Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #1 Skrevet 18. juni 2016 Hvor stort er arret deres etter keisersnitt, og hvor lenge siden er det du har tatt keisersnitt? Er det noe man har hele livet, eller forsvinner arret etterhvert? Isåfall, hvor lang tid tar det Anonymous poster hash: b7512...b1c
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #2 Skrevet 18. juni 2016 Har tynn, lys strek. Vises lite, 5 år siden Anonymous poster hash: 2ce0d...9de
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #3 Skrevet 18. juni 2016 Min mamma har et keisernitt og arret er nærmest usynlig. Studerer du veldig godt er det en tynn strek der med litt avvikende hudfarge. Jeg har et keisersnitt og en operasjon til i magen hvor de åpnet opp i arret så samme såret har vært stiftet to ganger. Jeg har en liten pølse med hud etter svangerskapene og dermed litt heng over arret, så den irriterte rødfargen er der enda. 7 år siden keisersnittet og 1 år siden den andre mageoperasjonen. Siden arret mitt blir rødt og irritert av henget vil det nok aldri forsvinne helt. Anonymous poster hash: 12185...b52
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #4 Skrevet 18. juni 2016 Jeg har et tydelig arr etter 8 år. Det er også en liten ks-pølse hengende over (jeg er normalvektig og godt trent). Nå var det slik at de måtte snitte meg opp to ganger, så det kan være at doble sting gjør litt forskjell... Anonymous poster hash: 00277...3a8
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #5 Skrevet 18. juni 2016 Jeg har et tydelig arr etter 8 år. Det er også en liten ks-pølse hengende over (jeg er normalvektig og godt trent). Nå var det slik at de måtte snitte meg opp to ganger, så det kan være at doble sting gjør litt forskjell... Anonymous poster hash: 00277...3a8 Det samme skjedde med meg. Jeg ble også gravid igjen etter 1,5 år og det har nok gjort sitt. Syns magen er mye større enn før i forhold til resten og har forstått at slike fett-depot ikke går bort uten operasjon. Anonymous poster hash: fa429...18e
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #6 Skrevet 18. juni 2016 Hastesnitt med første, det var så bleknet at legen slet med å se det når ks nr to ble gjort 4 år senere. Var nøye med å tape med første, det har jeg ikke gjort med andre. Bryr meg ikke men tror uansett ikke det blir visende særlig mye. Skar i samme snittet med nr to. Baby er nå 4 mnd, og jeg er lett rød i sårkanten. Anonymous poster hash: b1a47...6e7
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #7 Skrevet 18. juni 2016 Det er individuelt hvor store arr man danner. Noen får bare en tynn, knapt synlig strek etter arret, andre kan få brede og godt synlige arr. Det har med delvis med genetikk å gjøre, delvis med hvordan sårene blir sydd og delvis med om man får infeksjon i arret eller ikke. Kan lese litt om det her. http://www.plastikkirurgi.no/rekonstruksjon/arr Ellers er faktisk akupunktur genialt for å få mykere og slettere arr. Jeg danner store og brede og gjerne tykke (opphevede) arr, men om jeg får behandlet arrene med akupunktur, så blir de mye finere! Da legger de seg helt flatt i huden og selv om de fremdeles er like brede så blir de likevel knapt synlige. Jo tettere på operasjonen, jo bedre resultat (såret må være tørt før man begynner), men jeg har også brukt det på et gammelt arr som ble mye mykere etter bare tre behandlinger med akupunktur. Anonymous poster hash: f309b...b5a
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #8 Skrevet 18. juni 2016 2 år siden mitt ks. Arret sitter rett over der kjønnshårene starter og er nesten ikke synlig. Strekker jeg på huden ser man det. Jeg ble sydd i underhuden, så fjernet ikke sting eller stifter. Anonymous poster hash: d26d1...1e2
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #9 Skrevet 18. juni 2016 Må se veldig godt etter for å se det. Men er over 17 år siden, da.... Anonymous poster hash: e0e21...a6f
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #10 Skrevet 18. juni 2016 Har tynn, lys strek. Vises lite, 5 år siden Anonymous poster hash: 2ce0d...9de Samme her. Har litt hevelse i huden akkurat som på et lite området på den ene siden. Buler litt ut, men selve arret viser nesten ikke Anonymous poster hash: 28428...dd1
Gjest Darwinia:-) Skrevet 18. juni 2016 #11 Skrevet 18. juni 2016 Tynn strek som knapt er synlig. 6 år siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå