

Takk for tipsđŸ™đŸ»Jeg fĂžler jeg prater normalt til henne, forteller henne hva som er rett og galt, men fremdeles sĂ„ er det nyttelĂžst.I barnehagen er hun ikke slik.😳

Skrevet

Det du trenger fra meg er nok varme og omtanke og forstÄelse, men jeg tror ogsÄ det er nettopp det datteren din trenger fra deg.

Anonymous poster hash: 9968d...7da

Skrevet

Men jeg fÞler jeg gir henne det.Jeg sier hele tiden at jeg er glad i henne, roser henne nÄr hun gjÞr noe bra, oppmuntrer henne osv...men jeg gjÞr nok tydeligvis et eller annet galt

Skrevet

6Äringer kan vÊre en stor utfordring. 'Minipubertet' kalles det og er en riktig sÄ trivelig periode ;)

Slapp av. Det gÄr over og blir bedre

Anonymous poster hash: 0b10f...8e4

Skrevet

Minipubertet faktiskđŸ˜łđŸ˜łđŸ™đŸ»hjelpes!

Skrevet

Hun er sjalu pÄ den minste og kjemper en utrettelig kamp om Ä fÄ oppmerksomhet fra deg. SÞrg for Ä gi henne den FØR hun begynner med taktikkeriet sitt, sÄ hun er "mett". Da kan hun holde ut Ä ikke vÊre i fokus litt. Sett av en lesehalvtime KUN til henne mens ettÄringen sover, og hold pÄ det!

Anonymous poster hash: 0834b...a78

Skrevet

Hun er sjalu pÄ den minste og kjemper en utrettelig kamp om Ä fÄ oppmerksomhet fra deg. SÞrg for Ä gi henne den FØR hun begynner med taktikkeriet sitt, sÄ hun er "mett". Da kan hun holde ut Ä ikke vÊre i fokus litt. Sett av en lesehalvtime KUN til henne mens ettÄringen sover, og hold pÄ det!

Anonymous poster hash: 0834b...a78

Skrevet

Har en pÄ 4 som enda er vÄken..samme som hos deg,alt skal gjÞres etter han har lagt seg. I ukedagene er det ikke sÄ ille da han gÄr I bhg. Det er nok som en annen sier her om sjalusi her I gÄrden :)

Anonymous poster hash: df01a...490

Skrevet

BelÞnningsskjema gjorde underverker her. Hun fikk ettklistremerke hver morgen hun hadde lagt seg kvelden fÞr uten trÞbbel. Etter 7 klistremerker fikk hun velge seg en premie. Et blad, en liten leke eller noe annet smÄtt.

Skrevet

Mulig det kan vĂŠre sjalusi ja...selv om jeg ikke merker det mot lillesĂžster.Hun er veldig snill mot henne, leker med henne og blir oppriktig lei seg hvis lillesĂžster grĂ„ter for noe.Men jeg ser den, sjalusi kan det godt vĂŠre.Takk for tips angĂ„ende belĂžnningsskjema👍

Skrevet

Kan godt vÊre sjalusi ja! Har en pÄ fem Är som nettopp ble storebror. Han elsker virkelig lillebror og er bare snill mot ham. Men legging og kveldene ble et mareritt en liten stund. Mye tull og tÞys fra storebror, og det endte som regel i kjefting fra vÄr side. Vi skjÞnte ikke hva som gikk av han.

SÄ sa jeg til mannen at det den ungen trenger nÄ er oppmerksomhet og masse kjÊrlighet. Det gikk opp noen lys for meg. Han er "umulig" fordi det er det som lettest fÄr oppmerksomhet.

Og der var problemet lÞst! Masse tid med storebror pÄ kvelden, ekstra lesestund, noen ekstra nattasanger mens vi bare lÄ inntil hverandre i sengen hans.. Mye kos, mye oppmerksomhet og mye kjÊrlighet. SÄ var alt tilbake til normalen!

Anonymous poster hash: 39bcc...175

Skrevet

Du gjÞr ingenting galt. Unger er forskjellige og 6-Ärskrisen er i tillegg reell. Hold ut og gjÞr sÄ godt du kan. Jeg er helt sikker pÄ at begge ungene dine fÞler seg elsket og sett.

Det blir bedre :)

Anonymous poster hash: b7fa6...4d0

Skrevet

SeksÄringen her har ogsÄ blitt diva.

Ruller me Ăžynene, herregud'er til alt.

Her en kveld var hun skikkelig frekk og vi sa hun kunne gÄ pÄ rommet og vÊre frekk der, da sier hun, jeg gÄr pÄ rommet mitt idioter. Hun gikk pÄ rommet.

Noen ganger fĂžler jeg for Ă„ bare sette meg i bilen og reise min vei.

Anonymous poster hash: c9c5e...24a

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...