Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #1 Skrevet 18. juni 2016 Hvordan fordeler du og partner husarbeidet? Hos oss er det slik: Jeg: - Alt renhold på begge bad. - Støvtørking. - Rydde opp etter middag, fylle oppvaskmaskinen, ta oppvasken. - Rydde ut av oppvaskmaskinen. - Alt av klesvask. - Alt av økonomi. Samboeren: - Handle inn og lage mat. - Støvsuge. - Vaske gulv. - Alt med begge bilene. - Alt med hagen. Anonymous poster hash: d2817...1af
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #2 Skrevet 18. juni 2016 Begge: Vaske klær Rydde kjøkken/oppvaskmaskin Han: Handle Lage middag Jeg: ? Vaskedama: Vaske huset. Anonymous poster hash: eb36a...fd1
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #3 Skrevet 18. juni 2016 Han tjener pengene, jeg holder huset i orden. Han tar vedlikehold, hagearbeid og bilene da, jeg styrer bare inne Anonymous poster hash: 6dd7e...edb
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #4 Skrevet 18. juni 2016 Jeg: Støvsuger og vasker gulv Tørker støv Handler og lager middag Rydder!!! Vasker og legger sammen klær Han: Vasker bil Klipper gress Rydder av bordet etter middag Han hvis jeg spesifikt spør: Støvsuger og vasket gulv Legger sammen klær Handler og lager middag Ikke husarbeid, men må til: Ordner hver vårt barn på kvelden, jeg leser og legger begge. Han tar alle tre ungene på morgendagen og leverer i Bhg. Jeg henter. Anonymous poster hash: 5befd...1a9
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #5 Skrevet 18. juni 2016 Har ingen bestemt fordeling, ting blir bare gjort fortløpende. trodde det var normalt..? Forresten... Jeg styrer alt det økonomiske, og han tar seg av bilen. Det er det eneste klare fordelingen vi har. Anonymous poster hash: 17941...b50
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #6 Skrevet 18. juni 2016 Han vasker klær og jeg tar meg av kjøkkenet, Dvs oppvasken, middagen og innhandling Vaskedamen vasker huset. Ellers tar vi litt hist og post. Jeg ordner med regninger. Han tjener mest penger og jobber mest. Jeg tror han aldri har vasket bilen. Det har jeg gjort. Anonymous poster hash: ff784...697
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #7 Skrevet 18. juni 2016 Jeg: alt Han: ingenting, utenom bilene Storhandler matvarer sammen en gang i uka. Jeg er hjemmeværende med minste barnet og jobber i tillegg en kveld i uka. Prøver å få han til å dele litt på husarbeidet i helga, men det blir aldri gjort fra hans side. Anonymous poster hash: f892f...d51
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #8 Skrevet 18. juni 2016 Begge: Henge opp klær, rydde, skifte på senga, lage mat, handle, ta ut søppel og stelle i hagen. Jeg: Vaske/støvsuge, tørke støv, vaske klær og bake. Vi gjør ofte ting sammen. Ellers er han flink til å se hva som trenger å gjøres. Anonymous poster hash: 26581...e91
Violeta Skrevet 18. juni 2016 #9 Skrevet 18. juni 2016 Før: jeg alt inne, han alt ute Nå: jeg alt ute og inne Mest fornøyd med dagens ordning Irritasjonsmomentet er borte
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #10 Skrevet 18. juni 2016 Jeg vasker klær han henger opp. Han støvsuger jeg vasker. Resten tar jeg Anonymous poster hash: d6992...fca
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2016 #11 Skrevet 19. juni 2016 Vi gjør det meste sammen, eller ulike ting samtidig. Jeg lager middag mens han f.eks. tar ut av oppvaskmaskinen. Vi har ingen klar arbeidsfordeling, men har som hovedregel at vi gjør oss ferdig med det som skal gjøres sammen. Den ene står ikke og vasker bad eller rydder kjøkken mens den andre ligger på sofaen. Er fornøyd med vår fordeling. Anonymous poster hash: dc58f...59b
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2016 #12 Skrevet 19. juni 2016 Hvordan fordeler du og partner husarbeidet? Hos oss er det slik: Jeg: - Alt renhold på begge bad. - Støvtørking. - Rydde opp etter middag, fylle oppvaskmaskinen, ta oppvasken. - Rydde ut av oppvaskmaskinen. - Alt av klesvask. - Alt av økonomi. Samboeren: - Handle inn og lage mat. - Støvsuge. - Vaske gulv. - Alt med begge bilene. - Alt med hagen. Anonymous poster hash: d2817...1af Jeg: Alt av husvask Mer eller mindre alt av klesvask Rydder (får alltid kjeft for å ha rydda bort noe) Klipper plen Ordner med uteklærne til barna Sørger for at barnas tøy er stort nok og kaster slitt tøy, samt følger med på når utetøy må byttes ut Begge: Lager middag Rydder kjøkken Vasker bil Han Griller Lager matpakke til ungene Setter på kaffe om morgenen Anonymous poster hash: 4bda7...8e0
MammantilNurket Skrevet 19. juni 2016 #13 Skrevet 19. juni 2016 Jeg: Har kontroll på klesvask Planlegger og lager middag Henter Herr Sønn i bhg Holder orden på hva som må handles inn Gulvvask, støvtørring og vask av bad Lager matpakke og finner frem klær til Herr Sønn for neste dag. Kjæresten: Alt av snømåking og hagearbeid Maling og vedlikehold inne/ute Gjøre i stand og levere Herr Sønn i barnehagen Det meste av innkjøp Betaler regninger Støvsuge Kontroll på Herr Sønns barnehageklær, bleiebeholdning i barnehagen. Begge: Stell av katt Rydding Rydde etter måltider Henge opp klær Skifter på sengene
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2016 #14 Skrevet 19. juni 2016 Jeg: Husarbeid Barna Min mann: Uteområdet Bilene Økonomien Hender han støvsuger og tar ut av oppvaskmaskinen,men det har de største barna begynt med for å få ukelønn,så han slipper unna det nå...... Anonymous poster hash: 45917...ff6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå