Anonym bruker Skrevet 19. juni 2016 #1 Skrevet 19. juni 2016 Etter svangerskap med ille bekkenløsning (typ mye sengeliggende) kom en liten fin tass til verden, som må bysses konstant. Etter 2,5 mnd har jeg nå gått meg på en skikkelig smell m bekkenet. Kjennes helt betent ut, fra hofte og ned til fot. Så vondt at jeg er kvalm. Sikkert skikkelig overbelasta bekkenet. Og da kan jeg jo ikke fortsette slik jeg gjør. Men barnet! Hun sovner ikke i vogn eller bilstol, nesten aldri på puppen, tar ikke smokk. Kun byssing og sitte i sele. Besteforeldre har prøvd å roe henne og få henne til å sove, uten hell. Ikke låsninger, vært og sjekket. Hatt magevondt, men ser ikke ut til å være noe i kosten. Mao, det finnes ingen kjapp løsning på uroen til barnet. Jeg skal til kiropraktor, bekkenet er sikkert låst. Men det hjelper jo ikke om jeg ikke får avlasta bekkenet. Far tar henne nå og da, men vi har to barn til som krever sitt også. Noen som har vært i samme situasjon, som har noen gode råd? Jeg er desperat.... Anonymous poster hash: 0b95a...77e
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2016 #2 Skrevet 19. juni 2016 Ta ansvar for egen helse og gå til behandling i morgen. Du kan jo ikke vente 2,5 måned med det! Idioti... Anonymous poster hash: 317aa...525
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2016 #3 Skrevet 19. juni 2016 Du må gå til lege og få sykemelding, slik at du kan ta vare på deg selv. Da blir mannen din hjemme for å ta seg av barna (sykemelding av barnepasser/deg), og du slipper å gjøre noe annet enn å hvile, få kiropraktorbehandling, og ev ta deg av mating hvis barnet ikke kan ta flaske. Anonymous poster hash: 740a5...163
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #4 Skrevet 20. juni 2016 Ta ansvar for egen helse og gå til behandling i morgen. Du kan jo ikke vente 2,5 måned med det! Idioti... Anonymous poster hash: 317aa...525 Gikk til behandling da jeg var gravid. Har kjentes ut som kroppen har ordnet seg selv så godt, inntil det plutselig ble motsatt. Anonymous poster hash: 0b95a...77e
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #5 Skrevet 20. juni 2016 Du må gå til lege og få sykemelding, slik at du kan ta vare på deg selv. Da blir mannen din hjemme for å ta seg av barna (sykemelding av barnepasser/deg), og du slipper å gjøre noe annet enn å hvile, få kiropraktorbehandling, og ev ta deg av mating hvis barnet ikke kan ta flaske. Anonymous poster hash: 740a5...163 Men er det ikke bare ulønnet velferdspermisjon far kan ta? Anonymous poster hash: 0b95a...77e
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #6 Skrevet 20. juni 2016 Angående byssing. Kjøp slik stor gymball som du sitter på. Den kan du gynge på mens du sitter. Det fungerte her med vondt bekken og barn som trengte byssing. Ellers så tror jeg du må få behandling. Jeg fikk god hjelp hos manuellterapeut. Gratis var det også. Hvis det er en godkjent en. Anonymous poster hash: 2123c...dd9
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #7 Skrevet 20. juni 2016 Men er det ikke bare ulønnet velferdspermisjon far kan ta? Anonymous poster hash: 0b95a...77e Nei, hvis du blir sykemeldt med beskrivelsen "ikke i stand til å ta deg av babyen" får far overta deler av permisjonen. Men da må altså legen spesifisere det. Anonymous poster hash: 6c71f...d30
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2016 #8 Skrevet 20. juni 2016 Etter svangerskap med ille bekkenløsning (typ mye sengeliggende) kom en liten fin tass til verden, som må bysses konstant. Etter 2,5 mnd har jeg nå gått meg på en skikkelig smell m bekkenet. Kjennes helt betent ut, fra hofte og ned til fot. Så vondt at jeg er kvalm. Sikkert skikkelig overbelasta bekkenet. Og da kan jeg jo ikke fortsette slik jeg gjør. Men barnet! Hun sovner ikke i vogn eller bilstol, nesten aldri på puppen, tar ikke smokk. Kun byssing og sitte i sele. Besteforeldre har prøvd å roe henne og få henne til å sove, uten hell. Ikke låsninger, vært og sjekket. Hatt magevondt, men ser ikke ut til å være noe i kosten. Mao, det finnes ingen kjapp løsning på uroen til barnet. Jeg skal til kiropraktor, bekkenet er sikkert låst. Men det hjelper jo ikke om jeg ikke får avlasta bekkenet. Far tar henne nå og da, men vi har to barn til som krever sitt også. Noen som har vært i samme situasjon, som har noen gode råd? Jeg er desperat.... Anonymous poster hash: 0b95a...77e Semper dråper til baby. Fås reseptfritt på apotek. Har nylig hørt om en baby som ikke tålte verken melkeprotein eller soyaprotein. Når disse ble kuttet i mors kosthold ble babyen frisk, etter 6 mnd med uro og gråt. Forsøk annen type behandling på baby. Vet ikke hva du har prøvd, men fotsoneterapi, manuellterapeut, kiropraktor, osteopat. Viktig å gå til noen med ekspertise på babyer. Til deg selv. Jeg hadde låsning i bekkenet. Gikk til kiropraktor. Han låste det opp, men det gikk tilbake, så måtte ha flere behandlinger. Måtte også behandle setemusklene på samme side som låsningen var. De hadde gått helt i stå siden jeg hadde hatt låsning så lenge. Tok vel totalt 4-5 behandlinger. Merker du ikke bedring etter 2 ganger, finn en annen. Få sykemelding i et par uker, så får mannen overta permisjonen. Nav kan være litt vriene på å gi gjennomslag, så det må fremgå tydelig at du ikke er i stand til å ta vare på baby alene. Lykke til! Anonymous poster hash: 41a68...0b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå