Gå til innhold

Hater å vente! (om jobb osv)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg regner med at vi er flere, hehe, men jeg virkelig avskyr ventetiden rundt ting som har stor betydning for livet, for eksempel sensur på eksamen, om man får kjøpt huset man la inn bud på, om man er gravid eller ikke, om man får jobben man har søkt på ...

Nå er det sistnevnte. Jeg har jobbet et sted i tre år i årsvikariater og har nå fått klare signaler om at jeg er innstilt som nr 1 til fast jobb, men at de har ansettelsesstopp fordi de kanskje må ta inn overtallige. Dermed må jeg pent vente på å høre om noen andre utenfra kommer og "snapper opp" jobben jeg kanskje skal få eller ei. Det er rett og slett helt grusomt å gå slik å vente. Dette er verdens beste jobb og arbeidsplass, og jeg vil, vil, vil ha den jobben! Får kanskje svar første halvdel av uken, men slett ikke sikkert. Holder på å gå på veggene *sukke*

Andre som venter på ting i ulidelig spenning nå for tiden?

Og har dere det også slik at dere egentlig ikke helt tør å forestille dere hvordan det vil bli om man får positivt svar fordi dere er redd for å jinxe det? Type, dersom man tenker at man får en telefon om at man får jobben, så får man den garantert ikke bare fordi man tenkte at det skulle ordne seg.

Anonymous poster hash: 3f970...577
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, har sendt mange søknader og venter og venter.. Vil bli innkalt på intervju før sommeren starter så jeg slipper å gå og vente helt til høsten.. Vil ha jobb nå! Det tar så lang tid!!!

Jeg er ikke redd for å jinxe det, men prøver å ikke tenke for mye på det så slipper jeg å bli skuffa...

Anonymous poster hash: 017a9...8d3

Skrevet

Jeg har selvsagt vært spent på de tingene jeg også. Jeg har vel egentlig aldri da planlagt med at det blir som jeg håper, men hatt reserveløsninger på plass og sett det positive i at ting går som de går. Alltid mulig å snu ting til det positive når det gjelder slike ting. (finnes flere jobber, finnes flere hus osv).

For min del handler nå ventetiden om at noen skal finne ut en lur behandling og/eller operasjon så jeg skal få tilbake "livet" mitt igjen. Foreløpig har ingen kastet seg over tematikken, så det kan fort ta ca 20 år...

Innimellom er det masse festlige bivirkninger av den skaden jeg har. For tiden er jeg stup kvalm......OG så er det bare å håpe at det snart går over og at det er lenge til neste gang (men det blir en neste gang)

Anonymous poster hash: c2666...fee
Skrevet

Er det ikke lov som sier at arbeidsgiver må ansette deg fast etter 3 år ? For er ikke lov å ha en midlertidig ansettelse i lengre enn 3 år.

Anonymous poster hash: 6a66c...6cf

Skrevet

Er det ikke lov som sier at arbeidsgiver må ansette deg fast etter 3 år ? For er ikke lov å ha en midlertidig ansettelse i lengre enn 3 år.

Jo, men de kan velge å ikke ansette i det hele tatt også. Problemet nå er at det er overtallige og da har de fortrinnsrett, jeg vet at jeg får jobben dersom det ikke kommer noen utenfra.

HI

Anonymous poster hash: 3f970...577

Skrevet

Vi la inn bud på et hus før helga, og vi får svar i morra, vært en ulidelig treg helg 😂 Jeg har aldri eid noe eget, pluss at vi trenger større plass så er så spent!! Vi vet at de vil godta budet om kommunen som har forkjøpsrett ikke tar det, så nå gjenstår det og se 😊

Anonymous poster hash: 15b58...664

Skrevet

Lykke til til deg foressten 😊

Skrevet

Vi la inn bud på et hus før helga, og vi får svar i morra, vært en ulidelig treg helg 😂 Jeg har aldri eid noe eget, pluss at vi trenger større plass så er så spent!! Vi vet at de vil godta budet om kommunen som har forkjøpsrett ikke tar det, så nå gjenstår det og se 😊

Den følelsen kjenner jeg godt. Vi la også inn bud om fredagen da vi kjøpte hus. Den helgen gikk så seint. Håper det blir lykke til dere etter en treg og nervepirrende helg.

Skrevet

Den følelsen kjenner jeg godt. Vi la også inn bud om fredagen da vi kjøpte hus. Den helgen gikk så seint. Håper det blir lykke til dere etter en treg og nervepirrende helg.

Takk for det, håper jeg også 😊 Her vi bor nå så er det ikke engang plass til å sette opp sprinkelsengen til minstemann som snart vokser ut av vugga, så håper håper håper 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...