Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #1 Skrevet 17. juni 2016 Er på ferie i varmere strøk, og gutten på snart 4 år har fått skikkelig spysyke. Begynte da han våknet i morges og sa han var vond i magen. Har kun spist noen biter av et knekkebrød + et par chips, og dette har kommet opp igjen med en gang. Bare han får i seg en liten slurk med væske, spyr han med en gang. Når magen er tom, har formen vært ok. Han klager på magen og sutrer, men har klart å leke litt. Nå har han gått I hele dag uten væske og mat, så nå har han begynt å bli veldig slapp, orker ikke å hente leker og ting selv om han har lyst. Nå sovnet han nettopp i fanget mitt også. Hva gjør jeg? Er det fare for dehydrering på dette halve døgnet? Han har ikke feber. Har prøvd å gi med teskje også, men innen 15 min er det ute igjen. Har prøvd farris og eplemost, vann, cola.. is vil han ikke ha.. ikke annen mat heller for han vil ikke spy. Dette er så mye lettere i Norge, da man bare kan ta en telefon til legevakten og forhøre seg. Man drar jo vanligvis ikke til lege med omgangssyke, men nå er jeg litt redd dehydrering... blir barn dehydrerte så fort at jeg burde kontakte lege? Anonymous poster hash: 162ef...204
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #2 Skrevet 17. juni 2016 Få en lege til å komme av flere grunner. - Man blir mye fortere dehydrert i varmere strøk. - Greit å ta en prøve for å utelukke matforgiftning - Få legeerklæring. Varer dette en stund kan dere få igjen mye på reiseforsikring. Hvis dere f.eks er to voksne og et barn og dette varer store deler av en uke kan dere få igjen for en hel uke hvis dere er heldige. Anonymous poster hash: f1f82...69f
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #3 Skrevet 17. juni 2016 Jeg ville kontaktet lege, man blir fortere dehydrert i varmen. Anonymous poster hash: 80913...b4f
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2016 #4 Skrevet 17. juni 2016 Ring reiseselskapet. De fikser for dere. Anonymous poster hash: cd980...66b
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2016 #5 Skrevet 18. juni 2016 Fortsett å gi han drikke med skje. Om han klarer å holde det nede i 15 minutter så nyttiggjør han seg av det. Når magen er tom så tar de opp væske fort. Her gir vi skje eller 5 ml sprøyte med drikke når de er slik. Sprøyta gir deg bedre oversikt. Skriv opp klokkeslett du gir og når det kommer opp igjen. Vi gir 5 ml hvert tiende minutt. Siden du er usikker så ville jeg vel kontaktet lege for sikkerhetsskyld. Anonymous poster hash: e62b8...9b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå