Anonym bruker Skrevet 19. juni 2016 #1 Skrevet 19. juni 2016 Når barna skulle legges i går kommer den vanlige kommentaren: legger du dem så står jeg opp med dem i morgen? Siden jeg jobber mest på formiddsgstid og han mest kveld er det som oftest sånn fordelingen uansett, men da står jeg opp før de våkner. Saken er den at mannen bruker så vanvittig lang tid på å stå opp! Nå har vi hatt minsta hoppende rundt i senga i en og en halv time! Mannen har godt sovehjerte så han sover like godt og av samme grunn er det meg barna kravler på i senga. Med gjevne mellomrom snakker jeg til mannen om han ikke skal stå opp snart, men han blir søren meg sur! Om han ikke skal få fem minutter på seg?! Han mener jeg stresser, det plager da ingen, vi har ingenting å rekke, jeg kan da bare sove jeg også osv. Det han ikke tenker over er at når jeg blir vekket kl 7 og ikke får sove igjen før kl 9 så får jeg for det første aldri sammenhengende søvn. Før det andre kunne jeg ha brukt de to timene på å sove og stått opp kl 9 istedenfor 11 f.eks. Får ofte en liten inn på rommet når de syns jeg har sovet nok også. Har prøvd å legge meg på gjesterommet også, men de kommer bare tassende inn når de ikke får respons av pappa. Han mener jo også at jeg ikke skal gi dem noe oppmerksomhet om morgenen, men det er jo ikke midt på natta, det er helt lov å stå opp kl 7! Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget annet enn at det døyver lysten til å fysisk sette beina i møkkamannen og sparke han ut av senga der han ligger og snorker😉 Anonymous poster hash: 2414b...901
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2016 #2 Skrevet 19. juni 2016 Kjent problem.. Nå er barna, 13,8 og 5, så det går bedre, rett og slett fordi de klarer seg mer selv. Mannen har ikke endret seg. Han har lovet meg å sove lenge på lørdag de siste 3 mnd. Nå er det ferie, så jeg har ikke samme behovet. Anonymous poster hash: ef0d7...6d2
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2016 #3 Skrevet 19. juni 2016 Huff hadde blitt irritert på han .. Men han skjønner deg nok ikke siden han har så godt sovehjerte å barna ikke kravler på han Spark han ut av senga Anonymous poster hash: 4ccbd...490
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2016 #4 Skrevet 19. juni 2016 Huff hadde blitt irritert på han .. Men han skjønner deg nok ikke siden han har så godt sovehjerte å barna ikke kravler på han Spark han ut av senga Anonymous poster hash: 4ccbd...490 Jeg bruker forresten å få barna til å vekke han, fordi da blir han ikke sint de hopper å tuller på han , å gjemmer seg under dyna osv Anonymous poster hash: 4ccbd...490
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2016 #5 Skrevet 19. juni 2016 Jeg bruker forresten å få barna til å vekke han, fordi da blir han ikke sint de hopper å tuller på han , å gjemmer seg under dyna osv Anonymous poster hash: 4ccbd...490 Tro meg, jeg har prøvd, de nekter. De vil ikke gå inn og vekke han om han sover til langt på dag engang. Har slitt en del med en rygg som verker om natta og ek treåring med mye mareritt(bare mamma som hjelper da), men han klarer ikke å skjønne at jeg da ikke får nok søvn og det blir enda verre av at han driver på sånn. Kunne jo lagt meg grytidlig, men trenger litt kveld uten barnq også. Hi Anonymous poster hash: 2414b...901
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2016 #6 Skrevet 19. juni 2016 Tro meg, jeg har prøvd, de nekter. De vil ikke gå inn og vekke han om han sover til langt på dag engang. Har slitt en del med en rygg som verker om natta og ek treåring med mye mareritt(bare mamma som hjelper da), men han klarer ikke å skjønne at jeg da ikke får nok søvn og det blir enda verre av at han driver på sånn. Kunne jo lagt meg grytidlig, men trenger litt kveld uten barnq også. Hi Anonymous poster hash: 2414b...901 Hmm.. Dumt at ikke skjønner det .. Du trenger jo søvn du også!! Skjønner godt også at du trenger fred på kvelden ut av barn! Nei, du får bare snakke mannen til vett:) vi har fast hver helg at han står opp på lørdager å jeg står opp på søndager Anonymous poster hash: 4ccbd...490
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2016 #7 Skrevet 19. juni 2016 Kjent problemstilling! Det eneste som hjalp her i huset var at jeg tok det opp med mannen på dagtid og forklarte at jeg ikke hadde fått sovet ordentlig ut på månedsvis pga dette. Vi kranglet ikke, jeg bare forklarte det rolig og sa at jeg ble sliten og frustrert pga det. Han tok mer hensyn etter det. Så får vi se om det varer lenge eller om jeg må komme med en ny påminnelse. Anonymous poster hash: 358a2...078
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2016 #8 Skrevet 19. juni 2016 Hmm.. Dumt at ikke skjønner det .. Du trenger jo søvn du også!! Skjønner godt også at du trenger fred på kvelden ut av barn! Nei, du får bare snakke mannen til vett:) vi har fast hver helg at han står opp på lørdager å jeg står opp på søndager Anonymous poster hash: 4ccbd...490 Skulle ønske vi kunne hatt det sånn her også, men begge jobber helg, så da går det ikke. Han får forresten alltid sove til han blir vekket av barna. Det vil si at han får som ostest sove tim tidligst halv åtte, da har jeg alt vært en halvtime på jobb. Men nå sto han endelig opp, så da får jeg prøve å sove igjen Anonymous poster hash: 2414b...901
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2016 #9 Skrevet 19. juni 2016 KJENNER MEG IGJEN. Åh fy flate, all sympati. Jeg har egentlig en super mann men når han er trøtt er det bare møkkamann å få. Nå har jeg begynt å reise bort for å få sove. Jepp, det er så ille. Drar etter barna har lagt seg på lørdag og sjekker inn på hotell. Bestiller meg god mat og leser en bok, drar kanskje på kino og møter venninner. Og på søndag våkner jeg alene og uthvilt, spiser en bedre frokost og nyter stillheten litt før jeg drar hjem. Prøvde å forklare at hvis han hjalp til litt mer i hverdagen kunne vi ha dratt sammen og hatt en date, men at jeg blir så sliten av han at jeg trives best når han ikke er tilstede. ...innser nå at vi kanskje har det hakket verre enn jeg trodde. Anonymous poster hash: 439f6...d9b
Pobie Skrevet 19. juni 2016 #10 Skrevet 19. juni 2016 Snu det, slik at mannen legger dem så står du opp med dem isteden? Det er faktisk vanskelig å kjempe mot kroppens naturlige døgnrytme, så hvis du mener at 7 ikke er tidlig å stå opp og mannen gjør det, er det mest logisk at du tar dem om morgenen.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2016 #11 Skrevet 19. juni 2016 Snu det, slik at mannen legger dem så står du opp med dem isteden? Det er faktisk vanskelig å kjempe mot kroppens naturlige døgnrytme, så hvis du mener at 7 ikke er tidlig å stå opp og mannen gjør det, er det mest logisk at du tar dem om morgenen. Herregud det er bare her på DIB late mannfolk blir forsvart og unnskyldt til det ekstreme! Anonymous poster hash: b6837...a07
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2016 #12 Skrevet 19. juni 2016 Hadde faktisk svart "nei, du får legge dem, for det der om at du skal stå opp er bare jug hver eneste gang!" Anonymous poster hash: 35a0e...0ed
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2016 #13 Skrevet 19. juni 2016 1. Mannen din legger barna, du står opp med dem. Eller 2. Du sover på gjesterommet, og låser døren. Anonymous poster hash: b4900...15b
*Miss Marple* Skrevet 19. juni 2016 #14 Skrevet 19. juni 2016 Snu det, slik at mannen legger dem så står du opp med dem isteden? Det er faktisk vanskelig å kjempe mot kroppens naturlige døgnrytme, så hvis du mener at 7 ikke er tidlig å stå opp og mannen gjør det, er det mest logisk at du tar dem om morgenen. Hun sier jo ikke at hun syns det er Ok stå opp kl 7, hun vil tvert imot sove lengre selv, men hun innser at kl 7 er helt vanlig for unger å være klar for dagen. Stor forskjell.
sug lut Skrevet 19. juni 2016 #15 Skrevet 19. juni 2016 Din mann er en egoist. Og så synes jeg det er utrolig rart at man forhandler seg bort fra å legge (eller for den saks skyld stå opp med) sine egne barn.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2016 #16 Skrevet 19. juni 2016 Jeg er alene, så kan ikke gi noen gode råd ang mannen. Men for å få "sove" litt lenger på morgenen i helgene pleier jeg å ha ipaden på lur, så får lille velge noe å se på. Pleier å gå ca en time så står vi opp og lager frokost etc. Kanskje noe sånt kunne hjulpet som en midlertidig løsning slik at barna i det minste roer seg i sengen? Anonymous poster hash: f0d95...08e
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2016 #17 Skrevet 19. juni 2016 Dette var én av mange grunner til at jeg tok ut skilsmisse. Er rett og slett repektløst av drittgubben. Blir ennå forbanna når jeg tenker på det. Anonymous poster hash: 186d7...2fe
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2016 #18 Skrevet 19. juni 2016 Kjent sak dette. Min mann,nå eksmann (ikke kun pga dette) ville så gjerne vi skulle bytte på å stå opp i helgene. Yeah right... han sto aldri opp først, hverken med vårt barn eller sitt eget barn.. veldig stas da hans barn også vekket meg med nyfødt barn da barnet i en alder av 8 år (fremdeles) ikke hadde lært hvordan TVen skulle skrus på. Mye greier med denne "mannen", han var i grunnen det største barnet selv.. Anonymous poster hash: 61eae...d97
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2016 #19 Skrevet 19. juni 2016 Dette var én av mange grunner til at jeg tok ut skilsmisse. Er rett og slett repektløst av drittgubben. Blir ennå forbanna når jeg tenker på det. Anonymous poster hash: 186d7...2fe Samme her også. En møkkamann som overhodet ikke tenkte på andre enn seg selv. Utrolig deilig å tenke på at han ikke har noe valg når barna er på samvær, jeg håper de vekker han ekstra tidlig. Anonymous poster hash: 3b9ee...25f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå