Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #1 Skrevet 18. juni 2016 Jeg er å utkikk etter ny jobb og har vært det lenge, snart ett år. Jeg trives ikke på min nåværende arbeidsplass, ingen utfordringer, dårlig arbeidsmiljø, lengter etter helger fra mandagen, men "overlever" likevel dagene. Det er vanskelig å få ny jobb i dette området i min bransje. Søker på det som er relevant for meg, har vært på et par intervjuer tidligere. Nå har vi lyst til å gå for Nr 2. Det kan ta tid og det kan gå fort. Vi er 35 og 36, så føler vi ikke kan vente for lenge. Barnet vårt skal begynne på skolen til høsten. Hva om jeg skulle få tilbud om ny jobb tidlig i et svangerskap? Eller under prøvingen? Skal vi da slutte å prøve? Må jeg takke nei til er tilbud dersom jeg er gravid? Jeg vet jeg ikke trenger det, men samvittigheten sier noe annet. Hva ville dere gjort? Anonymous poster hash: d8527...48d
Kira Skrevet 18. juni 2016 #2 Skrevet 18. juni 2016 Jeg ville søkt jobber samtidig som jeg forsøkte å bli gravid. Selv om du ikke trives så godt i nåværende jobb har du den sikkerheten hvis du skulle blitt gravid med en gang. Det er heller ikke alle arbeidsgivere som synes et svangerskap og en permisjon er krise. Jeg har ansatt en dame som var 6 mnd på vei. Vi kunne ikke gå glipp av hennes erfaring og kompetanse. Fikk også selv ny jobb da jeg var gravid i ca 3. mnd med sistemann. Hun jeg skrev kontrakt med sa at et år med permisjon er ingenting i den store sammenhengen. Men jeg ville nok ikke informert på intervju at jeg forsøker å bli gravid. Går du på intervju som gravid derimot ville jeg personlig informert om det. Løgn er ingen god start på et arbeidsforhold.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #3 Skrevet 18. juni 2016 - Dersom du får tilbud om en ny jobb tidlig i et svangerskap, takk ja. Dersom det er før du ville fortalt det til andre, sier du ingenting til arbeidsgiver. Hvis du fortsatt er i oppsigelsestiden din når du har passet det punktet der du nå ønsker å informere bredt (m.a.o. fortsatt jobber for nåværende arbeidsgiver), ville jeg ringt og fortalt det, slik at ny arbeidsgiver får mest mulig tid til å finne vikar for deg. - Hvis du får tilbud om en ny jobb under prøvingen, fortsett å prøve. Ikke si noe på ny arbeidsplass. Dette har de ikke noe med og det kan ta lang tid før de trenger å ta stilling til at du trenger vikar. Det er viktig at norske kvinner fortsetter å føde barn. Du trives ikke på nåværende arbeidsplass, så du trenger og fortjener en ny jobb. Dersom ny arbeidsgiver behandler deg bra og du trives så kan du heller yte litt ekstra og bli litt lengre, f.eks. Det *er* kjipt for din nye leder å finne vikar for deg, spesielt dersom du går ut i permisjon omtrent med en gang du begynner, men i det store bildet så er dette mye viktigere for deg enn for arbeidsgiver. Du er én person, og ditt liv er selvfølgelig kjempeviktig for deg. Din arbeidsgiver ansetter antakeligvis mange, og svangerskap er en av tingene som arbeidsgivere må takle. Tenk på deg selv, men gjør alt ryddig og informer så tidlig så kan. Anonymous poster hash: 6fbcb...a84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå