Anonym bruker Skrevet 19. juni 2016 #1 Skrevet 19. juni 2016 Mannen er ufør og bruker mye tid foran dataen. Ekstremt mye tid. Barna synes pappa er så kul som er såååå god til å spille. Hvis han er alene med barna, spesielt de to eldste på 9 og 12, så introduserer han dem for nye dataspill. I kveld fikk de sitte en time på dataen. De to yngste satt å så på at eldste spilte. Jeg satt på en maskin klær, ryddet kjøkkenet og skulle ta en kaffekopp i sofaen da jeg gikk forbi og så at dette var et spill jeg ikke visste hva var. Veldig virkelifhetsnært og blodig. Jeg spurte 12 åringen om tittel og aldersgrensen. Han visste ikke grensen. Et kjapt søk viste 18-årsgrense. Dette er 4. Gang mannen gir barna tilgang til 18 årsspill. Hvordan konfrontere ham? Barnslige meg er fristet til å kjøre maskinene til ei venninne og sette dem i boden hennes. Prøver veldig hardt å være den ansvarlige, voksne. Anonymous poster hash: e642a...585
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2016 #2 Skrevet 19. juni 2016 Hvilke gode kvaliteter har mannen? Spiller han veldig mye ville jeg utfordret ham å ha en pause, om han ikke er i stand til det ville jeg krevd at han fikk behandling for spillavhengighet. Og så ville jeg tatt ham med på fvk for en del veiledning ang. foreldreansvar (for hans del) i tillegg til at han måtte bli mer oppmerksom på sin rolle i familien og ikke minst sitt ansvar for å holde familien samlet. Jeg kunne nesten vurdert å kaste spillene om de ble vist til barna en gang til. Men en mann som ikke bidrar særlig hjemme, en mann som trolig er spillavhengig, en mann som ikke respekterer slike grenser... ikke akkurat en tiltrekkende mann.... Anonymous poster hash: 72147...7c1
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2016 #3 Skrevet 19. juni 2016 Hvilke gode kvaliteter har mannen? Spiller han veldig mye ville jeg utfordret ham å ha en pause, om han ikke er i stand til det ville jeg krevd at han fikk behandling for spillavhengighet. Og så ville jeg tatt ham med på fvk for en del veiledning ang. foreldreansvar (for hans del) i tillegg til at han måtte bli mer oppmerksom på sin rolle i familien og ikke minst sitt ansvar for å holde familien samlet. Jeg kunne nesten vurdert å kaste spillene om de ble vist til barna en gang til. Men en mann som ikke bidrar særlig hjemme, en mann som trolig er spillavhengig, en mann som ikke respekterer slike grenser... ikke akkurat en tiltrekkende mann.... Anonymous poster hash: 72147...7c1 Akkurat nå er vi inne i en periode der den eneste kvaliteten er at han kan følge med ungene hvis jeg må ut på noe der jeg ikke kan ta med barna. Men vil unngå det også. Da får de spille data fra jeg har kjørt ut innkjørselen til heg kommer hjem. Anonymous poster hash: e642a...585
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2016 #4 Skrevet 19. juni 2016 Akkurat nå er vi inne i en periode der den eneste kvaliteten er at han kan følge med ungene hvis jeg må ut på noe der jeg ikke kan ta med barna. Men vil unngå det også. Da får de spille data fra jeg har kjørt ut innkjørselen til heg kommer hjem. Anonymous poster hash: e642a...585 Høres ikke ut som et forhold, høres mer ut som om han er en tenåring som bor på gutterommet og aller nådigst går med på å passe yngre søsken en liten stund.... :/ Om han ikke er slik alltid, få ham med i familieterapi. Hvis han generelt er slik, vurder om du orker å leve slik, og også om det er riktig for barna dine å leve 100 % med en så dårlig rollemodell som heller ikke er særlig delaktig i barnas liv... Anonymous poster hash: 72147...7c1
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2016 #5 Skrevet 19. juni 2016 Mannen er mors eldste barn, hører jeg... Anonymous poster hash: 79440...0af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå