Gå til innhold

Filmen om babysvømming på VG TV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greier ikke linke, men viser en mor som ikke rører en finger når den lille babyen velter ut i vannet, for hun skal lære seg å overleve i vannet!??? Hun har mistet en sønn i drukning og var sikker på at han hadde overlevd om han hadde tatt kurset, som jeg synes er mishandling! Kanskje han hadde overlevd om foreldrene hadde passet på ham?? Wtf! Man gjør da ikke sånt med babyer!! De skal da ikke være alene ved vann??!!!

Anonymous poster hash: a975f...821

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da ikke mishandling å lære dem å unngå drukning hvis de faller i vannet. Klart man aller helst skal passe på til enhver tid i nærheten av vann, men uhell kan skje og hvis man har eget basseng eller bor nær vann, MÅ barnet vite hvordan det kan overleve i vann.

Skrevet

Det er da ikke mishandling å lære dem å unngå drukning hvis de faller i vannet. Klart man aller helst skal passe på til enhver tid i nærheten av vann, men uhell kan skje og hvis man har eget basseng eller bor nær vann, MÅ barnet vite hvordan det kan overleve i vann.

Så du mener babyer og små barn skal tusle rundt alene? De gjør jo ikke det der det ikke er vann engang! De kan jo lære å svømme når de er store nok til å være alene rundt omkring, eller læres å være i vann uten å måtte ha dødsangst hele tiden fordi de tror de faller i vannet og er overlatt til seg selv. Jeez! Sykt!!!!!!!

Skrevet

Greier ikke linke, men viser en mor som ikke rører en finger når den lille babyen velter ut i vannet, for hun skal lære seg å overleve i vannet!??? Hun har mistet en sønn i drukning og var sikker på at han hadde overlevd om han hadde tatt kurset, som jeg synes er mishandling! Kanskje han hadde overlevd om foreldrene hadde passet på ham?? Wtf! Man gjør da ikke sånt med babyer!! De skal da ikke være alene ved vann??!!! Anonymous poster hash: a975f...821

jeg har ikke sett filmen, men tviler på at VG viser en dokumentar om barnemishandling på et svømmekurs??

Anonymous poster hash: 3a00e...869

Skrevet

jeg har ikke sett filmen, men tviler på at VG viser en dokumentar om barnemishandling på et svømmekurs??Anonymous poster hash: 3a00e...869

Nettopp derfor den ligger der, svært kontroversiell metode å "lære barn å overleve". Makan til latskap hos foreldre. Hva med å ta seg av barna?

Skrevet

Så du mener babyer og små barn skal tusle rundt alene? De gjør jo ikke det der det ikke er vann engang! De kan jo lære å svømme når de er store nok til å være alene rundt omkring, eller læres å være i vann uten å måtte ha dødsangst hele tiden fordi de tror de faller i vannet og er overlatt til seg selv. Jeez! Sykt!!!!!!!

Var det det jeg sa? Jeg sa at det kan skje uhell der foreldrene ikke nistirrer på barna sine hvert eneste sekund hver eneste dag. Filmen er fra Australia, hvor veldig mange har eget basseng i hagen. Hvis en smårolling går ut i hagen og faller i bassenget, vil man helst at h*n skal kunne holde seg i live et minutt eller to til foreldrene skjønner hva som har skjedd.

Skrevet

Begge gangene vi har vært på babysvømming, har de øvd på hvordan baby skal rulle/skli ut fra kanten og ned i vannet, snu seg rundt og kunne ta tak i kanten når de kommer opp. 

Dette øver de videre på på småbarnskursene også. 

Vi sto selvsagt der, og hjalp til slik at det ikke var noen fare - men det er vel noe sånt de tenker på ? Har ikke sett videoen da. 

Anonymous poster hash: fb21c...ff3
Skrevet

Var det det jeg sa? Jeg sa at det kan skje uhell der foreldrene ikke nistirrer på barna sine hvert eneste sekund hver eneste dag. Filmen er fra Australia, hvor veldig mange har eget basseng i hagen. Hvis en smårolling går ut i hagen og faller i bassenget, vil man helst at h*n skal kunne holde seg i live et minutt eller to til foreldrene skjønner hva som har skjedd.

Da har man gjerde rundt bassenget eller port ut til bassenget. Er ikke verre enn det. Man MÅ ikke mishandle barna for å holde de i live??? Ser ikke ut som babyen har det noe fint og moren bare sitter der. Hvilepute! Neste gang hun mister barn til drukning lærer hun kanskje??

Skrevet

Skal vi lære babyer å overleve fall ned trappa ved å dytte dem utfor også? Eller passe på at de ikke kommer til trappa?

Skrevet

Men denne moren på VG har en gang mistet et barn Pga drukning, også sitter dere å snakker sånn om henne? Så respektløst..

Skrevet

Men denne moren på VG har en gang mistet et barn Pga drukning, også sitter dere å snakker sånn om henne? Så respektløst..Anonymous poster hash: 3a00e...869

Hun er jo respektløs ovenfor sitt barn!! Gjør dette mot henne fordi hun nok en gang ikke gidder sørge for at barnet kommer til bassenget når hun ikke passer på??? Lærer det heller å måtte greie seg selv? Til hun finner det for godt å kikke etter barnet?

Skrevet

Den babyen og mora har vært på kurs. Det er ikke første gang babyen gjør dette

Anonymous poster hash: 7eacb...fbf

Skrevet

Har ikke sett videoen, men babyer er jo mye flinkere til å lære å klare seg under vann enn større barn/voksne er. Det kan ikke sammenlignes med å dytte noen ned trappa, men feks å la barna klatre i trærne.

Når det er sagt har jeg ikke gjort dette med mine babyer, men da poden ville kaste armringene da han var 4 år, fikk han lov til det. Og det gikk utmerket.

Anonymous poster hash: 89a8d...2a2

Skrevet

Hun er jo respektløs ovenfor sitt barn!! Gjør dette mot henne fordi hun nok en gang ikke gidder sørge for at barnet kommer til bassenget når hun ikke passer på??? Lærer det heller å måtte greie seg selv? Til hun finner det for godt å kikke etter barnet?Anonymous poster hash: a975f...821

det er jo bare din påstand og spekulasjoner at barnet hennes druknet fordi hun ikke gadd å følge med. Så slemt

Skrevet

Den babyen og mora har vært på kurs. Det er ikke første gang babyen gjør detteAnonymous poster hash: 7eacb...fbf

Og DET gjør det bedre? At ungen stadig utsettes for dette? Er jo det som er hårreisende!! At hun ikke heller bruker litt tid på å sikre bassenget og passe på ungen.

Skrevet

Hun er jo respektløs ovenfor sitt barn!! Gjør dette mot henne fordi hun nok en gang ikke gidder sørge for at barnet kommer til bassenget når hun ikke passer på??? Lærer det heller å måtte greie seg selv? Til hun finner det for godt å kikke etter barnet?

Tror ho gjør det som føre var..altså hadde gutten hennes kunnet dette så hadde han vært i live nå. Moren er nok ekstra ekstra forsiktig med babyen sin nå. I denne sammenhengen viser hun journalisten hva babyen har lært på kurset. Tviler sterkt på at ho lar babyen speinge vilt rundt uten å holde et øye med ho.

Skrevet

det er jo bare din påstand og spekulasjoner at barnet hennes druknet fordi hun ikke gadd å følge med. Så slemt Anonymous poster hash: 3a00e...869

Er jo ikke ulogisk å tenke det da om hun regner med denne ungen også vil havne i vannet. Og det gjør hun tydeligvis. Noen lærer bare ikke.

Skrevet

Og DET gjør det bedre? At ungen stadig utsettes for dette? Er jo det som er hårreisende!! At hun ikke heller bruker litt tid på å sikre bassenget og passe på ungen.

Vet du, jeg tviler sterkt på at ho etter å ha mistet et barn pga drukning, lar være å sikre bassenget sitt altså. Ho er nok ekstremt forsiktig, og d3t er nok det som er grunnen til at ho har gått på kurs med babyen sin.

Jeg kan godt skjønne hvorfor ho gjør det.. men det betyr ikke at jeg hadde gjort det med mine små.

Skrevet

Er jo ikke ulogisk å tenke det da om hun regner med denne ungen også vil havne i vannet. Og det gjør hun tydeligvis. Noen lærer bare ikke.

Herlighet......

Skrevet

mye hysteri ute og går. går helt fint

Anonymous poster hash: e0148...30f
Skrevet

Norges livredderforbund skriver at dette må man absolutt ikke gjøre med en baby. Synes det var fælt å se, stakkars babyer som må gjennom dette 5 dager i uka i x antall uker! Uff!

Skrevet

Er jo ikke ulogisk å tenke det da om hun regner med denne ungen også vil havne i vannet. Og det gjør hun tydeligvis. Noen lærer bare ikke. Anonymous poster hash: a975f...821

er du helt tett, eller bare later du som?

Skrevet

er du helt tett, eller bare later du som?Anonymous poster hash: 3a00e...869

Vanntett?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...