Gå til innhold

Skolesekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en diskusjon i hjemmet om det er vanlig eller ikke å bytte skolesekk etter første klasse.

Når de startet fikk de Orange sekk fra fylkeskommunen, jeg mener at de er for førsteklassingene for at de skal skille seg ut på skoleveien og at nå som gutten begynner i 2. Klasse blir denne sekken barnslig, mamman mener at sekken et hel og at den skal brukes til den er ødelagt.

Hva gjør dere andre?

Anonymous poster hash: f35be...e4e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner dere noen fra klassen som det går an å spørre? Ellers tenker jeg ny sekk ja, selv om det kanskje ikke er nødvendig.

Anonymous poster hash: 5874e...d95

Skrevet

Har spurt 2 stykker, ene sier de ikke skal bytte andre sier de skal bytte så vi ser jo at begge deler blir gjort, så vi blir liksom ikke enige....

Hi

Skrevet

Her får vi ikke den oransje sekken så vi kjøper sekk til 1.klasse, bytter til 4.klasse og når de begynner på ungdomsskolen.

Søsteren min derimot bor et sted der de får den oransje sekken, og de kaller det førsteklassesekk og kjøper ny til 2.klasse. Har forstått det på henne som at alle kjøper ny til 2.klasse...

Anonymous poster hash: 1dee3...871
Skrevet

Kjøpte ny sekk i 1. Klasse jeg, for her fikk vi ingen sekk. Også siste skoledag tok hans far han med hjem og hadde sekken liggende hos han hele sommerferien med en rotten melk som hadde eksplodert. Så uken før han skulle starte i 2. Klasse fikk jeg sekken tilbake og da oppdaget jeg dette, så måtte kjøpe en ny en.. :/

Anonymous poster hash: 076cc...d25

Skrevet

De oransje er definisjonen på førsteklasse, så hadde kjøpt ny til 2 ja.

Her får de ikke den sekken, så barna (våre ihvertfall) bruker den samme sekken i 1,2,3 før de får ny til 4 trinn.

Skrevet

Her har vi de oransje sekkene og vi kjøper ny nå til 2. Klasse. Den oransje er også ganske stygg etter dette året, så uansett greit med ny.

Anonymous poster hash: b5d64...d82

Skrevet

Har oransj sekk og vi har blitt anbefalt av skolen å bruke den i andre også

Anonymous poster hash: e9863...134

Skrevet

Om du googler finner du at statens veivesen ønsker at den skal brukes ut tredje klasse og at de er temmelig fortvilet over at noe de bruker så mye penger på blir skviset ut allerede i andre klasse pga kjøpepress

Anonymous poster hash: 1dee3...871

Skrevet

Forskjellige svar her også ser vi så vi blir ikke klokere😂 vi får nokk bare trekke lapp eller la ungen bestemme. Har Googlet men finner ingenting om emnet.

Hi

Skrevet

Her er det vanlig å bytte sekk i andre klasse. Ei mor nekta ungen å kjøpe ny og ungen ble dessverre mobbet fordi hun hadde 1.klassesekk 😞 Synd at det skal være sånn. Men når det er sagt spiser guttungen her så mye mat at hvis han skulke brukt oransjesekken i andre og tredje måtte han hatt egen sekk til matboksen 😜

Anonymous poster hash: f8af8...407

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...